Citat:
Ursprungligen postat av libertine
Ja Indica, det är nog bara du som tycker det. Eftersom jag och många andra är beroende av läkemedlen kommer folk att skaffa dem ändå. Så vad tycker du är bäst, att jag går till doktorn och får ut ett recept på den medicin jag vill ha eller att jag slår ner dig och snor alla dina stålar och handlar mina meds på plattan ? Jag tror varje människa med litet vett i huvudet skulle föredra läkarbesök framför personrån och misshandel, men inte du tydligen.
Tss, vilket skitsnack.
Lyssna nu här. Om du är beroende av ett visst läkemedel och är klyftig nog att övertala en läkare att skriva ut det till dig så är det din ensak. Men att få ut samma läkemedel samtidigt av åtta förskrivare är fanimej inte okej på nåt jävla vis. Systemet är till för människor med
medicinska behov, det är för dem som högkostnadsskyddet finns. Det är osolidariskt mot dem som är verkligt beroende av skyddsnätet att göra som du gör.
Och snälla, att ge sig på och spöa och råna stackars lilla mig är självklart inte vad jag föreslår (även om förlusten av de trettio kronor som jag har att leva på resten av den här månaden är försumbar), men det finns ju faktiskt andra sätt att finansiera sitt missbruk på än personrån, inte sant?
Du kan väl jobba eller sälja braj eller nåt annat semi-konstruktivt.
Äh, du har säkert stålar, säg som det är. du tycker bara att det är schysst att slippa betala.