• 1
  • 2
2016-02-24, 20:01
Medlem
Jag tänkte börja spara i lite aktier och fonder, men jag vet inte riktigt vilken bank jag ska välja. Har hört att Avanza och Nordnet är de vanligaste alternativen.
Men hörde även om Degiro som tydligen ska vara relativt nytt och ha mycket lägre avgifter?
Sedan har jag också hört att det kanske skulle vara säkrare att spara i Degiro som ligger i Holland om Sverige hamnar i krig?

Kanske det bästa och säkraste är att placera i alla tre?
Senast redigerad av hejohoo 2016-02-24 kl. 20:07.
Citera
2016-02-24, 20:12
Medlem
neurobotics avatar
Jag har både Avanza och Nordnet. Gillar dock Avanza mycket mer för att de har mycket bättre gränssnitt och känns mycket modernare än Nordnet. Nu kan ju Nordnet ha en ny version på gång av sin sida och att de kan komma ifatt lite.

Angående priserna så beror det lite på hur du handlar, Om du kör MINI på Avanza så kan du handla för 1kr om du handlar för 400kr eller mindre.

Låt säga att du köper 10 bolag a 400kr (svårt att köpa för just 400 men för det skall vara lättare att räkna) så blir ju courtaget 10 kr medans om du gör samma på Degiro så blir det 50kr + 0,02 i avgift. Men som sagt, Deniro är nog billigare om du handlar på andra sätt, beror mycket på hur och för hur mycket man handlar.
Citera
2016-02-24, 20:13
Medlem
Jag hade avstått från Degiro. Alldeles för osäkert, och oklara ägarförhållanden. Avanza gör mycket för kunderna.
Citera
2016-02-24, 20:25
Medlem
Jag har haft Avanza sedan dom
startade, levererar alltid, inget strul.

Mycket att läsa om man tycker om det.
Citera
2016-02-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jag hade avstått från Degiro. Alldeles för osäkert, och oklara ägarförhållanden. Avanza gör mycket för kunderna.

Hur menar du osäkert? Är det inte en bank som andra som har garantier? De kan väl inte "sno" ens pengar?
Citera
2016-02-25, 19:20
Medlem
Har både Avanza och Nordnet och tycker nordnet har billigast courtage plus tyska aktier
Citera
2016-04-28, 18:14
Medlem
worldbeater2002s avatar
Läs mitt svar här innan du använder dig av degiro:
(FB) DeGiro.se - ny lågprismäklare kommer till Sverige
Citera
2016-04-29, 09:51
Medlem
Nordnet mitt val, mycket pga av Shareville som jag tycker är briljant.
Citera
2016-07-29, 12:08
Medlem
Oh-be-wans avatar
Avanza är totala svin. De gör misstag och står inte för sina egna misstag.

Aldrig i livet.

Välj Nordnet eller Degiro, eller en valfri svensk bank.
Citera
2016-07-29, 12:36
Medlem
RostigHinks avatar
Avanza. Där får man strömmande kurser i realtid utan extra kostnad. Nordnet har ett alltför stökigt användargränssnitt men deras webtrader är rätt okej men utan realtidsströmmat blir den inte mycket att ha. Degiro har jag inte testat.
Citera
2016-07-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Avanza är totala svin. De gör misstag och står inte för sina egna misstag.

Aldrig i livet.

Välj Nordnet eller Degiro, eller en valfri svensk bank.
Det där får du berätta mer om. Vad har hänt?
Citera
2016-07-29, 14:41
Medlem
Sqeptisks avatar
Den ena utesluter som vanligt inte den andra.

Öppna konton på alla tre! Handla på den som är billigast, ta dina köp/sälj-beslut på den som har bäst gränssnitt samt inhämta information från samtliga. Inte raketforskning precis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in