• 1
  • 2
2016-02-19, 10:31
Medlem
MLEs avatar
Dom ljuger mycket som fan här! Det är rena rama lotteriet! Och det är ju också en attack på internet. Som ju fortfarande är i sin barndom, så att säga. Här kan man ljuga utan att riskera några konsekvenser. I tidningarna får dom ju inte ljuga. Därför har ju tidningarna mycket mera tyngd och därför kan dom ljuga mera effektivt. Men på internet kommer lögnerna i ljuset på ett annat sätt. I tidningen kan dom ju skriva något och om någon vet att det förhåller sig på ett annat sätt så kommer det ju aldrig fram. Det är ju lättare att kontrollera tidningarna. I en perfekt värld så borde tidningarna vara mera tillförlitliga. Men som det nu är så får man försöka skrapa ihop några korn av sanning på internet.
Citera
2016-02-19, 12:19
Medlem
hgfdsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Och därför tror du att du får reda på "sanningen"? Varför? Tror du att man inte kan ljuga här? Tror du att det är ovanligt att folk ljuger här?

Jag säger inget om Aftonbladet eller Expressens sanningsenlighet. Men jag får kalla kårar av att höra folk tro att Flashback och Fria Tider (eller "internet") skulle bära på en större andel sanningar, särskilt utan någon vidare motivering.

Lika obehagligt som en islamist som säger att koranen är sann "För att det är koranen".
han skrev att han litar mer på fria tider och fria tankegångar på flashback, - och du drar den direkt parallellen till koranen.

- skäms du inte?

sen att han anser att internet "nästan" "alltid" "vinner" är kanske för att han anser sig gräva på ett neutralt sätt, utifrån det han studerar. - Beror ju på, vilka sidor man själv antecknar ifrån, hur man drar ungefärliga slutsatser, osv osv.

och här ska man ju komma ihåg att aftonbladet expressen med mera står bakom nuvarande makthuvud, vilket vill dra in på yttrandefriheten och samtidigt anamma koranen. - vilket exempelvis "nazister" och fria tider är militanta motståndare till. så du slår ju huvudet på spiken, NÄSTAN. du slår av din FINGRAR. handen och ditt egna huvud.

- 1+1. gå om ettan. jag ringer upp statsministern här nu. så fixar vi en gratis kurs på 1 år. Du får betalt 20k i månaden. - det här funkar inte.
Senast redigerad av hgfdsa 2016-02-19 kl. 12:28.
Citera
2016-11-18, 22:32
Medlem
Såg en kommentar på YouTube att Trump är den första "memed up president".

Jag är lite inne på samma spår. Det är både allvarligt menat och som ett skämt. Hade dock inte skämtet funnits hade han inte blivit vald. Zizek kallade Berlusconi för "Groucho Marx in power", det är lite det vi ser här med Trump.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in