• 1
  • 2
2016-02-19, 19:12
Medlem
Har en Mac OS X 10.4.11 som har legat i kllaren s tog fram den och tnkte se om man kan uppgradera den till nyare version och till vilken version klarar den?

Processor: Dubbla 1.8 GHz PowerPC GS
Minne:
1 GB DDR SDRAM

Maskines namn: Power Mac G5
Datormodell: PowerMac7,3
Typ av CPU: PowerPC G5 (2.2)
CPU-antal: 2
CPU-hastighet: 1.8 GHz
Citera
2016-02-19, 19:25
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GruppenAnonym
Har en Mac OS X 10.4.11 som har legat i kllaren s tog fram den och tnkte se om man kan uppgradera den till nyare version och till vilken version klarar den?

Processor: Dubbla 1.8 GHz PowerPC GS
Minne:
1 GB DDR SDRAM

Maskines namn: Power Mac G5
Datormodell: PowerMac7,3
Typ av CPU: PowerPC G5 (2.2)
CPU-antal: 2
CPU-hastighet: 1.8 GHz

10.5-nnting, men inte mycket mjukvara kommer att fungera d det mesta krver intel CPU.
Citera
2016-02-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
10.5-nnting, men inte mycket mjukvara kommer att fungera d det mesta krver intel CPU.

Funkar Mac OS X 10.6 Snow Leopard
Citera
2016-02-19, 19:32
Medlem
systems avatar
Maximum OS OS X 10.5.8 enligt Mactracker.

Jag gick efter modellbeteckningen PowerMac7,3.
(Ngon CPU p 2.2 fann jag inte, men sllan r allt komplett.)

1 GB SDRAM ger andra sidan frslag p andra anvndningsomrden exempelvis drrstopp (mhnda otympligt), bojsnke eller akvarium. Det sista var serist.
Citera
2016-02-19, 19:40
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av system
Maximum OS OS X 10.5.8 enligt Mactracker.

Jag gick efter modellbeteckningen PowerMac7,3.
(Ngon CPU p 2.2 fann jag inte, men sllan r allt komplett.)

1 GB SDRAM ger andra sidan frslag p andra anvndningsomrden exempelvis drrstopp (mhnda otympligt), bojsnke eller akvarium. Det sista var serist.

Jag laddade ner Snow Leopard och bootade den till en USB genom TransMac men hur bootar man nu p Macen?
Citera
2016-02-19, 19:59
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Jag laddade ner Snow Leopard och bootade den till en USB genom TransMac men hur bootar man nu p Macen?

Snow Leopard funkar inte p den datorn. 10.5.8 (Leopard) r max vad den klarar.
Citera
2016-02-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Snow Leopard funkar inte p den datorn. 10.5.8 (Leopard) r max vad den klarar.

Men jag vet att med min nuvarande version s funkar inte exempel YouTube funkar det p den nya om jag fixar fr den jag har r typ fr gammal.
Citera
2016-02-19, 20:25
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Men jag vet att med min nuvarande version s funkar inte exempel YouTube funkar det p den nya om jag fixar fr den jag har r typ fr gammal.

Mycket otydligt inlgg. Ska jag tolka det som att du menar att Youtube inte funkar med 10.11 och att du undrar om det funkar med 10.5?
Citera
2016-02-19, 20:35
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Nej. Du kommer inte att f det att funka med 10.5.8 heller. Det krvs Intel-processor.
Citera
2016-02-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Mycket otydligt inlgg. Ska jag tolka det som att du menar att Youtube inte funkar med 10.11 och att du undrar om det funkar med 10.5?

Ja ass det krver ju Flash Player och Flash tror jag inte ens supportar 10.5 kanske de gr men tok svrt o hitta.

Citat:
Nej. Du kommer inte att f det att funka med 10.5.8 heller. Det krvs Intel-processor.

S YouTube kommer inte alls att funka s de e ba o slnga skiten?
Citera
2016-02-19, 20:48
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ja ass det krver ju Flash Player och Flash tror jag inte ens supportar 10.5 kanske de gr men tok svrt o hitta.

S YouTube kommer inte alls att funka s de e ba o slnga skiten?

Det r rtt lnge sedan YouTube slutade krva Flash. Som de flesta andra har de gtt ver till HTML5.
Citera
2016-02-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det r rtt lnge sedan YouTube slutade krva Flash. Som de flesta andra har de gtt ver till HTML5.

Jaha okej men jag tror knappt 10.5 kommer kunna hantera HTML5 eller har jag fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in