Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-25, 23:47
  #1
Medlem
jag ar tyvarr inte sa insatt i detta men sag en dokumentar om snowden haromdagen. dokumentaren hade mest fokus pa hur det gick till nar Snowden kontaktade journalisterna.

men jag ar lite nyfiken pa vad som har hant efter allt det har? haller NSA fortfarande pa att avlyssnar amerikanska medborgare? har lagarna skarpts? varfor tycker average joe att snowden ar en forradare och inte en hjalte? har jag missat nat - lackte Snowden kansliga dokument eller blev Obama lite sur bara for att nu ar det bekraftat att regeringen kan avlyssna allt som skrivs och sags?

ar det som Snowden gjorde lite otacksamt med tanke pa att average joe trots allt inte skyddar sig nar han surfar? och det kanns som att ingenting egentligen har hant... forutom att det som vi egentligen redan visste ar bekraftat.

kan nan forklara for mig om jag har missat nat?
Citera
2016-02-26, 06:49
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du verkligen missat denna tråd? -> (FB) Prism / NSA - Facebook, Google, Microsoft, Apple, Yahoo - Snowden

Det finns mängder med andra trådar om du söker.
Citera
2016-02-26, 12:34
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback