2016-02-19, 16:19
Medlem
Worezs avatar
Har noterat att något har hänt på www.gp.se de senaste månaderna, och det är inte en smickrande utveckling. Dag efter dag möts jag av den konstigare rubriken efter den andra. Det känns som de har blivit en dålig kvällstidning light. Noterar det i allt från rubriker på sajten till FB-inlägg och på Twitter.

Allt känns bara, märkligt? Är det bara jag eller har fler noterat det?

Ett exempel. Efter Säpo gripit den misstänkta terroristen i Boliden. Då hade GP en rubrik med texten: "Ladies and gentlemens – We got him!". Det är en referens till när USA grep Saddam. I efterhand är det inte riktigt jämförbart eftersom:
1. "Terroristens" brott var inte styrkta.
2. Hur länge letade Säpo efter honom? En-två dagar?
3. Varför ens sätta en ENGELSK rubrik på GP.se?

Jag tycker utvecklingen är tråkig eftersom jag är uppväxt med GP:s papperstidning. Men på webben är det skämskudde VARJE gång jag är inne på sajten. Väljer därför hellre P4 Göteborg eller SVT Väst.
Citera
2016-02-19, 16:24
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Ju fler äldre vettiga journalister som går i pension eller sägs upp och som ersätts av nya "bloggare", desto sämre journalistik.

Kanske värvas GPs nya skjutjärns-"journalister" direkt från aftonbladet? Skulle inte förvåna mig.

Jag vänder mig allt mer till Flashback för nyheter numera. Skulle gärna se en ständigt aktuell ej pk nyhetsportal på flashback, vem vet, det kanske kommer någon dag.
Citera
2016-02-19, 20:25
Medlem
rigbos avatar
I somras värvade GP Markus Hankins från GT som onlinechef. Sen dess har det gått käpprätt neråt kvalitetsmässigt. Troligtvis ökar dock besöksstatistiken med klickrubriker och pajasartiklar, annars hade de inte fortsatt med dem.
Citera
2016-02-20, 11:26
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
I somras värvade GP Markus Hankins från GT som onlinechef. Sen dess har det gått käpprätt neråt kvalitetsmässigt. Troligtvis ökar dock besöksstatistiken med klickrubriker och pajasartiklar, annars hade de inte fortsatt med dem.
Hörde om denna tomte i Offsides podcast får han fick kritik. Vad är det för pajas egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt
Ju fler äldre vettiga journalister som går i pension eller sägs upp och som ersätts av nya "bloggare", desto sämre journalistik.

Kanske värvas GPs nya skjutjärns-"journalister" direkt från aftonbladet? Skulle inte förvåna mig.

Jag vänder mig allt mer till Flashback för nyheter numera. Skulle gärna se en ständigt aktuell ej pk nyhetsportal på flashback, vem vet, det kanske kommer någon dag.
Är det inte främst Expressen GP har värvat ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in