2016-02-29, 20:56
Medlem
Drdeoos avatar
Jag skulle göra en underbar veckodrinkmix utav broccoli, spenat, juice och tryckte även till sist blev det också 4 ägg.
I min besvikelse började drinken jäsa efter 4 dagar! vad i helvete!
Nu vågar jag inte göra den drinken igen, för att inte behöva daska ut allt i skogen igen...
Är det äggen som är fel i ekvationen? Både broccolin och spenaten köptes frysta. Den lilla skvätten som finns kvar i förpackningen på bravo juicen är inget fel på
Det ska ju hålla mer än 4 dagar!
Citera
2016-02-29, 21:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Jag skulle göra en underbar veckodrinkmix utav broccoli, spenat, juice och tryckte även till sist blev det också 4 ägg.
I min besvikelse började drinken jäsa efter 4 dagar! vad i helvete!
Nu vågar jag inte göra den drinken igen, för att inte behöva daska ut allt i skogen igen...
Är det äggen som är fel i ekvationen? Både broccolin och spenaten köptes frysta. Den lilla skvätten som finns kvar i förpackningen på bravo juicen är inget fel på
Det ska ju hålla mer än 4 dagar!
Allt jäser(som inte man tillsatt konserveringsmedel av någon sort) som innehåller kolhydrater, då det är kontaminerat med bakterier och jäst.
Och dina råvaror innehåller definitivt någon sorts av vildjäst.
Citera
2016-02-29, 21:58
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Allt jäser(som inte man tillsatt konserveringsmedel av någon sort) som innehåller kolhydrater, då det är kontaminerat med bakterier och jäst.
Och dina råvaror innehåller definitivt någon sorts av vildjäst.

Men men men jag har haft tex uppkokta broccoli i kylen 2 veckor utan jäsning..
Citera
2016-02-29, 22:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Men men men jag har haft tex uppkokta broccoli i kylen 2 veckor utan jäsning..
Jaha, vad har det med saken att göra då.
Tycker du kokta broccolis på ett fat, liknar en vätska med ett flertal olika ingredienser?
Tro faan det kommer bli infekterat och börja jäsa, det är lika säkert som amen i kyrkan.
Enda sättet att fördröja detta, är att koka det och tillsluta det i en rent burk/flaska(ren som i fri av bakterier och jästceller).
Då kanske du ökar hållbarheten en del.
Detta är mikrobiologi 101.

Skulle jag personligen göra en sådan här blandning, så skulle jag göra det dag för dag.
Just för smak och kvalitet är svår på såna här drycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in