2016-02-18, 18:04
Medlem
Har ansökt hos SBAB, Swedbank och Nordea. Men jag vill ansöka hos en mindre bank också. Men det var inte alls lätt att hitta någon mindre bank via google. Så finns det någon som kan tipsa på en eller två mindre banker som kan ge lånelöfte.

Jag läste att de mindre bankerna kan ge bättre ränta så vill ge det en chans!

Med vänlig hälsning
Z
Citera
2016-02-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har ansökt hos SBAB, Swedbank och Nordea. Men jag vill ansöka hos en mindre bank också. Men det var inte alls lätt att hitta någon mindre bank via google. Så finns det någon som kan tipsa på en eller två mindre banker som kan ge lånelöfte.

Jag läste att de mindre bankerna kan ge bättre ränta så vill ge det en chans!

Med vänlig hälsning
Z

Skandiabanken är väl dom som brukar pressa räntorna rätt bra.

Men du vet väl att vid varje ansökan hos en bank tas också en kreditupplysning? Ju fler kreditupplysningar du har desto sämre chans att få låna alt. sämre ränta.
Citera
2016-02-18, 18:25
Medlem
Du söker efter privatlån? Blanco?
Citera
2016-02-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Skandiabanken är väl dom som brukar pressa räntorna rätt bra.

Men du vet väl att vid varje ansökan hos en bank tas också en kreditupplysning? Ju fler kreditupplysningar du har desto sämre chans att få låna alt. sämre ränta.

Jag tror inte det spelar någon roll med kreditupplysningar vid lånelöfte. Tänkte kolla med 4-5 banker. Kan ju ta Skandiabanken då så kanske vi kan nöja oss så. Tackar för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av isonmannen
Du söker efter privatlån? Blanco?

Inte så insatt i de olika namnen, men vi har insats och behöver ett bolån till 1.X ränta.
Citera
2016-02-18, 18:53
Medlem
Jag jobbar som en rådgivare för ett välkänt finnans företag som då samarbetar med ett flertal banker, som däremot delar runt lån, och tjänsten är ju kostnadsfritt samt att du ej behöver bunda upp dig till något, så det var bara bolån du sökte efter? Inte kreditlån, samt privatlån?

På privata lånen har vi ju en utgångsränta på 3.5 och vi kan ju även ta ett snack om bolånet, så det var inget mer än bolån? Såsom Privatlån då alltså?
Citera
2016-02-18, 18:54
Medlem
Btw kreditupplyssning spelar en stor roll, sök inte runt, vänta tills du får hjälp av ett företag.
Citera
2016-02-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag tror inte det spelar någon roll med kreditupplysningar vid lånelöfte. Tänkte kolla med 4-5 banker. Kan ju ta Skandiabanken då så kanske vi kan nöja oss så. Tackar för tipset!

Inte så insatt i de olika namnen, men vi har insats och behöver ett bolån till 1.X ränta.

Tyvärr spelar det rätt stor roll. Helt idiotiskt faktiskt. För min del vill man ju titta runt bland olika banker för att få en bra ränta, det känns ju ekonomiskt men bankerna tycker annat uppenbarligen.
Citera
2016-02-18, 19:41
Medlem
Citat:
Jag jobbar som en rådgivare för ett välkänt finnans företag som då samarbetar med ett flertal banker, som däremot delar runt lån, och tjänsten är ju kostnadsfritt samt att du ej behöver bunda upp dig till något, så det var bara bolån du sökte efter? Inte kreditlån, samt privatlån?

På privata lånen har vi ju en utgångsränta på 3.5 och vi kan ju även ta ett snack om bolånet, så det var inget mer än bolån? Såsom Privatlån då alltså?

Tack, men tror vi vill prata med bankerna direkt utan mellanhänder. Men det är bara bolån. Vi gillar inte att ta lån och vill inte ha något lån på något förutom huset.

Citat:
Btw kreditupplyssning spelar en stor roll, sök inte runt, vänta tills du får hjälp av ett företag.

Vi pratade med Swedbank över telefon idag och det var inga problem att vi tittat med andra banker. De gav oss 1.7% över 3 år och kunde gå lite lägre ifall vi flyttade över tjänster till dem istället för att ha kvar våra nuvarande banker.
Citera
2016-02-19, 22:26
Medlem
Skönt o höra mannen, hoppas ni trivs för de en bra ränta Tänk bah att inte söka på så många för då blir de UC ( Kreditupplysningar ) 1,7 % e ju skit bra, btw de bra att ni inte fokuserar på att ta lån utöver bostaden, men är det någon gång ni blir intresserade rekommenderar jag att inbaka dem i bostaden, men då blide bah längre tid Hoppas ni trivs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in