• 1
  • 2
2016-02-21, 10:23
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-haschmissbruk

Citat:
– Det finns inga vetenskapliga studier på att jag har rätt och ingen blir förstås narkoman av ett enda halsbloss. Men att det finns en koppling är i mina ögon lika självklart som att den som inte sväljer öl, vin eller sprit inte heller riskerar att bli alkoholist. Föräldrar som vill hindra sina barn från att bli narkomaner ska försöka se till att barnen inte lär sig dra halsbloss. Det är klokare att betala deras körkort.

"- Staffan Lingstedt har lång erfarenhet som narkotikapolis. Han startade polisens gatulangningsgrupp i Göteborg"

Är det rimligt att man uttalar sig såhär idag? Vet vi inte mycket bättre?
Senast redigerad av Gamatatsu 2016-02-21 kl. 10:37. Anledning: felstavning
Citera
2016-02-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamatatsu
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-haschmissbruk

"– Det finns inga vetenskapliga studier på att jag har rätt och ingen blir förstås narkoman av ett enda halsbloss. Men att det finns en koppling är i mina ögon lika självklart som att den som inte sväljer öl, vin eller sprit inte heller riskerar att bli alkoholist. Föräldrar som vill hindra sina barn från att bli narkomaner ska försöka se till att barnen inte lär sig dra halsbloss. Det är klokare att betala deras körkort."

Är det rimligt att man kan uttala sig såhär idag? Vet vi inte mycket bättre?

Vad menar du med halsbloss?
Drar du i dig rök så kommer den ner i lungorna och det som är i röken åker ut i blodet.

Hur hade du tänkt att bara dra in rök i munnen och inte något ner i lungorna?

Röker du på så blir du påverkad.

Pundare är inte kända för att vara smarta. Varför ens lyssna på vad de har att säga?
Citera
2016-02-21, 10:34
Medlem
flummares avatar
Jävligt stor skillnad på att halsbloss leder till cannabisrökning och att man måste kunna dra halsbloss för att kunna röka cannabis. Det här e fan dummare än gatewayteorin.
Citera
2016-02-21, 10:39
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Vad menar du med halsbloss?
Drar du i dig rök så kommer den ner i lungorna och det som är i röken åker ut i blodet.

Hur hade du tänkt att bara dra in rök i munnen och inte något ner i lungorna?

Röker du på så blir du påverkad.

Pundare är inte kända för att vara smarta. Varför ens lyssna på vad de har att säga?

Vad ex-konstapeln säger är att tobaksrökning med halsbloss leder till narkomani. Det är givetvis helt befängt eftersom mängder av tobaksrökare inte är narkomaner.

Kan han jobba som informatör för narkotikaprevention så kan vem som helst blir precis vad som helst. Själv är jag informatör om NASAs rymdprogram.
Citera
2016-02-21, 10:52
Medlem
tj.s avatar
Han har ju rätt i det att det absolut finns en korrelation mellan halsbloss och cannabisbruk. Men det är långt ifrån att vara ett orsakssamband och är fullständigt irrelevant.
Citera
2016-02-21, 11:00
Bannlyst
Vad menar han med halsbloss?
Halsbloss med cigg eller med cannabis?
Citera
2016-02-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Vad menar han med halsbloss?
Halsbloss med cigg eller med cannabis?

Med halsbloss syftar nog Staffan främst på halsbloss med cannabis då artikeln handlar om det.
Citera
2016-02-21, 11:34
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamatatsu
Med halsbloss syftar nog Staffan främst på halsbloss med cannabis då artikeln handlar om det.
Jag tolkade det som han menade tobak eftersom stycket efteråt handlar om att han vill stärka lagstiftningen mot att sälja tobak till minderåriga.
Citera
2016-02-21, 11:56
Medlem
hollkeftens avatar
Om du vänder på det då: Blir du skev av munbloss?
Citera
2016-02-21, 12:22
Medlem
I så fall leder mat som man äter också till haschmissbruk.
Citera
2016-02-21, 12:34
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Jag tolkade det som han menade tobak eftersom stycket efteråt handlar om att han vill stärka lagstiftningen mot att sälja tobak till minderåriga.

Jag också.
Det hade känts konstigt om han påpekade att föräldrar borde se till att deras barn inte lär sig dra halsbloss med cannabis.
Citera
2016-02-21, 12:45
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
I så fall leder mat som man äter också till haschmissbruk.
Visst är det så. Korrelationer är tämligen ointressanta, varför epidemiologiska studier ofta inte säger någonting trots att massmedia gärna skriver sensationella artiklar om dess slutsatser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in