2016-03-01, 21:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Rubio ligger och skvalpar runt 20% i Texas. För att vara med och dela på statewide-delegaterna måste han upp till 20% minst.

Men även om han kommer precis över 20% statewide innebär det att han kommer att missa en massa distriktdelegater, som ju är fler än statewide. Han skulle kunna få så få spm 10-15 district-delegater, och antingen 0 eller runt 10 statewide-delegater. Övriga 152 kommer att delas mellan Trump och Cruz. Det är ett rätt ordentligt stycke delegater de får kalasa på, nästan i fred.

Den näst största staten i natt är Georgia, med 73 delegater på spel. Även här ligger tröskeln på 20%, och både Rubio och Cruz ligger i riskzonen för att hamna utanför. Och precis som i Texas, även om de klarar 20% statewide kommer de att missa många distriktsdelegater.
Mjae, tror både Teddan & Littlemarco båda klarar 20, däremot kan du va helt rätt ute med distr. Delegater - som btw hände i S.C. Är det liknande i Georgia som i S.C.?
2016-03-01, 21:42
Medlem
NixYOs avatar
Intressant i TV4 just nu om hur folk i underhållningsindustrin försöker påverka valet.
2016-03-01, 21:44
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har du nån bra länk där kan läsa mer om fördelningen mellan statewide- och distriktsdelegater i de olika staterna?
Wikis sammanställning är riktigt bra:

https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_primaries,_2016

AL står för state at wide, och CD för distrikten.
2016-03-01, 21:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Wikis sammanställning är riktigt bra:

https://en.wikipedia.org/wiki/Republican_Party_presidential_primaries,_2016

AL står för state at wide, och CD för distrikten.
Ok. Tack. Ser redan nu hur kass bild jag haft av det här. Trodde inte distriktsdelegaterna var så många. Jag gissar att det är 20%-spärr där också? Förtar ändå lite av vikten jag lagt vid 20%-spärren statewide i Georgia, Texas, Alabama osv. Rubio lär knappast gå helt lottlös från någon av dessa.
2016-03-01, 21:51
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Mjae, tror både Teddan & Littlemarco båda klarar 20, däremot kan du va helt rätt ute med distr. Delegater - som btw hände i S.C. Är det liknande i Georgia som i S.C.?
Skriver bara att de ligger i riskzonen, men jo de lär väl klara sig om än med darr på ribban. Den sista pollen var dock intressant, den visade Cruz på 15 och Rubio på 20. Stor poll för övrigt. Om Cruz missar Georgia helt statewide bör han bara få 7-8 delegater eller däromkring med sig därifrån.

De flesta stater har egna specifika regler som jag aldrig lärt mig (en massa märkliga undantag), men i stort fungerar det som i SC ja.
2016-03-01, 21:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ok. Tack. Ser redan nu hur kass bild jag haft av det här. Trodde inte distriktsdelegaterna var så många. Jag gissar att det är 20%-spärr där också? Förtar ändå lite av vikten jag lagt vid 20%-spärren statewide i Georgia, Texas, Alabama osv. Rubio lär knappast gå helt lottlös från någon av dessa.
I Texas funkar det så vet jag, och enligt vad jag förstår också i GA. Som sagt, kan inte alla stater och det är snåriga gamla regler som jag aldrig orkat lära mig helt, men jag tror att de absolut flesta har samma tröskel statewide som på distriktsnivå.
2016-03-01, 21:55
Medlem
ZenoElias avatar
Som sagt saknar jag Ron Paul i detta val mellan pest& kolera

Citat:
Agood part of the country heads to the primaries today, Super Tuesday, to cast a vote for which Democrat or Republican will run for president in November. The media and the pundits make their living playing up the illusion that there is a great difference between parties and candidates, while in fact when it comes to the most critical issues there is very little space between them.
http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2016/march/01/washington-s-neocon-occupation-upholds-illusion-of-choice-in-the-two-party-duopoly/

Och en som är både pest&kolera är sannerligen Hillary. Jag ryser av tanken att den psykopaten skulle utnämnas till president
Citat:
America’s intelligence agencies now say the contents of some of those unmarked emails match the contents of their own classified documents — is a big deal. It also suggests just how Clinton’s unclassified server came to be loaded up with classified material.
http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2016/march/01/intel-agencies-clinton-emails-match-top-secret-documents/

Citat:
Politics today is about one thing and one thing only: maintaining the status quo between the Controllers (the politicians, the bureaucrats, and the corporate elite) and the Controlled (the taxpayers).
http://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/2016/february/29/reality-check-no-matter-who-wins-the-white-house-the-new-boss-will-be-the-same-as-the-old-boss/
Senast redigerad av ZenoElia 2016-03-01 kl. 21:59.
2016-03-01, 21:57
Medlem
MelTorments avatar
Finns det någon amerikansk stream? Inte ska man väl behöva sitta och glo på svensk media för det här???
2016-03-01, 21:59
Medlem
gato12s avatar
Såg jag rätt i Aftonbladets sammanställning över hur röstviktningen ser ut i Bernie Sanders hemstat Vermont?
De hävdar att Clinton har 84.5 % och Bernie 9.5 %.

Det kan väl ändå inte stämma...?
2016-03-01, 22:00
Medlem
kristofferGs avatar
Hur säkert är ryktet om valfusk i Texas? Har det ens vidtagits några åtgärder i Iowa-fallet?!?
2016-03-01, 22:00
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Såg jag rätt i Aftonbladets sammanställning över hur röstviktningen ser ut i Bernie Sanders hemstat Vermont?

Hur är Aftonhorans sändning?
2016-03-01, 22:01
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Ändra på Bernie och Clinton så blir det nog rätt. Senast jag kollade hade Sanders runt 80% i just Vermont.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in