Suck suck..
Så nära men ändå så långt borta, men man börjar bli van. Jag vet inte hur många gånger AIK utropats till Mästare och detsamma gäller Elfsborg trots att det var många matcher kvar.
Idag gör AIK en fin insats man
krossar Malmö som ser ut som ett juniorlag förutom Sandqvist och Júnior. MFF klacken får heller inte en syl i vädret inte så konstigt dock. Ett fantastisk drag på Råsunda som helt klart är i linje i topp Europa i alla fall kändes det som det när man stod där. Den nya ramsan:
Kod:
Allmänna
Idrottsklubben AIK
Vi är överallt
Men det är inte ni för ni är djurgårdsjävlar
Funkade riktigt bra under en period.
Finns inte så mycket mer att säga om matchen, AIK fick straff igen solklart när Rubarth kapades. Olof P borde fått rött kort när han inte hängde med (konstigt..) och drog ned Wilton.
Sedan är det ju riktigt lustigt att Elfsborg får värva trots att transferfönstret är stängd nye Peter Fröjdfelt i en fri roll på mittfältet tabbade sig rejält när han "missade" hands på Augustsson. Hm, vad var det nu? SvFF=AIK? Njaaaaa. Synd bara att man inte kan korrigera det i slutändan, dock får jag om jag ska uttala mig neutralt ge cred åt Dif: s legoknektar för en okej insats, trots att jag inte såg den matchen.
Hur som helst, oerhört värmande när skadade Kenny Pavey klättrade upp på stänglest och drog Ge mig ett A-I-K ramsan. Sådant värmer en inför framtiden, finns oerhört mycket hjärta dock är det rutinen som blivit fallet för oss, det tror jag. Missen mot Elfsborg och Helsingborg hemma, när man istället för att försöka anfalla kan vara mer kall.
Årets spelare för mig är Markus Jonsson, jag visste sedan tidigare att killen är som Dr Alban skulle sagt: Stabil. Och han har ju blivit en jävla bra straffskytt, han har också spelat många matcher och det var någon match han var borta i (avstängd) då märktes det. Med polaren Patrik Karlsson på andra flanken nästa år kan det bli skoj.
Men visst.. tårarna var inte långt borta vid slutsignal.
För övrigt är det rätt så patetiskt att se massa nya okända användare här, påminner mig om VM i Tyskland.
FÖRSVINN!