2006-11-05, 21:31
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St_Hubbins
Tja, minst två gånger under alla på FB:s livstid i alla fall. Alltså lika många gånger som aik har vunnit allsvenskan senaste 70 åren.
ville mest vara taskig och provocera Nina

jag är också nöjd och stolt. synd att det inte räckte hela vägen bara, men som Perkele säger så kände man att det redan var kört i måndags.

var det inte så att när djurgården gick upp i allsvenskan kom man 2a? och dom 2 efterföljande åren tog man SM-guld. det ser ljust ut
Citera
2006-11-05, 21:38
Bannlyst
Skandal att klubbar som Elfsborg tillåts vinna Allsvenskan.

1) Laget har ingen riktig själ, utan den tillhör snarare ett postorderföretag.
2) Laget har inga supportrar att tala om - ett ganska uselt supporterfölje.
3) Laget har bara tråkiga och profillösa spelare.
4) Ska svensk fotboll nå internationell framgång (läs framgång i Europaspelet) MÅSTE Sverige representeras av en storklubb, som AIK och inte någon liten skitklubb som Elfsborg.
5) Har man en tacoälskande gnällspik i laget som Anders Svensson så borde man vara bannlysta för tid och evighet från möjligheten att höja Lennart Johanssons pokal.
Citera
2006-11-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Skandal att klubbar som Elfsborg tillåts vinna Allsvenskan.

1) Laget har ingen riktig själ, utan den tillhör snarare ett postorderföretag.
2) Laget har inga supportrar att tala om - ett ganska uselt supporterfölje.
3) Laget har bara tråkiga och profillösa spelare.
4) Ska svensk fotboll nå internationell framgång (läs framgång i Europaspelet) MÅSTE Sverige representeras av en storklubb, som AIK och inte någon liten skitklubb som Elfsborg.
5) Har man en tacoälskande gnällspik i laget som Anders Svensson så borde man vara bannlysta för tid och evighet från möjligheten att höja Lennart Johanssons pokal.

Gällande din punkt 4 där. Då måste ju IFK göteborg vara valet. Dem är ju det bästa laget i Europaspel.
AIK här hemma lika mycket i Europa som Öster för fan.

Heja IFE
Citera
2006-11-05, 21:50
Medlem
Shuyins avatar
Suck suck..

Så nära men ändå så långt borta, men man börjar bli van. Jag vet inte hur många gånger AIK utropats till Mästare och detsamma gäller Elfsborg trots att det var många matcher kvar.

Idag gör AIK en fin insats man krossar Malmö som ser ut som ett juniorlag förutom Sandqvist och Júnior. MFF klacken får heller inte en syl i vädret inte så konstigt dock. Ett fantastisk drag på Råsunda som helt klart är i linje i topp Europa i alla fall kändes det som det när man stod där. Den nya ramsan:

Kod:
Allmänna
Idrottsklubben AIK
Vi är överallt 
Men det är inte ni för ni är djurgårdsjävlar

Funkade riktigt bra under en period.

Finns inte så mycket mer att säga om matchen, AIK fick straff igen solklart när Rubarth kapades. Olof P borde fått rött kort när han inte hängde med (konstigt..) och drog ned Wilton.

Sedan är det ju riktigt lustigt att Elfsborg får värva trots att transferfönstret är stängd nye Peter Fröjdfelt i en fri roll på mittfältet tabbade sig rejält när han "missade" hands på Augustsson. Hm, vad var det nu? SvFF=AIK? Njaaaaa. Synd bara att man inte kan korrigera det i slutändan, dock får jag om jag ska uttala mig neutralt ge cred åt Dif: s legoknektar för en okej insats, trots att jag inte såg den matchen.

Hur som helst, oerhört värmande när skadade Kenny Pavey klättrade upp på stänglest och drog Ge mig ett A-I-K ramsan. Sådant värmer en inför framtiden, finns oerhört mycket hjärta dock är det rutinen som blivit fallet för oss, det tror jag. Missen mot Elfsborg och Helsingborg hemma, när man istället för att försöka anfalla kan vara mer kall.

Årets spelare för mig är Markus Jonsson, jag visste sedan tidigare att killen är som Dr Alban skulle sagt: Stabil. Och han har ju blivit en jävla bra straffskytt, han har också spelat många matcher och det var någon match han var borta i (avstängd) då märktes det. Med polaren Patrik Karlsson på andra flanken nästa år kan det bli skoj.

Men visst.. tårarna var inte långt borta vid slutsignal.

För övrigt är det rätt så patetiskt att se massa nya okända användare här, påminner mig om VM i Tyskland.

FÖRSVINN!
Citera
2006-11-05, 21:53
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Som final stormade pöbeln av osedda glin mot ståplatsentrén, tog sig upp på taket och rev ned Gais klubbmärke under ropen "hata, hata, hata Gais".

GP:s skribent har enligt egen utsago ett barnbarn som är 'öisgaisare', så det är roligt att läsa hans oerhörda bitterhet. Stor humor tycker vi övriga! Det var på grund av denne Stendum och hans kollega, gay(sar)en Härdsmälta som jag sa upp prenumerationen.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=306172

Onödigt att internboxas, lämna sånt åt Aik. Om matchen, så trodde jag faktiskt att Blåvitt skulle lyckas vinna, men när Sella avslutar mot öppet mål och träffar ribba ut så insåg jag att tyvärr, 90 år av Bollgött kommer inte att avslutas med en seger.
Citera
2006-11-05, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ett fantastisk drag på Råsunda som helt klart är i linje i topp Europa i alla fall kändes det som det när man stod där. Den nya ramsan:

Kod:
Allmänna
Idrottsklubben AIK
Vi är överallt 
Men det är inte ni för ni är djurgårdsjävlar

Funkade riktigt bra under en period.

Pinsamt av er att bajta denna ramsa som vi kört långt innan er.

"Inga egna sånger, nej ni har inga egna sånger, inga egna sååånger".
Citera
2006-11-05, 21:57
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxiee

Ja, Hammarby är verkligen först med allt . Ni var dock först med att springa in på plan! Grattis. Ärligt talat så bryr jag mig inte ett skit om vad Bajen tycker, ramsan är bra och bör således stanna kvar på Råsunda.
Citera
2006-11-05, 21:59
Medlem
Grattis Elfsborg..

IFK får ta nya tag nästa år.
Med siktet inställt på 8:a!? fy fan
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, Hammarby är verkligen först med allt . Ni var dock först med att springa in på plan! Grattis. Ärligt talat så bryr jag mig inte ett skit om vad Bajen tycker, ramsan är bra och bör således stanna kvar på Råsunda.

Det påstod jag aldrig. Tacktack, vi lyckades med det ni inte gjorde '04. Pinsamma gnaget!
Citera
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxiee

Vem bajtar vem menar du nu? Eller är du kanske AIK? Från ÖÖ?
Citera
2006-11-05, 22:04
Medlem
CS-bögens avatar
Ja jävlar det här var det bästa jag hittils upplevt i mitt liv

SM-Guld! :character56:
Citera
2006-11-05, 22:04
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Vem bajtar vem menar du nu? Eller är du kanske AIK? Från ÖÖ?

haha självmål de luxe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in