• 1
  • 2
2016-02-19, 19:45
Medlem
Evil_Santas avatar
I denna tråden kan vi diskutera Ubisoft som är ett av världens största datorspelsföretag och är noterade på Parisbörsen. Den senaste veckan har priset pendlat mellan 19-24 euro vilket ger ett börsvärde på mellan cirka 2,1 och 2,6 miljarder euro. Snart kommer de släppa spelet the division till PC, Xbox och PS vilket är otroligt hypat och ser väldigt välgjort ut något som gör aktien högaktuell. The division är producerat av deras svenska studio massive ubisoft(fd. Massive entertainment) vilket ger en kul sverigeanknytning. Jag tror division kommer bli en megasucce och att aktien kan bli årets datorspelsaktie. Utöver detta står debakom spelserier som Assasin's Creed, Far Cry , Just Dance, Ghost recon, Rainbow six, Rayman, Prince of Persia osv. Vad tror ni?
Citera
2016-02-24, 23:52
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Utöver detta står debakom spelserier som Assasin's Creed, Far Cry , Just Dance, Ghost recon, Rainbow six, Rayman, Prince of Persia osv. Vad tror ni?

Kommer the division vara en så pass stor succé att de kan betala för uppföljarna till assassins creed, far cry et. al som råkar floppa?
Citera
2016-02-25, 19:34
Medlem
Konkelbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Kommer the division vara en så pass stor succé att de kan betala för uppföljarna till assassins creed, far cry et. al som råkar floppa?

Vad jag hörde så skulle de inte släppa ett nytt assasins creed förens tidigast 2017 med tanke på deras flopp på (Assassins Creed:Unity). Så kan hända att det blir ett rätt bra AC.

Sedan kommer ju Wild Lands i slutet av året dessutom, som ser rätt bra ut!
Citera
2018-09-29, 21:46
Medlem
Har investerat i denna aktien och det har gått väldigt bra. Vet egentligen inte så mycket om bolaget, och varför det nu har varit stiltje ett tag efter den kraftiga uppgången.

Någon som har koll på vad som är på gång?
Citera
2019-11-21, 23:21
Medlem
stahlhelm1916s avatar
ubisoft tillkännager ac viking nästa år. det kommer vara ett halvfärdigt spel med mikrotransaktioner som kommer floppa det också.
köp för guds skull inte aktien. sälj!

vad stod aktien i när ni köpte era ni som äger?
Citera
2020-01-07, 02:07
Medlem
Evil_Santas avatar
Ja AC är verkligen en spelserie på dekis och the division levde inte upp till mina egna högt ställda förväntningar. Bolaget har också visat en lite skev syn på mikrotransaktioner. Trots det har aktien gått ~200% sen jag startade tråden. Äger inte längre några aktier, sålt för längesedan.

När jag tittar över deras titlar så är kommande skull & bones det enda som ser intressant ut men det kan gå hur som helst med tanke på deras track reckord.
Citera
2020-09-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ja AC är verkligen en spelserie på dekis och the division levde inte upp till mina egna högt ställda förväntningar. Bolaget har också visat en lite skev syn på mikrotransaktioner. Trots det har aktien gått ~200% sen jag startade tråden. Äger inte längre några aktier, sålt för längesedan.

När jag tittar över deras titlar så är kommande skull & bones det enda som ser intressant ut men det kan gå hur som helst med tanke på deras track reckord.
Hur känns det nu då? Jag har tagit position i veckan, tycker lineupen inför hösten och nextgen ser tung ut.

https://gamingstreet.com/with-a-stro...or-a-big-2021/
Watch Dogs: Legion – October 29th
Assassin’s Creed: Valhalla – November 17th
Far Cry 6 – February 18th
Tom Clancy’s Rainbow Six: Quarantine
Gods & Monsters
Citera
2020-09-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Hur känns det nu då? Jag har tagit position i veckan, tycker lineupen inför hösten och nextgen ser tung ut.

Gods & Monsters

Nytt från dagens livestream
(Gods & Monsters omdöpt till Imortal phoneix rising )
3 December Imortal phoneix rising
Holiday - Scott Pilgrim relaunch
2021 - January Prince of persia Sand of time - remake
2021 - February 25, Riders republic-
Citera
2020-09-12, 17:22
Medlem
hubbymasterss avatar
Om inte Assassin’s Creed: Valhalla och Far cry 6 som släpps i höst får aktien att skjuta upp som en raket så är det helt klart något fel.

