2016-02-18, 18:38
Medlem
Ibiza80s avatar
Antag att det blir strömavbrott, virus, dålig stämning eller något annat jäkelskap under en hel vecka, så att ingen i hela världen kommer åt Internet. Vad händer då? Vilka blir de allvarligaste konsekvenserna?
Citera
2016-02-18, 18:49
Bannlyst
funkar vanliga telefoner?
Citera
2016-02-18, 19:04
Medlem
cykelsadels avatar
Vid strömavbrott så kommer många system att fortfarande rulla. Det beror på att de har först UPS och därefter tar diselkraften över.

Privatpersoner som inte har UPS eller diselkraft skulle nog bli lite desperata under några timmar att de inte kan kolla på sin instagram eller uppdatera sin status på facebook. Efter det börjar de nog glömma bort de och försöker hålla sig varma för vid strömavbrott fungerar inte heller värmen. (Om man inte har egen värmekälla)
Citera
2016-02-18, 19:09
Medlem
mjohan84s avatar
haha och risken att frysa ihjäl är sekundär ?
Citera
2016-02-18, 19:32
Medlem
Sereenas avatar
Jag skulle klättra efter väggarna efter typ en halvtimme

Jag har all min musik, mina böcker osv online. Skulle det dessutom blir strömavbrott så skulle jag inte ens kunna slötitta/läsa det jag har på HDDn..

Ingen telefon att kunna komunicera efter att batteriet är slut osv, kylan skulle vara mitt minsta problem...
Citera
2016-02-18, 21:37
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Filosofi
/Moderator
Citera
2016-02-18, 21:40
Medlem
Beror nog på om man får information om det eller inte. Vet man att Internet ligger nere en vecka, så är det väl väl bara att koppla bort det och njuta av tiden.

Vet man inte det, kommer man väl försöka koppla upp och svära över att skiten inte funkar
Citera
2016-02-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Antag att det blir strömavbrott, virus, dålig stämning eller något annat jäkelskap under en hel vecka, så att ingen i hela världen kommer åt Internet. Vad händer då? Vilka blir de allvarligaste konsekvenserna?
Barn börjar spela fotboll och umgås med varandra, folk måste börja prata med varandra, man måste börja samarbeta och gå ner till biblioteket för att hitta saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in