Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-16, 13:43
  #1
Medlem
bogarleffes avatar
Jag köpte ett gäng med Findus färdigmat igår. Döm om min förvåning när jag läste på baksidan av "Pepparbiff". Det verkar som om de glada gossarna på Findus vill få de stackars konsumenterna att tro att dessa rätter lagas för hand i ett riktigt kök! Så kan det väl knappast vara eller? Smaken på dessa kan vi ju diskutera en annan gång, men jag tycker att det är helt OK.
Citera
2005-11-16, 13:53
  #2
Medlem
Goggens avatar
Hur får de konsumenterna att tro att maten lagats i ett "riktigt kök" genom att skriva Pepparbiff på baksidan?
Citera
2005-11-16, 14:06
  #3
Medlem
bogarleffes avatar
Jag citerar:
Citat:
Tänk vad härligt att någon förberett lunchen eller middagen åt dig. Vi på Findus tycker det är roligt att laga mat - det är lite det vi lever för. Välja råvarorna med omsorg och sen ta fram nya maträtter. Hacka, riva, tärna, koka, steka, och så smaka av. Och vi blir alltid lika glada om maten uppskattas av dig. Det blir liksom roligare då. I findus sortiment hittar du alltid något gott som kan passa. Vad sägs om kyckling, fisk, kött eller pasta. För att avsluta det hela med lite pannkakor... Hoppas det ska smaka! /Kockarna på Findus
Citera
2005-11-16, 14:19
  #4
Medlem
Goggens avatar
Jo, men visst. Men var och en bör ju kunna räkna ut att maten knappast tillagas som på en restaurang utan mer som på en Ford-fabrik, på löpandeband. Detta oavsett vad fan de skriver på förpackningen.
Citera
2005-11-16, 19:47
  #5
Medlem
Villons avatar
De där rätterna är fan bra, de gjorde en rejäl renovering av hela utbudet för ett par år sedan, och jag tycker de flesta rätterna är riktigt nice.

Angående det där med riktigt kök förstår jag inte, skulle det var lagat på primuskök i badrummet hos nån snubbe eller?
Citera
2005-11-17, 11:17
  #6
Medlem
Cobra Styles avatar
Jag kan säga att jag är HEL-Såld på deras Mandeltorsk med ärter och mos . Den smakar underbart .

Har älskat denna räten sedan jag gick i lågstadiet. Jag var väl enda pojkvaskern som hämtade om när denna rätt serverades .

Så ibland när jag vill "lyxa" till det så köper jag med mig en sådan till jobbet . De andra rätterna har jag inte så mycket till övers för , bukfylla på sin höjd . Speciellt alla potatisrätter som på ngt sätt är halv-råa hur man än värmer dem .
Citera
2005-11-17, 13:34
  #7
Medlem
Pepparbiffen med Potatisgratäng är helt ok.
För 20:- får det väl anses godkänt.

Sorterar denna mat i "bra-att-ha-i-frysen" käk.
Citera
2005-11-17, 13:53
  #8
Medlem
Roger Pontares avatar
Länge sen jag åt dessa men jag kommer ihåg en som jag gillade, tror att det var järpar med gurksås, faktiskt helt ok. Bra att ha i frysen när man inte orkar laga.
Citera
2005-11-17, 14:00
  #9
Medlem
extremesantas avatar
Men nu när findus o hans snabbmat har kommit på tal, så undrar jag hur "nyttiga" dom är? Kan man leva på såna?
Citera
2005-11-17, 14:03
  #10
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
Men nu när findus o hans snabbmat har kommit på tal, så undrar jag hur "nyttiga" dom är? Kan man leva på såna?

Jag har för mig att dom är väldigt onyttiga, högprocessad mat med mycket fett.
Citera
2005-11-17, 18:26
  #11
Medlem
volvo 240s avatar
De är helt ok, tom Findus potatismos är gott, speciellt om man jämför med Dafgårds äckelmos.
Citera
2005-11-18, 18:12
  #12
Medlem
Bottenskraps avatar
Jag tycker de flesta är helt OK. En favorit är deras barbecue-biff med tomatsalsa och klyftpotatis. Problemet är ju att det är inte direkt mat för en karl i dessa portioner. Man blir hungrig igen ganska snart efter man ätit en, i synnerhet när man jobbar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback