Citat:
Ursprungligen postat av
3.
Och därför tror du att du får reda på "sanningen"? Varför? Tror du att man inte kan ljuga här? Tror du att det är ovanligt att folk ljuger här?
Jag säger inget om Aftonbladet eller Expressens sanningsenlighet. Men jag får kalla kårar av att höra folk tro att Flashback och Fria Tider (eller "internet") skulle bära på en större andel sanningar, särskilt utan någon vidare motivering.
Lika obehagligt som en islamist som säger att koranen är sann "För att det är koranen".
han skrev att han litar mer på fria tider och fria tankegångar på flashback, - och du drar den direkt parallellen till koranen.
- skäms du inte?
sen att han anser att internet "nästan" "alltid" "vinner" är kanske för att han anser sig gräva på ett neutralt sätt, utifrån det han studerar. - Beror ju på, vilka sidor man själv antecknar ifrån, hur man drar ungefärliga slutsatser, osv osv.
och här ska man ju komma ihåg att aftonbladet expressen med mera står bakom nuvarande makthuvud, vilket vill dra in på yttrandefriheten och samtidigt anamma koranen. - vilket exempelvis "nazister" och fria tider är militanta motståndare till. så du slår ju huvudet på spiken, NÄSTAN. du slår av din FINGRAR. handen och ditt egna huvud.
- 1+1. gå om ettan. jag ringer upp statsministern här nu. så fixar vi en gratis kurs på 1 år. Du får betalt 20k i månaden. -
det här funkar inte.