Citat:
Ursprungligen postat av
sven12
Hur känns det nu då? Jag har tagit position i veckan, tycker lineupen inför hösten och nextgen ser tung ut.
https://gamingstreet.com/with-a-stro...or-a-big-2021/
Watch Dogs: Legion – October 29th
Assassin’s Creed: Valhalla – November 17th
Far Cry 6 – February 18th
Tom Clancy’s Rainbow Six: Quarantine
Gods & Monsters
Heh, roligt att du citerade mig, tog faktiskt en position i ubisoft igen för några månader sedan efter att inte ägt bolaget på länge. Ökade min position dagen innan ubisoft forward. Ubisoft har inte gått särskilt bra jämfört med andra spelbolag under coronakrisen.
Som du är inne på har de en väldigt stark lineup med spel de kommande sex månaderna. Dessutom är de inte jättedyra jämfört med andra spelutvecklare i nuläget. Även om deras kommande spelsläpp inte är fullträffar tror jag Ubisoft kommer ha ett väldigt starkt halvår så därför tog jag en position.
Var lite halvbesviken på ubisoft forward, framför allt deras prince of persia remake som ärligt talat såg för jävlig ut(fanns även lite läckor om att de skulle släppa ett NYTT prince of persia spel).Deras actionsport spel "riders republic" som avtäcktes har jag svårt att bedöma. Immortals: Fenyx Rising kan dock bli bra.
Deras spelserier Far Cry / Assassin's Creed / Watch dogs / Rainbow six är lite på halvdekis men det är starka varumärken så jag tror ändå nysläppen i dessa serier kommer sälja tillräckligt bra så att vi får en uppvärdering närmsta halvåret på Ubisoft.