2021-05-06, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvittnat
*

Har bra lust att skriva ett brev till Peters dotter och berätta om vad hennes skitstövel till mor gjorde mot Peter.

Men det hade Peter ogillat så det är väl bäst att låta bli. Jag vet att Peter aldrig talar illa om mamman inför sin dotter och det är starkt gjort av honom. Som ni vet av mitt förra inlägg så känner jag Peter bättre än någon annan. Hon var otrogen mot Peter ett flertal gånger och ljög om att han hotat henne för att kunna ta med sig dottern till en ny man. Det var så ruttet gjort så jag skulle kunna göra vad som helst för Peter för att dottern ska få veta sanningen. Mammamia66 jag kan säga att jag också läste de mail hon skickade till Peter där hon lovade honom att fullfölja deras familjeterapi och hon lovade att inte bråka om dottern om de inte valde att bli ihop igen. Peter var så glad och frågade mig om jag trodde att han kunde lita på henne nu efter hennes första otrohet där hon tog dottern och stack. Jag sa att du måste försöka att lita på henne för din dotters skull. Men hur gick det? Hon lurade Peter fullständigt och lämnade familjeterapin hon lovat genomföra och var otrogen IGEN. Den kvinnan har jag inte mycket över för. Peter har aldrig gjort henne något och det är jag säker på eftersom jag känner honom och vi talade om detta varje dag när det hände. Det enda han gjorde var att skriva till henne och berätta hur fel han tyckte hon gjorde.

Polis och åklagare måste lära sig se vem det är som är förövare och inte bara gå på att kvinnan är trovärdig och oskyldig för den enda som är oskyldig här är Peter.

Det är sanningen det!

Jag tror inte att det är lönt att skriva ett brev till dottern. Mamman håller nog koll på hennes post å tar det från henne. Låt tiden ha sin gång så får dottern nog reda på vad hennes mamma gjorde och att hennes nya stalkar och gör brott mot Peter.
2021-05-07, 20:46
Medlem
NyfikenGul1900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Portapotty
Såg detta, men Peter var minsann snabb på att radera videon så fort det kommenterats i tråden 😂

Peter är ganska snabb på att radera saker från sin Facebook som avhandlas här i tråden.
Antingen läser han här själv eller så har han vänner som berättar till honom om det som skrivs här.

Nu har han i stort sett rensat sin Facebook. Vilket jag tycker är bra! Han skämde mest ut sig med sina märkliga inlägg.
Dock har han kvar videoklipp. Vet inte varför? Det ena visar hans kala huvud med vad som ser ut som bölder på huvudet.
2021-05-07, 21:41
Medlem
Skrämmande att se PWs totala avsaknad av självinsikt, att han inte kan inse eller ta ansvar för sina egna handlingar. Är helt övertygad om att dottern tyvärr redan fått en del meddelande från PWs mållgans
2021-05-11, 12:02
Medlem
Citat:
NEJ han är INTE dömd för grov kvinnofridskränkning .Han är dömd för olaga hot. Ett hot som var påhittat och hon tog tillbaka det. Jag är så trött på alla förtal om Peter som inte alls stämmer. Jag kommer nu skriva till dottern för rättvisans skull. Jag bryr mig inte om Peter blir arg på mig för det är så synd om flickan som hör en massa rykten som inte stämmer. Jag tänker på henne i första hand och hon måste få veta vad mamman gjorde mot henne och Peter samt vem som stalkat Peter och gjort brott mot honom i så många år. Du fick mig nu att se klart vad som måste göras. Tack för det.
Lär dig citera ditt schizofren!

Detta är bland annat vad den mycket sjuke obehagliga Peter (Olsson) Ward är dömd för. Peter slår, hotar och förföljer många kvinnor helt oberoende av varandra.

