• 1
  • 2
2016-02-22, 17:52
Medlem
Mollips avatar
Jag tolkade polisens teori på samma sätt som tj..Det verkade som han menade att genom att studera vilka elever som drog halsbloss kunde man (vilka som skulle stå och iakta elever som rökte på ett misstänkt sätt framkom inte av artikeln) räkna ut vilka som också kunde röka cannabis. F-n Sherlock.

Artikeln skulle också beskriva vem polismannen var och då valde GP att beskriva det så här:
Citat:
Staffan Lingstedt har lång erfarenhet som narkotikapolis. Han startade polisens gatulangningsgrupp i Göteborg, som med list och förklädnad tog sig in hos knarklangare. ”Vi stod inte snällt och väntade tills någon skulle öppna.”

Staffan har burat in många som sålt narkotika

Det kan ju vara sant att han burat in en del som sålt, med det är ju inte det som polisen i huvudsak gör i sitt arbete med narkotika. Det mesta jobbet är att tvinga ungdomar att göra pissprov och sätta dit dom för ringa narkotikabrott men det låter antagligen inte lika bra. Däremot berättar artikeln om det utan att gå in på detaljer.

En inställsamt skriven artikel som inte vågar ifrågasätta eller problematisera ett enda påstående. Svag journalistik av GP.
Citera
2016-02-27, 09:30
Medlem
Vilket grott mongo...

Men enligt hans teori så kan man inte bli en narkoman och man äter knarket ?

Grymt kan man bomba tjack och äta hash hur mycket jag vill
Citera
2016-02-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
Vilket grott mongo...

Men enligt hans teori så kan man inte bli en narkoman och man äter knarket ?

Grymt kan man bomba tjack och äta hash hur mycket jag vill

Det är inte sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här