• 2
  • 3
2016-02-23, 21:21
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickassutter
Men jag dricker ju inte?!
Okej. Fattade fel. Ring 112 om det blir värre. Kan ju bli kopplad till psyk där,
Var det kö på 020 22 60 00? Sjukt dåligt. Såg du att det fanns en chatt.
Senast redigerad av Ziaya 2016-02-23 kl. 21:25.
Citera
2016-02-23, 21:28
Medlem
Ziayas avatar
Hoppas det blir bättre. Ångest är hemskt men man dör inte.
Citera
2016-02-23, 21:46
Medlem
Ta djupa andetag och fortsätt så. Krama något mjukt om det känns bättre.
Citera
2016-02-23, 21:51
Medlem
Citat:
Tack för hjälpen, men det konstiga är att andningen fungerar bra.
Jag har ju haft nån klassisk ångestattack förr, detta känns bara så sjukt.
Kan bara likna det med att komma ner från ett ecstacyrus.
Fast inte riktigt. Äsch, det går inte förklara.

Låter lite skumt. Det kan säkert vara någon ångestvariant, men det är ju möjligt att det är något annat också.
Om du hållt på mycket med droger tidigare så kanske det kan ha med det att göra typ nån slags flashback, vad använde du för nåt och i vilka mängder?

Skulle dock tro att det är tillfälligt och det bästa du kan göra är att försöka sysselsätta dig med nåt annat och ta det lugnt, blir det inte bättre tills imorrn får du kontakta vården.
Citera
2016-02-23, 22:56
Medlem
kickassutters avatar
Kom fram på 1177, hon ringde ut en ambulans åt mig.
Jag gick fram och tillbaka i lägenheten och glodde ut genom fönstrena, utan att titta på någonting.
mina nervtrådar i armarna var helt sjukt känsliga.
Bara jag nuddade insidan av överarmen så kändes det som att slå i den där knölen på armbågen ni vet. Det gör det förvisso än.
Spydde som en gris precis innan ambulansen kom. Aldrig känt något så sjukt i rent och nyktert tillstånd!

Tog väll inte ens 5minuter efter det att ambulansen kom tills jag lugnat ner mig och skallen fungerade något sånär igen.
Såhär i efterhand känns det sjukt pinsamt att ha upptagit ambulanstid men det var iaf 1177 som tyckte att den skulle ut.
Och än mer pinsamt att konstatera att när jag sa att jag haft panikattack förut så visste jag inte vad jag pratade om, nu har jag haft en panikattack och det var helt sjukt ologiskt och obehagligt!

Tack alla som skrev till mig!
Citera
2016-02-23, 23:01
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Kom fram på 1177, hon ringde ut en ambulans åt mig.
Jag gick fram och tillbaka i lägenheten och glodde ut genom fönstrena, utan att titta på någonting.
mina nervtrådar i armarna var helt sjukt känsliga.
Bara jag nuddade insidan av överarmen så kändes det som att slå i den där knölen på armbågen ni vet. Det gör det förvisso än.
Spydde som en gris precis innan ambulansen kom. Aldrig känt något så sjukt i rent och nyktert tillstånd!

Tog väll inte ens 5minuter efter det att ambulansen kom tills jag lugnat ner mig och skallen fungerade något sånär igen.
Såhär i efterhand känns det sjukt pinsamt att ha upptagit ambulanstid men det var iaf 1177 som tyckte att den skulle ut.
Och än mer pinsamt att konstatera att när jag sa att jag haft panikattack förut så visste jag inte vad jag pratade om, nu har jag haft en panikattack och det var helt sjukt ologiskt och obehagligt!

Tack alla som skrev till mig!

Inte pinsamt. Jättebra att du tog tag i det här och fick kontakt med medicinsk sakkunniga. Panikattacker är fruktansvärt obehagliga och kan vara svåra att skilja från andra allvarliga sjukdomstillstånd. Hoppas att du slipper uppleva det här igen!
Citera
2016-02-23, 23:15
Medlem
kickassutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostinnan
Inte pinsamt. Jättebra att du tog tag i det här och fick kontakt med medicinsk sakkunniga. Panikattacker är fruktansvärt obehagliga och kan vara svåra att skilja från andra allvarliga sjukdomstillstånd. Hoppas att du slipper uppleva det här igen!
Tack!!
Citera
2016-02-23, 23:16
Medlem
Realisten73s avatar
Testa denna tråden också: (FB) I dag har jag ångest/är jag ledsen/låg/sur för att...
Citera
2016-02-23, 23:23
Medlem
Ziayas avatar
Du gjorde helt rätt och ska inte skämmas för nåt. Glad om vi kunde ge dig stöd.

Kärlek och respekt
Senast redigerad av Ziaya 2016-02-23 kl. 23:25. Anledning: korr
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här