Brott som den tilltalade döms för
1. Olaga förföljelse
Citat:
Redan samma dag som Peter Olsson lämnade BO bostad började han att skicka en mängd kränkande och hotfulla meddelanden till henne. På grund härav meddelades ett kontaktförbud som delgavs Peter Olsson den 30 januari 2018.
Efter att besöksförbudet meddelats har BO fortsatt att motta kränkande och hotfulla meddelanden. Meddelandena har gett sken av att vara avsända av andra personer än Peter Olsson. De kontankortsnummer varifrån meddelandena har kommit har dock kunnat knytas till Peter Olsson genom att det av utredningen framgått att han inköpt dem och att många av dem varit aktiverade i hans telefon.
Citat:
Vidare framgår det av den tidigare dom där Peter Olsson dömdes för bland annat olaga förföljelse att han mot den kvinna som var målsägande där agerat på likartat sätt med falska meddelanden.
Citat:
Efter kontaktförbudet började det komma meddelanden från alla möjliga telefoner, sammanlagt 35 olika kontantkortsnummer. Det var samma struktur i allt som skrevs och hon förstår att det är Peter Olsson som skickat samtliga meddelanden. Inga meddelanden har kommit efter det att denne frihetsberövades.
2. Stöld
Citat:
Det är vidare utrett att Peter Olsson när han lämnade BOs lägenhet olovligen tog med sig hennes mobiltelefon. Peter Olsson har inte lämnat tillbaka telefonen. Inget i utredningen tyder på att han haft sådan avsikt. Han ska därför dömas för stöld i enlighet med åtalet.
3. Urkundsförfalskning
Citat:
Det är utrett att Peter Olsson lämnat in en handling i förundersökningen rörande olaga förföljelse. Handlingen har han uppgett att han gett in för att stärka sin trovärdighet i allmänhet samt att han fått sjukdomen MS.
Handlingen är daterad den 25 januari 2018 och har C.Holmqvist, Läkarhuset Tranås som avsändare. I handlingen anges att Peter Olsson efter undersökning konstaterats ha förändringar i hjärnan och att det kan misstänkas att Peter Olsson lider av MS men att ytterligare undersökningar är nödvändiga.
C.Holmqvist har uppgett att hon haft kontakt med Peter Olsson i egenskap av läkare. Kontakterna ägde rum under hösten 2017 och avsåg ledvärk. Hon har inte skrivit handlingen och har inte haft några kontakter med Peter Olsson angående MS eller någon annan neurologisk sjukdom. Vid brevets datering arbetade hon inte längre på Läkarhuset i Tranås.
4. Dopningsbrott

Påföljd m.m.
1. Fängelse 10 månader

Citat:
Peter Olsson förekommer under tolv avsnitt i belastningsregistret, huvudsakligen avseende olika kontaktförbud. Han dömdes senast den 8 juli 2016 av Hovrätten för Västra Sverige till fängelse i ett år sex månader för bland annat olaga förföljelse och förtalsbrott. Villkorlig frigivning skedde den 14 februari 2017 med en återstående strafftid om sex månader samt prövotid till den 14 februari 2018.
Senast redigerad av AM88 2021-05-11 kl. 12:05.
2021-05-12, 09:39
Medlem
Nu gäller saken ett barns rätt till sin pappa!
Peter är dömd det är sant men dömd för mycket som inte är sant. Men det har han avtjänat och är en fri man idag som sköter sig, jobbar och håller sig borta från kvinnor som gör dumma saker mot honom.
Men den kvinnan som Peter har en dotter ihop med ljög om att han hotat henne, var otrogen, bröt deras parterapi och tog hans dotter ifrån honom olagligt till en början. Det är det vi talar om nu och hur Peter blir förföljd och stalkad av hennes nya man som hon var otrogen med.
Den lilla flickan har rätt att få ha sin pappa ifred och det är inget fel på Peter. Det enda fel han har gjort är att umgås med fel kvinnor.
Jag har nu skrivit ett brev till flickan som jag hoppas att hon får. Såg att fler tänker tala med flickan och det är bra att så många som möjligt berättar för henne vad hennes mamma gjorde mot Peter och vem det är som stalkar Peter och gör brott mot honom.
Kämpa på ni som har ett sunt förnuft och ser vad som är rätt och fel
2021-05-12, 11:53
Medlem
Har modern under hela uppväxten haft ensam vårdnad så är det av skäl. Om nu dottern är över 18 år så bestämmer hon själv.
2021-05-12, 21:04
Medlem
NyfikenGul1900s avatar
Citat:
Peter är dömd det är sant men dömd för mycket som inte är sant. Men det har han avtjänat och är en fri man idag som sköter sig, jobbar och håller sig borta från kvinnor som gör dumma saker mot honom.
Men den kvinnan som Peter har en dotter ihop med ljög om att han hotat henne, var otrogen, bröt deras parterapi och tog hans dotter ifrån honom olagligt till en början. Det är det vi talar om nu och hur Peter blir förföljd och stalkad av hennes nya man som hon var otrogen med.
Den lilla flickan har rätt att få ha sin pappa ifred och det är inget fel på Peter. Det enda fel han har gjort är att umgås med fel kvinnor.
Jag har nu skrivit ett brev till flickan som jag hoppas att hon får. Såg att fler tänker tala med flickan och det är bra att så många som möjligt berättar för henne vad hennes mamma gjorde mot Peter och vem det är som stalkar Peter och gör brott mot honom.

