2016-02-19, 19:29
Medlem
somewhereupnorths avatar
Som rubriken lyder, vänstersympatisörer mot högersympatisörer, vilka tar mest illa upp och blir lättkränkta i landet där yttrandefriheten flödar fritt? Någon som kan dra några exempel från självupplevda händelser, där den ena eller andra har betett sig på ett nästan löjligt plan?

Själv har man mött otroligt lättkränkta människor på varje sida av slagfältet, finns det någon som vill berätta om bisarra argumentationer som resulterat i närmast skrattretande reaktioner ute på gatan/arbetsplatsen/krogen? Vem var först med att dra på sig offerkoftan? Go!
Citera
2016-02-19, 20:21
Medlem
Höger fast jag har en annan retorik mot sverigedemokrater än mot vänster, pga av att vänstertjejer ibland ser bra ut. Jag gillar hår under armarna på tjejer, jag tycker det är snyggt. Med andra ord: hade jag kritiserat Karl Marx på samma sätt som jag kritiserat Hitler hade nog reaktionen varit densamma
Citera
2016-02-19, 20:35
Medlem
Tycker nog att lättkränktheten brukar vara ungefär densamma oavsett var jag ser den och oavsett vilka åsikter personerna i fråga har. Framför allt är det roligt när folk klagar på att andra är lättkränkta och sen beter sig precis så lättkränkt som de kritiserat andra för att göra.
Citera
2016-02-19, 20:45
Medlem
Vänster upprörs ju av att folk är vita, pepparkaksgubbar i luciatåg, kakor på kaffen, företagsloggor, kalle anka osv...

Så dom vinner med lätthet, sen flödar inte yttrandefriheten fritt i detta land överhuvudtaget. Folk sitter i fängelse för godkänt kommentarer på sin hemsida, dvs hårdare straff för den personen än för personerna som misshandlade carl erik så han blev hjärnskadad.

Tänk dig själv att sitta 2 månader i fängelse för att han godkänt en rubrik med ordet "negerpappa"
Citera
2016-02-19, 20:58
Medlem
hakro807s avatar
Utan tvivel vänstersympatisörer, en grupp som gjort kränkthet till en avancerad industri.
Citera
2016-02-19, 23:54
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Utan tvivel vänstersympatisörer, en grupp som gjort kränkthet till en avancerad industri.
Eller tvärtom - Lättkränkta blir vänster.
Citera
2016-02-20, 03:38
Medlem
Utan minsta tvivel vänstersympatisörer. Vi pratar om ett folk som blir kränkta över Kalle Anka eller att Vita Huset inte är både svart och vitt.
Citera
2016-02-20, 08:33
Medlem
De är lika lättkränkta men blir kränkta av olika saker. De blir dessutom kränkta av att den andra sidan blir kränkt.
Citera
2016-02-20, 12:03
Bannlyst
Vänsterns politik är lite mer känslostyrd så lite lättare "kränkt". Därmed inte sagt att högern är helt känslodöda
Citera
2016-02-20, 12:10
Medlem
elliot1990s avatar
Nu är det nog inga högerextremister som kränkts av ord som negerboll, Tintin, Pippi Långstrump, någon på tv som uttalar utländska namn fel, Kalle Anka, hälsningar som god jul och glad påsk, ord som jul, kvinnlig Lucia (Lucia ska helst vara en homosexuell man från mellanöstern) och skämt som går utanför det som är politiskt korrekt. Nåde dig som skämtar om Muhammed, feminister, journalister, Södermalm och Islam

Exempel på god jul har god helg blivit vanlig bland pk kretsen.
Senast redigerad av elliot1990 2016-02-20 kl. 12:12.
Citera
2016-02-21, 01:32
Medlem
somewhereupnorths avatar
Det som jag har lagt märke till efter att tidigare ha haft intressen åt båda hållen, är hur både vänstern och högern beskriver sig själva som "utsatta" eller som "offer". Har för övrigt också insett hur båda läger egentligen saknar ett antal byggstenar för demokrati, trots att man i varje ände hävdar hur demokratin är deras grund.

Jag har därför mer och mer slutat helt att bry mig om svensk politik, slutat ta saker på seriöst sätt. Det finns ett antal bra personer och ett antal bra åsikter i varje hörn. Trots det så finns också en helvetes massa personer på varje sida som måste prompt ta allting i vardagen på fullt allvar och bli "butthurt" över varje liten skitsak.
Citera
2016-02-21, 17:27
Medlem
Ja, som väntat blev den här tråden ett typexempel för hur lättkränkt extremhögern kan vara... De raljerar över sådant de tror att "vänstern" (eller alla vänster om sd då) står för och känner sig kränkta över det...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in