2016-02-20, 00:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är naturligtvis helt åt helvete och samtliga borde ha dömts.
Hon var väl med på det från början men ångrade sig efteråt?
Citera
2016-02-20, 03:33
Medlem
GJEs avatar
Antagligen gjorde hon den rättsmedicinska undersökningen direkt efter våldtäkten men anmälde inte förren långt senare.
De rättsmedicinska proverna sparas en längre tid för att finnas om en polisanmälan trots allt görs.
Citera
2016-02-20, 04:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
99.73% svenska fylltrattar på cinderella. Knappast troligt att razzarna får rätt den här gången heller.

Märkligt uttalande. För det första så är det en betydande andel invandrarmän med bakgrund i Asien och Afrika som åker på dessa kryssningar numera. Du har noll koll.

För det andra så är det oroande ofta som "razzarna får rätt" i krimtrådarna. Du har noll koll. Med det sagt så tycker jag ändå att snacket om etnicitet har gått för långt. Många trådar kommer att handla om bara det. Men alla aspekter av ett brott måste givetvis få diskuteras och vilka gärningsmännen är och deras bakgrund kan självklart vara av intresse, varför inte?

Handlar det om en gruppvåldtäkt på en finlandsfärja så vet vi alla med lite erfarenhet av hur världen fungerar att det är garanterat att "razzarna får rätt". Du har noll koll.
Citera
2016-02-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hon var väl med på det från början men ångrade sig efteråt?
Nej, var har du fått det ifrån?
Citera
2016-02-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
99.73% svenska fylltrattar på cinderella. Knappast troligt att razzarna får rätt den här gången heller.
Finlandsfärjorna är det nya Gambia för sådana som dig.

När hade du rätt senast?
Har det ens hänt?
Citera
2016-02-20, 15:08
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Märkligt uttalande. För det första så är det en betydande andel invandrarmän med bakgrund i Asien och Afrika som åker på dessa kryssningar numera. Du har noll koll.

För det andra så är det oroande ofta som "razzarna får rätt" i krimtrådarna. Du har noll koll. Med det sagt så tycker jag ändå att snacket om etnicitet har gått för långt. Många trådar kommer att handla om bara det. Men alla aspekter av ett brott måste givetvis få diskuteras och vilka gärningsmännen är och deras bakgrund kan självklart vara av intresse, varför inte?

Handlar det om en gruppvåldtäkt på en finlandsfärja så vet vi alla med lite erfarenhet av hur världen fungerar att det är garanterat att "razzarna får rätt". Du har noll koll.

Gått för långt ja. Vill man läsa en liknande tråd från början som innehåller, låt säga 100 inlägg, så är minst 80 av dem i princip likadana. Det vill säga oneliners innehållande babbe, neger, skäggbarn eller liknande.
Tröttsamt värre
Citera
2016-02-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeslotenCirkel
Hur många av er som skriver i den här tråden är betalda för att sprida rasistik propaganda utan minsta bevisning på era påståenden?

För mig, en medelklass svensson boende i Stockholm, blivit rånad en gång av två svennar höga på piller och alkohol, så framstår rappoteringen, konspirationsteorierna och antagandena här på FB som rena och medvetna misskrediteringar in absurdum.

Ingen har en aning om vad det är för härkomst på denna/dessa GM, ändå är det sida upp och sida ner med antaganden om invandrare och efter tiotalet inlägg så är det en sanning i fallet och då ska dessa grupper av människor nervärderas ännu mer, trots att inget har framkommit. Känns som det är en armé av unga arga lantisar som är betalda av SD eller liknande organisation för att häva ur sig hat och få hela Sverige att framstå som en katastrofzon, trots att så inte är fallet.

Det är rent ut sagt förjävligt att inte de svenska bönderna boendes utanför världsmetropolen stockholm inte kan bete sig som normalt funtade människor. Folk utanför tullarna borde inte ha rösträtt.

Om man antar att en grupp-våldtäkt begicks utav mena-folk, så är det ett definitivt bevis på ens idioti. Statistik visar klart och tydligt att det uteslutande är svenskar som våldsknullar i grupp.
Jag blir så trött på alla dessa tröga lantisars skränande. Skäms på er.
Citera
2016-02-21, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det brukar åka mycket invandrare på kryssningar för att "passa på" när svenska tjejer blir fulla. Att åka på kryssning bär inte säkert numera

Och så mycket alkohol som serveras till fulla personer på båtarna vilket är ett direkt lagbrott skiter rederierna i. Var ju på tapeten för inte så länge sedan...
Citera
2016-02-21, 14:10
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Och så mycket alkohol som serveras till fulla personer på båtarna vilket är ett direkt lagbrott skiter rederierna i. Var ju på tapeten för inte så länge sedan...

Jag tror inte det är ett lagbrott eftersom när resenärerna är som fullast befinner de sig på internationellt vatten och där råder inte svenska alkohollagar (tror jag).
Sedan tror jag inte det hade hjälpt att neka fyllbuntar nya groggar för då går de bara en sväng om tax-free och ner i hytten en vända.

Rederiernas moraliska ansvar borde riktas till att inte erbjuda alkohol till muslimer. Då slipper dem synda och förhoppningsvis minska deras benägenhet att begå brott i den högre straffskalan.
Citera
2016-02-21, 18:55
Medlem
Stark-Fisklukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Jag tror inte det är ett lagbrott eftersom när resenärerna är som fullast befinner de sig på internationellt vatten och där råder inte svenska alkohollagar (tror jag).
Sedan tror jag inte det hade hjälpt att neka fyllbuntar nya groggar för då går de bara en sväng om tax-free och ner i hytten en vända.
Att tro är att icke veta.
På en svenskflaggad båt gäller svensk lag oavsett var den befinner sig.
Det är inte tillåtet för alla män att utan straff våldta sina fruar bara för att båten lägger till i Tunisien t ex.
Citera
2016-02-21, 19:00
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Fisklukt
Att tro är att icke veta.
På en svenskflaggad båt gäller svensk lag oavsett var den befinner sig.
Det är inte tillåtet för alla män att utan straff våldta sina fruar bara för att båten lägger till i Tunisien t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth

Nej, men det är ju inte heller tillåtet att sälja tax-free sprit och tobak i en butik i Svedala heller. För visst var det väl i huvudsak spritförsäljningen som diskuterades?
Citera
2016-02-22, 06:56
Bannlyst
Det tar ca 1 år att få fram teknisk bevisning i sådana här mål samt att i Stockholm är väntetiden längre och allt drar ut på tiden,

ganska vanligt att det tar ett år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in