Toppspel från en topputvecklare
Citera
2020-09-13, 17:29
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven12

Gods & Monsters

Heh, roligt att du citerade mig, tog faktiskt en position i ubisoft igen för några månader sedan efter att inte ägt bolaget på länge. Ökade min position dagen innan ubisoft forward. Ubisoft har inte gått särskilt bra jämfört med andra spelbolag under coronakrisen.

Som du är inne på har de en väldigt stark lineup med spel de kommande sex månaderna. Dessutom är de inte jättedyra jämfört med andra spelutvecklare i nuläget. Även om deras kommande spelsläpp inte är fullträffar tror jag Ubisoft kommer ha ett väldigt starkt halvår så därför tog jag en position.

Var lite halvbesviken på ubisoft forward, framför allt deras prince of persia remake som ärligt talat såg för jävlig ut(fanns även lite läckor om att de skulle släppa ett NYTT prince of persia spel).Deras actionsport spel "riders republic" som avtäcktes har jag svårt att bedöma. Immortals: Fenyx Rising kan dock bli bra.

Deras spelserier Far Cry / Assassin's Creed / Watch dogs / Rainbow six är lite på halvdekis men det är starka varumärken så jag tror ändå nysläppen i dessa serier kommer sälja tillräckligt bra så att vi får en uppvärdering närmsta halvåret på Ubisoft.
Senast redigerad av Evil_Santa 2020-09-13 kl. 17:36.
Citera
2020-09-13, 21:57
Medlem
Citat:
Heh, roligt att du citerade mig, tog faktiskt en position i ubisoft igen för några månader sedan efter att inte ägt bolaget på länge. Ökade min position dagen innan ubisoft forward. Ubisoft har inte gått särskilt bra jämfört med andra spelbolag under coronakrisen.

Som du är inne på har de en väldigt stark lineup med spel de kommande sex månaderna. Dessutom är de inte jättedyra jämfört med andra spelutvecklare i nuläget. Även om deras kommande spelsläpp inte är fullträffar tror jag Ubisoft kommer ha ett väldigt starkt halvår så därför tog jag en position.

Var lite halvbesviken på ubisoft forward, framför allt deras prince of persia remake som ärligt talat såg för jävlig ut(fanns även lite läckor om att de skulle släppa ett NYTT prince of persia spel).Deras actionsport spel "riders republic" som avtäcktes har jag svårt att bedöma. Immortals: Fenyx Rising kan dock bli bra.

Deras spelserier Far Cry / Assassin's Creed / Watch dogs / Rainbow six är lite på halvdekis men det är starka varumärken så jag tror ändå nysläppen i dessa serier kommer sälja tillräckligt bra så att vi får en uppvärdering närmsta halvåret på Ubisoft.

Ja värderingen är vettig P/E under 20 är ovanligt för gaming bolag. Ökade också med en swing position innan "forward" eventet som jag sålde, men har lång positonen kvar.

Ja Prince of persia va väll ingen höjdare, dock tror jag inte det kostade så mycket heller. Lite synd dock att ge ett så pass populärt IP till en sådan oprövad studio. Men vist gameplay är endå A o O i ett sådant spel, hade dock hellre ett de gjorde en "ramaster" dvs tanken är då att hålla så mycket som i orginal... Själv blev jag positivt överaskad av Fenyx, de nya Riders republic känns rätt smalt men ändå intressant koncept lite som "fall guys" som slagit bra.

Rainbow six fick ju en rejäl uppswing i player vid corona så jag tro momentum där är bättre änn någonsin, tro även corona kommer höj aktivitet inom gaming närmsta tiden så lite extra medvind skadar ej.
Citera
2020-09-13, 22:34
Medlem
Ska vara ärlig och säga att jag sålde Ubi tidigare i år efter allt tjafs om trakasserier osv. Företaget verkar ha en rätt rutten kultur, att VDn sitter kvar och kickar andra ger också dålig mersmak (mer än att han själv ser ut som ett creep).

Sedan tycker jag inte spelen är speciellt imponerande heller, nya Assassins Creed-spelen är rätt tråkiga jämfört med de gamla. Och jag köper bara bolag jag gillar. Case closed...

Nya Prince of persia ser också skitdåligt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in