• 1
  • 2
2016-02-22, 12:26
Medlem
watsups avatar
Står i valet och kvalet. Starta firma och bli biljardär eller jobba i det offentliga, som polis och tjäna en påse skit i månaden. Polis tro det eller ej skulle jag älska som yrke, gärna någon högre distans såsom insatsstyrka. Ett plus är att jag är dampig och måste aktivera mig fysiskt för välmående. Firma skulle förmodligen generera pengar och jag har en bra plan för detta.. Vad skulle du ha gjort? Pengar eller ett jobb att älska? Motivera.
Citera
2016-02-22, 12:30
Avstängd
Starta firman parallellt med din utbildning.
Citera
2016-02-22, 12:32
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Starta firman parallellt med din utbildning.

Sen då när utbildningen är klar?
Citera
2016-02-22, 12:42
Medlem
Fenjal888s avatar
Polisyrket är alltså det du tycker är roligt? Och egen firma är inte kul men genererar pengar? Jag kan ju säga direkt att om du inte tycker det är kul att driva egen firma kommer du inte göra några pengar där ö h t.

Kan man inte jobba deltid som polis?
Citera
2016-02-22, 12:46
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Polisyrket är alltså det du tycker är roligt? Och egen firma är inte kul men genererar pengar? Jag kan ju säga direkt att om du inte tycker det är kul att driva egen firma kommer du inte göra några pengar där ö h t.

Kan man inte jobba deltid som polis?

Jag inbillar mig att polis är kul! Alltid varit lite av en dröm. Med det sagt skulle det inte vara tråkigt att ha firma. Tvärtom skulle det nog vars skitkul men inte liks
Citera
2016-02-22, 12:49
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Heter inte det biljonär, biljoner?
Citera
2016-02-22, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
Heter inte det biljonär, biljoner?
En biljard är tusen biljoner.
Citera
2016-02-22, 12:58
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Du skulle bara veta hur många som "har en bra plan".

Skillnaden mellan er rödvins entreprenörer och dom riktiga är att dom inte sitter hemma i soffan och känner sig tvungna att välja mellan att göra något av sig plan eller bli en swat team member.
Citera
2016-02-22, 13:07
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Du skulle bara veta hur många som "har en bra plan".

Skillnaden mellan er rödvins entreprenörer och dom riktiga är att dom inte sitter hemma i soffan och känner sig tvungna att välja mellan att göra något av sig plan eller bli en swat team member.

Dricker inte, sitter ytterst sällan i soffan och är nog mer vältränad än 95% av befolkningen. Är anställd i branschen jag skulle köra på och vet allt om allt i yrket. Så nästa gång du går ot, gör det med stil och ge fan i att vara arrogant.

Dessutom har jag finansiärer och redan fångat upp personer som kan jobba åt mig.
Senast redigerad av watsup 2016-02-22 kl. 13:10.
Citera
2016-02-22, 13:10
Medlem
hallibollis avatar
Du skriver ju att det inte kommer vara tråkigt med firman. Kanske det inte finns möjlighet att starta eget vid ett senare tillfälle?

Prova starta upp det och byt arbete om det inte funkar.

"Make the money don't let the money make you"

"C.R.E.A.M."

Jag skulle valt pengarna
Citera
2016-02-22, 14:07
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Står i valet och kvalet. Starta firma och bli biljardär eller jobba i det offentliga, som polis och tjäna en påse skit i månaden. Polis tro det eller ej skulle jag älska som yrke, gärna någon högre distans såsom insatsstyrka. Ett plus är att jag är dampig och måste aktivera mig fysiskt för välmående. Firma skulle förmodligen generera pengar och jag har en bra plan för detta.. Vad skulle du ha gjort? Pengar eller ett jobb att älska? Motivera.

Lite OT kanske, men har alltid undrat vad det är för nått som gör att en person vill bli polis?
Citera
2016-02-22, 14:24
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Lite OT kanske, men har alltid undrat vad det är för nått som gör att en person vill bli polis?

Folk som har lag och ordning varmt om hjärtat?

Varför är detta något man tycker är konstigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in