Nja, saken gäller väl bl.a Peters obehagliga fantasier om att han är utsatt för en stalker?
Sedan handlar tråden om att upplysa alla i landet om denna man (Peter Olsson) som till och med är så sjuk att han misshandlat en äldre man.
Har du läst domarna mot Ward?

Den lilla flickan är säkert läskunnig och har kanske läst domar om PW. Hon kanske inte vill ha med honom att göra?
Hade PW varit min far, hade jag absolut inte velat ha med honom att göra!
Med tanke på vad ”vänner” skriver här i tråden och vad Peter Olsson skriver på Facebook är slutsatsen:
Varken Peter eller hans vänner verkar stabila.

Om du verkligen skrivit ett brev så undrar jag hur du är funtad? Är du helt galen? Ingen normal människa gör så!
Men i och med att du är vän med Peter, så kan man nog inte förvänta sig att du är vettig/frisk i huvudet/normal.

Nope, det är inte fler som tänker tala med flickan.

Ibland undrar jag varför du inte ställer dig framför spegeln och förmedlar dina svar?? Känns lite onödigt att gå omvägen via Flashback!
Om du förstår vad jag menar?
2021-05-13, 03:33
Medlem
Citat:

Barn har rätt till sina föräldrar ja. Men inte tvärtom. Tror du på allvar att barnet vill ha någon kontakt med en tokdåre som Peter? Räcker med att se videon som finns på Youtube för att inse att Peter är en sjuk och farlig människa.

Hoppas barnet aldrig behöver ha kontakt med den flintskalliga dåren.
2021-05-13, 20:56
Medlem
Jo men jag håller med om att flickan måste få bestämma själv om hon vill träffa sina föräldrar. Hon är väl 16-17 år gammal?
Men jag tror hon blir förd bakom ljuset av sin mamma och styvpappan så det är inte mer än rätt att hon ska få veta sanningen om vad hennes mamma gjorde mot Peter och att styvpappan stalkar och gör brott mot sin pappa. Sen kan hon avgöra själv hur hon vill göra .
2021-05-13, 21:31
Medlem
NyfikenGul1900s avatar
Citat:
Jo men jag håller med om att flickan måste få bestämma själv om hon vill träffa sina föräldrar. Hon är väl 16-17 år gammal?
Men jag tror hon blir förd bakom ljuset av sin mamma och styvpappan så det är inte mer än rätt att hon ska få veta sanningen om vad hennes mamma gjorde mot Peter och att styvpappan stalkar och gör brott mot sin pappa. Sen kan hon avgöra själv hur hon vill göra .

Hon blir inte förd bakom ljuset, så det kan du strunta i. Du kan släppa det och fokusera på ditt eget liv istället.
Det är väl ändå inte din uppgift att lägga sig i andras liv?

