2016-02-28, 20:54
Medlem
nimbras avatar
Kanske duger det med ett "Extract of the population register" i ett sådant står vanliga persondata samt vilka barn och vilka föräldrar man har.
Citera
2016-02-28, 21:01
Avstängd
KungPungPats avatar
Svenska advokater som jobbar som notarys har som arbetsuppgift att skriva under födelsecertifikat, det står på deras hemsidor ibland att det är en sak som dom gör i utbyte mot betalning.

Så visst finns det svenska födelsecertifikat, nånstans, undangömmt.

Jag ska skriva och fråga en notary om vart man hittar de svenska födelsecertifikaten.

Finns det ingen advokat här som jobbar som notary?

Mvh
Citera
2016-02-28, 21:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Svenska advokater som jobbar som notarys har som arbetsuppgift att skriva under födelsecertifikat, det står på deras hemsidor ibland att det är en sak som dom gör i utbyte mot betalning.

Står det specificerat någonstans att denna tjänst gäller folk som är födda i Sverige?

Citat:
Så visst finns det svenska födelsecertifikat, nånstans, undangömmt.

Nej.
Vill du diskutera din tes vidare så hänvisar jag din tråd till:
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Citera
2016-02-28, 21:47
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Jag läste på svenska ambassaden i Frankrike att födelsecertifikat finns att hämta på Skatteverket
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag vill se en länk till denna sida.
Enligt ambassadens webbplats utfärdar ambassaden certificat de naissance, alltså födelsebevis, baserat på personbevis från Skatteverket:
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Am...e/Personbevis/

Kan det vara detta TS svamlar om?
Citera
2016-02-28, 21:57
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Enligt ambassadens webbplats utfärdar ambassaden certificat de naissance, alltså födelsebevis, baserat på personbevis från Skatteverket:
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Am...e/Personbevis/

Kan det vara detta TS svamlar om?

Ja precis, ska jag skicka personbevis till Frankrike för att få mitt födelsebevis tror du?

Förstår inte riktigt varför Frankrike skulle ha svenska födelsebevisen.
Citera
2016-02-28, 22:57
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ja precis
Hur du kunnat läsa personbevis som "födelsecertifikat" är en gåta, men läsförståelse är ju uppenbart inte ditt gebit.
Citat:
ska jag skicka personbevis till Frankrike för att få mitt födelsebevis tror du?
Tja, ambassadpersonalen lär inte komma till dig och hämta personbeviset.
Citera
2016-02-29, 12:14
Medlem
Emerains avatar
tjafs och trams och snack kring slaveri hör inte till denna trådens ämne för fem öre, och har därför inget i denna tråd att göra med ens en stavelse..

Inlägg raderade.

/Moderator
Citera
2016-02-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ja precis, födelsecertifikaten är grunden för modernt slaveri, och att barn får slavnummer och slavnamn direkt när dom föds, vilket är ett brott eftersom barnen inte går med på att vara ett nummer och ett slavnamn som föräldrarna valt.. vilket gör det hela lite nertystat och det är lite svårt att hitta födelsecertifikaten.. slavdrivarna vill helst inte att man hittar dessa födelsecertifikat.

Dom existerar, men vem som har dom är nånting som man får klura ut på egen hand.

För att få svenskt födelsecertifikat måste man tydligen skicka personbevis till Frankrikes svenska ambassad.

I andra länder så finns certifikaten i landet, iaf i USA.

Mvh

Nu har vi ju kommit fram till att det inte finns några födelsecertifikat, som du kallar det. Vi har personbevis, punkt.
Det närmaste vi kommer är certificat de naissance som används i t ex Frankrike och Canada och kan skapas via personbevis 120, en stämpel och underskrift.

Vilket brott som skulle vara begånget när en person får ett personnummer och namn låter jag vara osagt, men du har säkert källor på det som inte är youtube.
Senast redigerad av inge.namn 2016-02-29 kl. 12:34. Anledning: OT
Citera
2016-02-29, 12:54
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Nu har vi ju kommit fram till att det inte finns några födelsecertifikat, som du kallar det. Vi har personbevis, punkt.
Det närmaste vi kommer är certificat de naissance som används i t ex Frankrike och Canada och kan skapas via personbevis 120, en stämpel och underskrift.

Vilket brott som skulle vara begånget när en person får ett personnummer och namn låter jag vara osagt, men du har säkert källor på det som inte är youtube.

Jag ska höra med en notary advokat om vilket födelsecertifikat som dom har som arbetsuppgift att underteckna, för jag läste på nån notarys hemsida att dom undertecknar födelsecertifikat mot en summa fiatpengar.
Citera
2016-02-29, 12:58
Medlem
Citat:
Jag ska höra med en notary advokat om vilket födelsecertifikat som dom har som arbetsuppgift att underteckna, för jag läste på nån notarys hemsida att dom undertecknar födelsecertifikat mot en summa fiatpengar.

Det är inte levnadsintyg du menar?
Citera
2019-01-23, 10:30
Medlem
Överliggarens avatar
Det måste väl ändå finnas födelseattest i Sverige, alltså ett dokument som härstammar från förlossningsvården och som visar var och när, dvs exakt tidpunkt, som man är född?

Ett personbevis visar väl ingenting sådant!
Citera
2019-01-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Det måste väl ändå finnas födelseattest i Sverige, alltså ett dokument som härstammar från förlossningsvården och som visar var och när, dvs exakt tidpunkt, som man är född?

Ett personbevis visar väl ingenting sådant!

Födelseort framgår av personbeviset.

Klockslag och övriga data bör ju finnas i moderns journal en inget som det finns behov att lagra centralt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in