• 1
  • 2
2016-02-18, 13:10
Medlem
WhaleMales avatar
Hej

Finns det någon parkering som är gratis eller i alla fall billig som inte är föööör långt från den
psykologiska institutionen i Lund? Gångavstånd i alla fall.
Citera
2016-02-18, 15:30
Medlem
Gratisparkering finns ingen. Universitetets parkeringsplatser har väl dock något lägre avgift än kommunens? Kommunens är dock gratis nattetid medan universitetets brukar ha avgift 00-24. Just psykologiska institutionen (dvs Eden) är väl sämst när det kommer till parkering, men kan du tänka dig att gå uppifrån Sölvegatan tror jag det är lite billigare där uppe. Bor du i Lund känns det dock i så fall lika bra att cykla.

Karta över p-zoner: http://www.medarbetarwebben.lu.se/files/pkarta.pdf Som du ser finns det inte direkt nån billig i din närhet...

Det bästa tipset jag kan ge dig är under stadsbiblioteket på helger. Då kostar det bara 3 kr i timmen. Vardagar är där också pissedyrt dock.
Citera
2016-02-18, 22:31
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Gratisparkering finns ingen. Universitetets parkeringsplatser har väl dock något lägre avgift än kommunens? Kommunens är dock gratis nattetid medan universitetets brukar ha avgift 00-24. Just psykologiska institutionen (dvs Eden) är väl sämst när det kommer till parkering, men kan du tänka dig att gå uppifrån Sölvegatan tror jag det är lite billigare där uppe. Bor du i Lund känns det dock i så fall lika bra att cykla.

Karta över p-zoner: http://www.medarbetarwebben.lu.se/files/pkarta.pdf Som du ser finns det inte direkt nån billig i din närhet...

Det bästa tipset jag kan ge dig är under stadsbiblioteket på helger. Då kostar det bara 3 kr i timmen. Vardagar är där också pissedyrt dock.

Jag tror att Lund till och med är sämre än Malmö när det gäller gratisparkering.

Jo, att cykla är ett bra förslag, Lund är inte byggt för biltrafik...
Citera
2016-03-10, 20:30
Jag kan faktiskt ordna gratis parkering i Lund. Hör av dig.
Citera
2016-05-05, 17:06
Medlem
WhaleMales avatar
Finns det gratis el. billig parkering i Lund för studenter?

Gratisparkering i Lund. Det måste inte vara i centrum, men det är ju bra.
Student, så det skall vara dagtid och inte bara kväll?
Några tips?

Alla tips mottages. Även de okonventionella, bara det fungerar.
Citera
2016-05-05, 17:44
Medlem
Nej. Därför cyklar man i Lund.
Citera
2016-05-05, 17:47
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nej. Därför cyklar man i Lund.

Ja, men om man bor utanför och måste köra bil dit...
Citera
2016-05-05, 17:57
Medlem
RingInteSnutens avatar
Då kan du parkera på samma ställe som alla andra.
Jävla studenter att alltid kräva särbehandling.
Citera
2016-05-11, 12:04
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo

Det är veckodagar som det handlar om.
Var finns universitetets parkeringar?
Mvh!!
Citera
2016-05-11, 15:12
Medlem
elbels avatar
Håll dig bara borta från p-husen
Citera
2016-05-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Det är veckodagar som det handlar om.
Var finns universitetets parkeringar?
Mvh!!

I länken i inlägget du citerar...
Citera
2016-05-14, 08:10
Medlem
Borde det inte kunna funka att parkera på någon villagata i någon utkant? Eller vid typ ett Ica Maxi/Nova Lund och sen promenera eller ta stadsbuss?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in