Du påstår dig vilja Peter gott, men det enda du gör är att se till att han kommer längre bort från dottern. Tur att du inte är min ”vän”. Hade direkt avsagt mig kontakten med dig!
Tycker både du och Peter är märkliga personer.
2021-05-14, 07:57
Medlem
PW har haft kontakt med sin dotter när hon var yngre. Nu är hon gammal nog allt välja själv och väljer att inte ha kontakt. Ingen är förvånad, ja förutom en person då
2021-05-17, 13:08
Medlem
Det är upp till dottern om hon vill träffa sin pappa eller ej PUNK! Hon är över 16 år.
Men jag tycker det var fel av mamman att vara otrogen och sticka med deras barn från början. Jag tycker inte Peter gjorde något fel. Det var ju hon som var otrogen och ljög. Och vad är det för brott att skicka sms till henne efter vad hon gjorde? Om en man är otrogen och kvinnan kommer på honom så tror jag de flesta män skulle be om ursäkt och erkänna sitt misstag. Det gör inte kvinnor. Jag har aldrig varit otrogen men jag har flera väninnor som varit det och de skulle aldrig erkänna det inför sin man. De kan skratta åt det med sina väninnor och berätta vad de gjort men aldrig erkänna det för sin man. Men om en man är otrogen och kvinnan skickar sms till honom och är arg så tycker han det är gulligt och är förstående. Han tänker, ja hon är upprörd nu så hon får skriva av sig. Så tänker inte en kvinna. En kvinna förnekar sin otrohet och lägger skulden på sin man. Skickar han sms och är arg så sparar hon dem och anmäler honom. Det en kvinna bör göra är att tänka som en man. Ja han är arg nu men det går över. Jag får skylla mig själv som var otrogen. Vill man inte ha hans sms så kan man blocka honom eller byta telefonnummer men man sparar dem inte och går till polisen. Man anmäler väl inte en man du har älskat och haft ett förhållande med. Nä då är det något fel på kvinnan. Jag skulle aldrig anmäla min man eller f.d man om han skickade sms till mig för något jag själv är skyldig till. Även om kvinnan förnekar sin otrohet så måste man förstå att en man har känslor och skriver sms för att han är ledsen. Och polisen ska inte lägga sig i om det bara är sms . De ska titta och fråga kvinnan vad som hänt? Det finns ju en anledning till att en man skickar sms och är arg. Hade hon inte varit otrogen så hade han inte skickat några sms. Så polisen måste vara mer objektiva och se till helheten och inte bara titta på de sms hon fått. Det finns många kvinnor som utnyttjar systemet vi har i Sverige för att få vårdnaden och slippa tala om sin otrohet. De gör det enkelt för sig genom att bara sticka från sin tidigare relation och så får männen skiten. Jag har sett många kvinnor göra detta både väninnor och andra tjejer som jag har hört om. Själv skulle jag aldrig kunna göra så mot mitt ex men vi är olika. Det finns fula fiskar i de lugnaste vatten och det har jag själv sett. De här kvinnorna som Peter råkat ut för är inga snälla oskyldiga lamm. Nä det är argsinta katter med vassa klor som aldrig enligt dem själva skulle göra något fel. Men det ser man igenom om man är kvinna själv. De 3 kvinnor som Peter haft problem med är lika självupptagna och egoistiska allihop. De gör hellre en annan illa än att erkänna sina misstag. De är perfekta kvinnor tror de själva och går över lik för att få det de vill ha. Det kallas för psykopat i medicinska termer och det är precis vad de är. Det är därför de har sparat sms och anmält honom för att skydda sig själva. De kvinnor som Peter haft som inte gjort något dumt som att vara otrogen mm har det aldrig blivit något bråk med. Varför? Jo för de är inte psykopater som gör dumma saker som gjort Peter arg. Hade de varit otrogna så hade de erkänt och bett om ursäkt. Men det finns goda kvinnor som inte är otrogna, ljuger eller gör fel i förhållanden och då blir det inget bråk heller. Så lägg inte skulden på någon som inte har gjort något fel !
Titta på vem som startade deras bråk och varför han blev arg och skickade sms till dem.
Sedan tar man aldrig ett barn ifrån sin pappa vad han än har gjort. Har mannen gjort ett brott så får han avtjäna sitt straff men när det är klart så ska man se till så barnet får ha sin pappa. Annars är det något fel i huvudet på kvinnan. Och det finns inget barn som inte vill träffa sin pappa om inte den ena föräldern har satt press på barnet eller förtalar .PUNKT!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in