2016-02-21, 14:24
Medlem
az10s avatar
Är 35 år man och blev nyligen för 2 månader sedan påkörd bakifrån vid trafikljus.
Röntgade genast men det var inga sprickor på kotor utan muskeln som fått en "stukning".
Har efter 2 månader fortfarande kvar smärtor i högra sida är det enbart av nacken men känner även av huvudvärk och yrsel och seg i huvudet. Har provat kiropraktor, akunptur men inget har gett så givande resultat. Kan sova och inga stickningar och domningar i armar osv.

Några tips på vad jag ska testa och några exempel på bra människor som ni fått hjälp av att bli av med det?

Hur går det till med försäkringsbolaget? Jag hade trafikförsäkring och undrar när får man ersättning av kvarstående besvär förutom då att man självklart får betalt får läkarbesök, sjukgymnast osv.

Jag har kunnat jobba men inte med tyngre jobb då kommer smärtan direkt.

Tips skulle uppskattas men även hjälp hur jag ska gå tillväga.
Stort tack för er som tar tiden och länge leve ni
Senast redigerad av az10 2016-02-21 kl. 14:26.
Citera
2016-02-21, 14:36
Medlem
Har levt med min whiplashskada sen 1991... OMT-certifierade sjukgymnaster har hjälpt mig mycket...
Bästa i stockholm finns på www.hfc.se

Du kan gå 8 ggr utan remiss... högkostn skydd gäller
Lycka till
Citera
2016-02-21, 14:39
Medlem
Om ersättning m.m kan du läsa på www.rtp.se

Min utredning av skadan tog 16år. Hade som tur var en riktigt bra advokat som skötte det mesta åt mig....
Citera
2016-02-21, 14:45
Medlem
az10s avatar
Okej, fick du direkta skador såsom att kotor sprack när dom röntgade eller var det mer en muskelskada och att skadan aldrig riktigt försvunnit? Inga tips på vilka rehabilibiteringssätt som hjälp dig såsom övningar, foamroll, massage osv? Stort tack för dina svar.
Citera
2016-02-21, 14:49
Medlem
Fick skallskador , krossad fotled m.m.
Låg 6 mån på sjukan varav 2 på iva
Ta ett rehabband (jättegummisnodd)
Och fäst i en scarf som du knyter runt huvudet sen fäster du bandet i ett fast föremål... sätt dig så bandet hålls spänt.... sen tränar du nackens småmuskler i elle riktningar kanske 15 min om dagen 3 dar i veckan
Citera
2016-02-21, 14:53
Medlem
Att du bara var trafikförsäkrad räcker... ditt bolag kommer iaf att ta de pengarna från motpartens bolag...

Jag får en slant varje månad resten av livet för att jag var tvungen att hoppa av universitet pga huvudvärken
(Livränta)
Citera
2016-02-21, 15:16
Medlem
az10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedonisten
Att du bara var trafikförsäkrad räcker... ditt bolag kommer iaf att ta de pengarna från motpartens bolag...

Jag får en slant varje månad resten av livet för att jag var tvungen att hoppa av universitet pga huvudvärken
(Livränta)

Tack så mycket för svar och hoppas du slutligen blir bra!
Citera
2016-02-21, 15:22
Medlem
Sjukpensionär är nog nästa steg tyvärr
Citera
2016-04-07, 00:17
Medlem
az10s avatar
på bra människor som ni fått hjälp av att bli av med det?

Hur går det till med försäkringsbolaget? Jag hade trafikförsäkring och undrar när får man ersättning av kvarstående besvär förutom då att man självklart får betalt får läkarbesök, sjukgymnast osv.

Jag har kunnat jobba men inte med tyngre jobb då kommer smärtan direkt.

Tips skulle uppskattas men även hjälp hur jag ska gå tillväga.
Stort tack för er som tar tiden och länge leve ni [/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in