Har sökt runt lite på google och sätt att folk har fått ersättning för tinnitus via deras försäkringsbolag men på min försäkringsbolag(trygg hansa) så står de ''Medicinsk invaliditet ersätter Hörselnedsättning (exkl. tinnitus)'' så de betalar alltså inte ut ersättning till tinnitus? så hur har dom andra som har fått ersättning för sin tinnitus nu fått sin ersättning?
De har väl ett annat försäkringsbolag.
Men mest troligt är att de fått skadan i samband med jobb.
Arbetsrelaterade skador där arbetsgivaren ersätter för skador.
Vad jag vet så har min bror fått pengar för tinnitus orsakat från en händelse i lumpen och de var längesen, tiden innan alla satt och googla fram grejer. Och rent spontant så hur hade man gjort om man inte haft internet, Man hade kunnat ringa Trygghansa och frågat rakt ut? Det måste ju fortfarande vara möjligt att gå på källor utanför internet.
Jag har inget snabbt enkelt svar, Men de andra som fått sina pengar kanske hade annat försäkringsbolag som täcker de där med tinnitus bättre.
Det är väldigt svårt att få det godkänt, jag har försökt själv.
Jag har fått mitt ifrån jobbet men får ingen ersättning för att jag samtidigt som tinituset ej har någon hörselnedsättning utan bara det fördömda tjutandet hela tiden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!