2016-02-28, 15:56
  #1
Medlem
Har ätit benzo i något halvår nu, och hamnade på psykakuten igår natt. Fick med mig theralen hem och tog det igår kväll. Alltså jag blev så jävla trött men hade fortfarande panikångest så det blev en katastrof. Vågade inte blunda för jag var så rädd att dö men theralenet gjorde mig så jävla trött så det var en kamp.

Idag har jag fan ännu mer ångest, speciellt tungt att andas. Tog mig flera timmar att komma upp ur sängen och är lika trött nu som om jag inte sovit på 5 veckor.

Är det bara såhär i början? Annars skippar jag den helt o hållet.
Citera
2016-02-28, 16:15
  #2
Medlem
Theralen är så, seg och hängig många timmar efter uppvaknandet, och på ångesten har den noll effekt. Inte beroendeframkallande dock, och det är ju bra
Citera
2016-02-28, 16:17
  #3
Bannlyst
Har tagit tagit theralen not sömn problem (har aldrig varit beroende av Benzo eller liknande) fyfan va jag sov på det, va trött konstant och kunde sova hela tiden,ändå ska det bara ganska Milt jämfört ned andra sömn mediciner
Citera
2016-02-28, 16:21
  #4
Medlem
Emalkays avatar
Du kan ju prova ta lite mindre dos.
Tycker själv att theralen är helt värdelöst, hjälper absolut inte mot ångest.
Jag blir bara lite seg, även dagen efter, torr i munnen och lite bakfyllekänsla.
Mer en medicin mot klåda än ångest.
Citera
2016-02-28, 16:48
  #5
Medlem
Som andra har skrivit, theralen är känt för sin hangover-effekt. Själv har jag tagit theralen (och alimemazin, som är theralen fast i kapslar, så man slipper den äckliga smaken) i flera år och har inte upplevt att hangover-effekten minskar direkt.

Däremot lär man sig vilken dos som passar en själv, samt vilket klockslag man ska ta den på, om man har den till sömnen.

Om du orkar/vill kan du ju ge den en chans och minska dosen.
Citera
2016-02-28, 16:49
  #6
Bannlyst
Jag tog den minsta dosen theralen ändå var jag torr i munnen konstant och sov hela tids
Citera
2016-02-28, 17:48
  #7
Medlem
Emalkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Jag tog den minsta dosen theralen ändå var jag torr i munnen konstant och sov hela tids

Lite muntorrhet kan man väl leva med om medicinen fungerar
Citera
2016-02-28, 21:14
  #8
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalkay
Lite muntorrhet kan man väl leva med om medicinen fungerar

Fick theralen utskrivet för insomningsproblem, det var inte lite munturrhet för mig. Det var ta mig fan det värsta jag varit med om, munnen kändes som sahara-öknen när jag vaknade på morgonen.
Tog för övrigt 4-5h att vakna till ordentligt så slutade med theralen efter 3 dagar.
Citera
2016-02-28, 22:13
  #9
Medlem
Fushigidanes avatar
Många patienter upplever detta av theralen och är därmed mer känsliga för dess effekt. Rapportera till läkaren. Kan vara klokt att byta ut till Lergigan i stället.
Citera
2016-02-29, 20:06
  #10
Medlem
Emalkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nhimhist
Fick theralen utskrivet för insomningsproblem, det var inte lite munturrhet för mig. Det var ta mig fan det värsta jag varit med om, munnen kändes som sahara-öknen när jag vaknade på morgonen.
Tog för övrigt 4-5h att vakna till ordentligt så slutade med theralen efter 3 dagar.


Men det fungerade att somna på?
Håller med dig, man kan bli så torr så att det knappt går att prata.
Speciellt tabletterna gör mig sjukt torr i munnen, dropparna är lite bättre.
Bästa sömnmedicinen som inte är narkotikaklassad iaf.
Citera
2016-03-01, 11:12
  #11
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalkay
Men det fungerade att somna på?
Håller med dig, man kan bli så torr så att det knappt går att prata.
Speciellt tabletterna gör mig sjukt torr i munnen, dropparna är lite bättre.
Bästa sömnmedicinen som inte är narkotikaklassad iaf.

Ja, det fungerar väldigt bra att somna på, har starkare utskrivet som inte alls fungerar lika bra.
För min del var inte biverkningarna värda det den gav.
Citera
2016-03-01, 11:24
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allpan
Har ätit benzo i något halvår nu, och hamnade på psykakuten igår natt. Fick med mig theralen hem och tog det igår kväll. Alltså jag blev så jävla trött men hade fortfarande panikångest så det blev en katastrof. Vågade inte blunda för jag var så rädd att dö men theralenet gjorde mig så jävla trött så det var en kamp.

Idag har jag fan ännu mer ångest, speciellt tungt att andas. Tog mig flera timmar att komma upp ur sängen och är lika trött nu som om jag inte sovit på 5 veckor.

Är det bara såhär i början? Annars skippar jag den helt o hållet.
Ångesten är nog mest utsättningsångest pga benso-abstinens.

Ta 0,5 ml en timme innan du lägger dig och gå ut och ta en promenad på morgonen efter, så försvinner hang-over-känslan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in