2016-02-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rontgennurz
Jag undrar vad föräldrar till såna här ungar egentligen tycker. Jag menar, deras lilla tös, man kan ju inte direkt känna sig stolt

Alltså bara jag som tycker tjejerna verkar bli mer och mer ko ko i huvudet i Sverige? Det är som att det pågår någon form av epidemi av sinnessjukdom. Alltså enormt stort ego, bekräftelsebehov, någon form av besatthet i att hävda sig och "ni äger inte mig½!!!!!!".

Känns som att kvinnorna var betydligt trevligare förut.
Håller med. Skäms över att vara tjej när vissa tjejer beter sig som de gör. Hemskt.
Vill dock påpeka att ALLA inte gör det, men alldeles för många.
Citera
2016-02-29, 18:04
Medlem
Om hon lägger ut sin kropp på nätet så äger hon den inte längre. just saying..
Citera
2016-02-29, 18:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Var i artikeln framgår det att han förbjuder henne från att göra det?
Hela hennes poäng är ju att det är VAD andra tycker att hennes kille borde tycka om vad hon gör som är problemet.

Har hennes snubbe ens fått komma till tals och fått höra hans åsikt?

Hela hennes poäng och din är så jävla dum så det inte är sant, "MIN KROPP JAG GÖR VAD JAG VILL MIN POJKVÄN ÄGER DEN INTE" men du vill självklart inte att det går åt andra hållet.

För hur var det nu? "Min pojkvän äger inte min kropp" vilket borde gälla åt andra hållet "Min flickvän äger inte min kropp" och sålunda betyda att han gör vad fan han vill med eller utan hennes medgivande, fattar inte hur du kan ha så svårt att få in det i din skalle.
Citera
2016-02-29, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Håller med. Skäms över att vara tjej när vissa tjejer beter sig som de gör. Hemskt.
Vill dock påpeka att ALLA inte gör det, men alldeles för många.

Nejsåklart inte alla men det blir mer och mer vanligt. Det är som att antalet faktiskt-normala-tjejer minskar i enorm fart, sett från tex 90-talet.

Alltså man ser sig själv som någon slags gudinna som inte kan ha fel och får man kritik så blir det ett jävla liv "jag har tolkningsföreträde!"

Jag börjar bli riktigt less på svenska brudar i alla fall, det är som att man snart vill lämna det sjunkande skeppet Sverige åt de svenska galna brudarna och de miljontals machmouds som de till varje pris vill ha in, för att inte vara sån där ond "rasist"
Citera
2016-02-29, 18:12
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Hela hennes poäng och din är så jävla dum så det inte är sant, "MIN KROPP JAG GÖR VAD JAG VILL MIN POJKVÄN ÄGER DEN INTE" men du vill självklart inte att det går åt andra hållet.

För hur var det nu? "Min pojkvän äger inte min kropp" vilket borde gälla åt andra hållet "Min flickvän äger inte min kropp" och sålunda betyda att han gör vad fan han vill med eller utan hennes medgivande, fattar inte hur du kan ha så svårt att få in det i din skalle.

Det är inte det jag protesterar mot - självklart äger han sin egen kropp.
Det är likamedtecknet mellan "fota sig själv" och "ligga med andra" som jag protsterar mot. Ingenstans är de handlingarna likvärdiga.
Citera
2016-02-29, 18:13
Medlem
Citat:

De har ju den överenskommelsen att det är okej att hon lägger ut sin kropp till allmän beskådan.

Så din jämförelse med att det skulle vara okej för honom att vara otrogen, blir irrelevant, då de kommit överens om att vara trogna.
Citera
2016-02-29, 18:14
Bannlyst
Citat:

Håller med, hon är ju inte konsekvent för fem öre. Vid vissa tillfällen gäller X, men vid ett annat så gäller inte X alls utan Y och påstår man något annat så "ska ni inte säga hur jag ska tycka och tänka, för jag är kvinna och ni är vita kvinnohatande ruttna män!!" typ

Okej, så din pojkvän "äger inte din kropp" (vilket de flesta fattar såvida du inte är muslim), betyder detta då att du kan göra exakt vad fan du vill med "din kropp", exempelvis bli gangbangad av tolv negrer, utan att din pojkvän har något att säga om det?

Dumma korkade feminist alltså
Citera
2016-02-29, 18:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är likamedtecknet mellan "fota sig själv" och "ligga med andra" som jag protsterar mot. Ingenstans är de handlingarna likvärdiga.
Enligt dig och övriga feminister möjligen men du bestämmer liksom inte vad andra tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
De har ju den överenskommelsen att det är okej att hon lägger ut sin kropp till allmän beskådan.

Så din jämförelse med att det skulle vara okej för honom att vara otrogen, blir irrelevant, då de kommit överens om att vara trogna.

