Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-18, 21:49
  #1
Medlem
Hej, som rubriken sa: går det att lira på Svenska spel i USA? Med tanke på att Online poker är bannat på dom flesta sidor där. Ska på 2 veckor semester och skulle vara guld om man kunde lira lite medans.
Annars blir det väl Bovada. Men isåfall undrar jag om det kan bli problem med tanke på att man som svensk måste skatta på Amerikanska sidor. Då min bank kanske undrar var vinsterna kommer ifrån? Kommer såklart ej vara några stora summor. Vi snacka max någon tusenlapp!

Tack för svar hörrni
Citera
2016-02-18, 22:10
  #2
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur123
Hej, som rubriken sa: går det att lira på Svenska spel i USA? Med tanke på att Online poker är bannat på dom flesta sidor där. Ska på 2 veckor semester och skulle vara guld om man kunde lira lite medans.
Annars blir det väl Bovada. Men isåfall undrar jag om det kan bli problem med tanke på att man som svensk måste skatta på Amerikanska sidor. Då min bank kanske undrar var vinsterna kommer ifrån? Kommer såklart ej vara några stora summor. Vi snacka max någon tusenlapp!

Tack för svar hörrni

Hur kan svs sida bli amerikanskt bara för att du är i USA? Och du har ju reggat ett konto där innan..så du tillåts spela var än du befinner dig på klotet om du är svensk folkbokförd. En annan sak om du spelar på amerikanska bettingsiter och du är svensk ...med skatt å sånt. ip nummer har ingen betydelse. Annars är det bara ringa svs om för frågor
Citera
2016-02-19, 00:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isildur123
Hej, som rubriken sa: går det att lira på Svenska spel i USA? Med tanke på att Online poker är bannat på dom flesta sidor där. Ska på 2 veckor semester och skulle vara guld om man kunde lira lite medans.
Annars blir det väl Bovada. Men isåfall undrar jag om det kan bli problem med tanke på att man som svensk måste skatta på Amerikanska sidor. Då min bank kanske undrar var vinsterna kommer ifrån? Kommer såklart ej vara några stora summor. Vi snacka max någon tusenlapp!

Tack för svar hörrni

Det går utmärkt!
Citera
2016-02-19, 01:57
  #4
Medlem
D3ans avatar
Ni som redan svarat har ni erfarenhet av de eller ni gissar?

Nja till skillnad från tidigare svar har jag väldigt svårt att tänka mig att man kan spela på Svenska Spel poker i USA.

De lär inte tillåta dig att spela på spel varför skulle de då låta dig spela poker?
Båda är lika olagligt, bortsett från Party Poker och snart Poker Stars i NJ och WSOP i NV.
Bovada, American Card Room och några andra accepterar dock US Residents (beroende på vilken delstat du bor i, spelar själv på Bovada) vilket du inte är.

Kör du inte VPN tror jag de blir svårt om du inte spelar på WSOP i NV där räcker det att du befinner dig.

Varför inte spela lite live när du är här? vart kommer du vara?

Lycka till och uppdatera gärna hur de går.
Citera
2016-02-19, 19:08
  #5
Medlem
withnonames avatar
Om det inte skulle gå så rekommenderar jag f-secure freedome VPN
Citera
2016-02-20, 22:13
  #6
Medlem
okej tack för svar! Jag åker inte fören i Maj men får väl uppdatera efter det isf.
Citera
2016-02-21, 20:38
  #7
Medlem
Realisten73s avatar
Det ska gå utmärkt. Finns många regs som bor i staterna och som spelar på klienten.
Johanski är ett namn t.ex, nån snubbe bosatt i NY och lirar nästan dagligen. Dock en kass spelare
Citera
2016-02-21, 20:53
  #8
Medlem
mpees avatar
Det går fin fint att spela utomlands. Även om poker är förbjudet i det landet man är i(USA är inte ett av dessa)så kommer inte SVS stoppa dig ifrån att spela.

Dock händer det att när svs har problem med klienten(eller som när dom blev DDosad)stänger av traffik utanför Sverige temporärt.

Så är det mer än nöjesspel du sysslar med så rekommenderas en VPN-tunnel för att vara på den säkra sidan.
Citera
2016-02-21, 21:55
  #9
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Det går fin fint att spela utomlands. Även om poker är förbjudet i det landet man är i(USA är inte ett av dessa)så kommer inte SVS stoppa dig ifrån att spela.

Dock händer det att när svs har problem med klienten(eller som när dom blev DDosad)stänger av traffik utanför Sverige temporärt.

Så är det mer än nöjesspel du sysslar med så rekommenderas en VPN-tunnel för att vara på den säkra sidan.
Hur menar du nu?
Online poker är förbjudet i de flesta stater i USA, online betting är förbjudet i de flesta stater och du kan inte som svensk komma och betta på Bet365 som exempel, hur ska poker siterna godkänna de?

Ovan förutsätter att man inte använder VPN.
Citera
2016-03-08, 21:04
  #10
Medlem
Staterna har inget större intresse av att blocka SVS när man ändå måste ha ett svenskt personnummer för att kunna registrera sig. De siter de tagit ned/tvingat blocka IP från USA har marknadsförts sig mot amerikaner.
Citera
2016-03-13, 22:28
  #11
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testi
Staterna har inget större intresse av att blocka SVS när man ändå måste ha ett svenskt personnummer för att kunna registrera sig. De siter de tagit ned/tvingat blocka IP från USA har marknadsförts sig mot amerikaner.
Det är inte USA som blockar SvS utan Svs som blockar sig själv från USA, just för att det är olagligt och de vill inte låta sina kunder spela när de geografiskt befinner sig i USA.
Citera
2016-03-18, 09:43
  #12
Medlem
mpees avatar
D3an har du ens bemödad dig att läsa på om det du påstår? Ja det finns stater med restriktiva lagar emot online poker. Och det finns sidor som dom inte kan spela på.
Men finns flertalet stora aktörer som riktar sig mot just USA.

Svenska Spel blockerar ej spel i länder där poker är olagligt. Spelat själv på SVS från thailand och vet folk som har spelat utan tunnel i en massa länder utan problem.
Även kontaktat svs support och fick svaret att det är ens personliga ansvar att hålla koll på lagarna i länderna man befinner sig i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback