2016-02-22, 08:01
Medlem
Jag vill köpa en domän av Domain Name Sales och nu har jag lyckats förhandla fram ett pris som är rimligt. Jag undrar dock om det är något speciellt jag bör tänka på när/om jag köper domänen av dem?

Enligt whois så är GODADDY.COM registrerade ägare av domänen. GODADDY.COM verkar bedriva liknande verksamhet som Domainnamesales.com. Det kanske tom är samma företag?

En snabb googling leder mig till foruminlägg som varnar för Domainnamesales.com där det uttrycks att dem är en SCAM. Men riktigt hur preciseras inte vad jag kan se utan det är mest raljerande om hur omoraliskt det är att köpa domäner för 15 dollar och sälja dem för flera tusen. Ja, vi lever i en kapitalistisk värld så just det har jag inga åsikter om.

Jag har aldrig köpt en domän av en återförsäljare på det här sättet förut och undrar därför:

1) Någon vet något specifikt om just Domainnamesales.com? Egna erfarenheter mottages gärna!
2) Hur går det till rent praktiskt? Dvs hur blir jag ägare till domänen?
3) Hur stort är utrymmet att man blir blåst vid sådana här transaktioner? Vad kan gå fel?

Här finns en länk till en diskussion på Quora.com angående Domain Name Sales legitimitet.

Moderator får gärna flytta tråden om den är felplacerad. Tack på förhand!
Citera
2016-02-22, 09:09
Medlem
Kan du inte bara välja en domän som är ledig?
Eller missar jag något?

Ofta kan man välja .se/.nu/.net istället för den där .com
Eller?
Citera
2016-02-22, 09:16
Medlem
Den här domänen är inte ledig med .com och det är .com jag behöver ha
Citera
2016-02-22, 11:55
Medlem
Jag hade hellre bytt namn på sidan än att köpa dyrt med dåliga förutsättningar.
Vet inte om du blir lurad eller om du betalar det som en hyra.
För mycket som är osäkert för att jag skulle göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in