• 1
  • 2
2016-02-22, 14:30
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Dricker inte, sitter ytterst sällan i soffan och är nog mer vältränad än 95% av befolkningen. Är anställd i branschen jag skulle köra på och vet allt om allt i yrket. Så nästa gång du går ot, gör det med stil och ge fan i att vara arrogant.

Dessutom har jag finansiärer och redan fångat upp personer som kan jobba åt mig.

En traditionell flashbackare mao.
Citera
2016-02-22, 14:35
Medlem
knut_1s avatar
Starta inte en firma där du pysslar med något du inte tycker är skoj
Citera
2016-02-24, 18:16
Medlem
Vekrusets avatar
Jag valde jobb att trivas på. Det känns inget vidare nuförtiden.

Om jag hade kunnat se in i framtiden, så hade jag nog läst till läkare. De är välkomna precis överallt, och verkar kunna ha jätteroligt. (Ja, jag hade betyg till det.)
Citera
2016-02-24, 19:50
Medlem
En väldigt stor andel av alla som tror sig kunna starta och driva ett vinstgivande företag kommer aldrig längre än till idéstadiet.

Och en ganska stor andel av alla som startar företag misslyckas eller inser att det innebär mer jobb än de vill lägga ner.

Gemensamt för oss som startat eget och lyckats, är att vi brinner för det vi gör och har ett driv som går utöver det vanliga.

Alla företagare möter motstånd och får förr eller senare motgångar. Det som skiljer entreprenören från drömmaren är att entreprenören hittar en lösning på problemet, eller väljer en annan väg till målet.

Hör du till den lilla skara som har en tillräckligt bra och genomtänkt idé, och som själv har tillräckligt mycket kunskap och driv för att lyckas, då handlar det om vad du vill.

Men även poliser har användning för pengar, så starta företaget, gör det vinstrikt och sälj det. Sen satsar du på polisyrket.
Citera
2016-02-24, 20:24
Medlem
Fråga dig själv om du skulle vilja göra ditt jobb om du inte fick betalt. Om svaret är "Ja", då har du valt ett bra jobb.

Jag tycker det känns konstigt att man skulle välja att leva ett liv man inte trivs med för att tjäna pengar så man kan fortsätta att leva ett liv som man inte trivs med ...
Citera
2016-02-24, 20:59
Medlem
jag röstar för att ha ett jobb att trivas på
Citera
2016-02-25, 18:03
Medlem
Jag tycker du skall välja polisyrket om du tycker du trivs bäst med det. Som någon skrev, om du inte trivs som egenföretagare så kommer du nog inte att tjäna multum där alls. Och risken är väl att om du inte trivs med det lär det väl inte vara så länge?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in