• 1
  • 2
2016-02-25, 19:35
Medlem
Jag har ett kosttillskott från apoteket från där man får ämnena: vitamin k/a/d/b1/b6/b2/b12/c/e... Niacin, pantotensyra, folsyra, biotin, kalcium, jod, krom, koppar, magnesium, mangan, molybden, selen & zink.

Sedan äter jag nudlar 2 gånger per dag, sedan en stor tallrik kyckling & ris till middag 1 gång per dag.

Jag har tänkt äta så här i 1,5-2,5 månader, tror ni det kommer gå bra eller kommer jag få hälsoproblem?
Citera
2016-02-25, 19:47
Medlem
Inte bättre att variera kosten något? Kosttillskott är bra, men det är just det, tillskott. Inte ersättare.

Kör lax+torsk någon dag åtminstone. Lite broccoli kanske.

Du äter ju bra mycket bättre en gemene wt familj, så lär nog funka bra trotts allt..
Citera
2016-02-25, 20:03
Medlem
Jag får inte skörbjugg då om jag tar kosttillskott? 75 mg vitamin C per tablett, en tablett per dag.
Citera
2016-02-25, 20:04
Medlem
Vitaminpiller är ingen mirakelkur. Varför äter du inte mer varierat och även frukt och grönt?
Citera
2016-02-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vitaminpiller är ingen mirakelkur. Varför äter du inte mer varierat och även frukt och grönt?
Jag är dålig på att laga mat, jag vill göra det enkelt för mig själv samtidigt som jag vill gå ner lite i vikt.
Citera
2016-02-25, 20:31
Medlem
Killer-queens avatar
Beroende på vilka nudlar du äter förvisso, men eventuellt problem med förstoppning kan uppstå då det blir ganska lite fibrer. Sedan innehåller den där dieten för lite fett, men det är lätt åtgärdat med någon fetare sås eller olja till. För lite fett kan ge hormonproblem, du märker förmodligen först av det via minskad sexlust.
Citera
2016-02-25, 20:54
Medlem
När du ändå har tid att gå och köpa ris kan du väl köpa lite potatis med? Det kan väl inte vara en så lång omväg
Citera
2016-02-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Beroende på vilka nudlar du äter förvisso, men eventuellt problem med förstoppning kan uppstå då det blir ganska lite fibrer. Sedan innehåller den där dieten för lite fett, men det är lätt åtgärdat med någon fetare sås eller olja till. För lite fett kan ge hormonproblem, du märker förmodligen först av det via minskad sexlust.
Jag brukar äta currysås till kyckling & ris, räcker det för fettet?
Citera
2016-02-25, 21:16
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Jag brukar äta currysås till kyckling & ris, räcker det för fettet?
Vet inte vad den currysåsen innehåller. Är den fet och du tar en klick stor som en pingisboll så… ja förmodligen räcker det väl. Fett är vanligen annars det de flesta äter för mycket av vi all skräpmat.
Citera
2016-02-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxymania
När du ändå har tid att gå och köpa ris kan du väl köpa lite potatis med? Det kan väl inte vara en så lång omväg
Tycker inte om potatis i vanliga fall.
Citera
2016-02-25, 21:19
Medlem
Ät flera ägg om dagen. Äpplen och apelsiner är bra frukter. ...Blodpudding och fet fisk någon gång per vecka (inte i samma måltid heh).
Sill och potatis kan du lätt göra. Kräver ingen kunskap.

Men seriöst att laga mat på ett ok sätt är inte svårt. Öva!

Ska du göra kyckling så skär upp i små skivor. Smält smör i pannan och stek kycklingen. Sedan häller du i någon dl grädde och kryddar med curry och låter överskottsvätskan koka bort.

Servera med ris eller potatis. Grädde äger i matlagningen. Utan grädde blir nästan all mat utan smak.

**

Du kan inte räkna med att ta upp all näring från kosttillskottet. Men överdosera Inte.
Citera
2016-02-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Vet inte vad den currysåsen innehåller. Är den fet och du tar en klick stor som en pingisboll så… ja förmodligen räcker det väl. Fett är vanligen annars det de flesta äter för mycket av vi all skräpmat.
Havregrynsgröt ungefär 3 gånger i veckan så klarar man sig med fibrer? Eller vad tror du?

Havre sägs vara bra till fibrer?

Eller vad kan man ha som källa till fibrer som dessutom har lite kalorier?
Senast redigerad av Brad-Pitt 2016-02-25 kl. 21:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in