Jaså har han sagt det?
Citera
2016-02-29, 18:22
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:

Till viss del håller jag med dig.

Men samtidigt, vad innebär det att lägga ut nakenbilder på internet?
Jag ser det bl.a. som att man överger den exklusivitet som man i ett förhållande tillskriver till sin partner. Denna exklusivitet är ju något som hon förövrigt uttryckligen tar avstånd från. Individen har bestämmanderätt över sin kropp, inom såväl som utom förhållanden. Notera här att jag ser det som att en person ger en annan person exklusivitet i ett förhållande, inte att en person tar sig rätten att besluta om exklusivitet.

Det är inte likvärdigt, men inom samma handlingsram, att frångå exklusiviteten genom att ha sex med en annan person.
Citera
2016-02-29, 18:23
Medlem
Citat:
Tack.

Inga problem, det blir lätt ganska dumt när folk låter sina fördomar styra istället för att faktiskt ta reda på fakta.

klistrar in denna med:
Citat:
Blir inte *Emanuel arg när du lägger ut lättklädda bilder? Varför är du ute på klubben utan din pojkvän? Hur reagerar han på att du umgås så intensivt med andra killar?

Jag har många svar och mycket ilska gentemot dessa olika frågor. Det är dock inte ilska som jag projicerar på enskilda personer som ställer dom. Jag vet om varför de finns. Och jag skriver detta inlägg för att jag tror att det verkligen behövs. När jag går in i ett förhållande så förändras 0 saker i mitt liv. Ingenting förändras, om vi inte bestämmer det. Att gå in i en tvåsamhet betyder ingenting förutom att jag vill vara ihop med den människan. I praktiken betyder det inte ens att jag inte vill vara ihop med andra också. Jag och Emanuel har bestämt att vi bara ligger med varandra, bara är ihop med varandra. Det känns bra.

Men det hade inte behövt vara så. Om jag eller Emanuel en dag känner att vi vill ligga med andra, vara ihop med andra, då får vi prata om det den dagen. Det känns så tråkigt att den normativa bilden av en relation är så intuggad i de flesta människors hjärnor. Att vara ihop är asfint. Men det sker inte bara på ett sätt.

Min kropp är fortfarande min kropp. Att jag lägger ut lättklädda bilder på mig betyder faktiskt ingenting. Min lättklädda kropp är inte en önskan om en man eller en önskan om mäns uppmärksamhet. Den tillhör inte Emanuel. Det är väldigt viktigt att det är så. Emanuel bestämmer inte över min kropp och jag bestämmer inte över hans kropp. Så många relationer blir till auditions där parterna ger manus till varandra att följa. Du får inte umgås med tjejer, killar, gå ut utan mig, sitta i din kompis knä, sova med vänner. Som ett minfält orsakat av osäkerheter. Nej tack.

Emanuel är den viktigaste personen i mitt liv, förutom mig själv. Om något gör honom obekväm så bemöter jag det i den mån jag kan. Vi bestämmer över vår relation, bara. Vi behöver bara leva i de relationer som vi trivs i. Det finns inga måsten. Om det inte känns bra så är det inte bra. Var rädda om er. Var bara ihop med personer som får det att kännas rätt, som kan bemöta. Som inte stryper er egna personlighet. Som inte författar krångliga manus för dig att följa. Som vill ha dig för allt vad du är.

* Emanuel är min pojkvän.

Jag tog mig friheten att göra styckesindelning med.
Citera
2016-02-29, 18:25
Medlem
Citat:
Var i artikeln framgår det att han förbjuder henne från att göra det?
Hela hennes poäng är ju att det är vad ANDRA tycker att hennes kille borde tycka om vad hon gör som är problemet.

Du kan ha rätt där. Det är problemet just här och enligt henne, men ett större problem torde vara de killar som faktiskt inte vill bli förnedrade på det här viset och inte riktigt vet hur de skall hantera situationen. De kan knappast förbjuda tjejen och de är nog många.
Citera
2016-02-29, 18:27
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Till viss del håller jag med dig.

Men samtidigt, vad innebär det att lägga ut nakenbilder på internet?
Jag ser det bl.a. som att man överger den exklusivitet som man i ett förhållande tillskriver till sin partner. Denna exklusivitet är ju något som hon förövrigt uttryckligen tar avstånd från. Individen har bestämmanderätt över sin kropp, inom såväl som utom förhållanden. Notera här att jag ser det som att en person ger en annan person exklusivitet i ett förhållande, inte att en person tar sig rätten att besluta om exklusivitet.

Det är inte likvärdigt, men inom samma handlingsram, att frångå exklusiviteten genom att ha sex med en annan person.

Det vore intressant att höra vad herrarna på forumet tycker här; eftersom logiken är typ sammalika som många muslimer använder.

Här i sverige försvinner ju isf den exklusiviteten så fort man beträder en badstrand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in