2016-02-18, 16:25
Medlem
Har denna fråga som jag inte har kunnat svara på, har suttit med den halva dagen men kommer inte fram till något vettigt. Har ni någon idé?

Redogör för vad republikanism och res publica innebär för tänkare som Cicero och
Machiavelli. Diskutera sedan på vilka sätt deras republikanska idéer kan återfinnas i centrala föreställningar om den moderna demokratin.

Tacksam för någon liten idé i alla fall och ni behöver inte anklaga mig för lat eller så, detta är ingen läxa eller inlämning utan bara en fråga jag vill förstå.
Citera
2016-02-19, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Har denna fråga som jag inte har kunnat svara på, har suttit med den halva dagen men kommer inte fram till något vettigt. Har ni någon idé?

Redogör för vad republikanism och res publica innebär för tänkare som Cicero och
Machiavelli. Diskutera sedan på vilka sätt deras republikanska idéer kan återfinnas i centrala föreställningar om den moderna demokratin.

Tacksam för någon liten idé i alla fall och ni behöver inte anklaga mig för lat eller så, detta är ingen läxa eller inlämning utan bara en fråga jag vill förstå.

Men jag gör det i alla fall din lata jävel. Varför skriver du detta om du bara grubblar över ett vinglas:

Passagen ovan har du inte skrivit själv eftersom skillnaden i stil är för stor. Du ställer ingen fråga, har ingen egen hållning och bara kastar en kludd över axeln. Ska vi betala din studieskuld också?

Det här är en usel start på något som kunde vara intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in