2016-02-18, 12:05
Medlem
Hej, i måndags så började det att kännas svullet bakom näsan/ögonen på mig och dagen efter så blev jag frusen, fick sjukdomskänslor och näsan började att rinna/bli täppt på mig.
Igår så nös jag massor med symptomen från näsan och jag kände mig sjuk i "vågor" och idag så har jag endast ett vagt tryck kvar i ansiktet och inte hälften så snuvig som jag var igår.
Så jag undrar om en förkylning kan vara såhär "mild"? Jag har aldrig tidigare varit med om det, vid alla mina tidigare förkylningar så har jag alltid mått riktigt piss i flera dagar tillsammans med en rinnig näsa och halsont eller hosta, ibland både och.

Mvh
Senast redigerad av Mlkehunt 2016-02-18 kl. 12:07.
Citera
2016-02-18, 12:39
Medlem
Vänta bara... Jag hade en tvådagarssnuva där näsan rann i ett och jag nös 6-7 gånger på raken, flera gånger om dagen. Sedan blev jag bra. Två veckor senare kom halsont och tjockare snuva, har varat en vecka nu och jag är inte bra än, hostar slem långt nerifrån.
Citera
2016-02-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Vänta bara... Jag hade en tvådagarssnuva där näsan rann i ett och jag nös 6-7 gånger på raken, flera gånger om dagen. Sedan blev jag bra. Två veckor senare kom halsont och tjockare snuva, har varat en vecka nu och jag är inte bra än, hostar slem långt nerifrån.

Du drabbades med absolut största sannolikhet av två olika förkylningar, din första var alltså en lätt sådan som inte bröt ut helt, då din kropp redan har byggt upp ett försvar mot den sortens virus tidigare i ditt liv, och två veckor senare så smittades du igen, fast med ett nytt virus.
Eller så irriterades din slemhinna i näsan av något, det finns mycket som kan orsaka rinnsnuva.
Senast redigerad av Dunless 2016-02-18 kl. 13:54.
Citera
2016-03-04, 18:40
Bannlyst
Hatar förkylningar då jag anser mig vara för upptagen för att vara sjuk.

Igår fick jag ont i halsen och idag har jag också haft det. Men nu känns det bättre.

Normalt brukar jag säga att förkylning varar 2 veckor men orkar inte vara sjuk i 2 veckor.
Kan man ens ha en kortare förkylning?
Citera
2016-03-05, 16:14
Bannlyst
Bumpidumpar tråden idag. 2 dygn sedan första känslan av sjukdom och nu har jag inte ont i halsen MEN snörvlar lite.
Saken är att jag egentligen vill deffa och inte sitta här och behöva ligga på överskott. Men måste säga att jag har utvecklat mig ovanligt snabbt. 2 dygn och går inte igenom en del faser som jag normalt brukar göra vid förkylning.

Normalt onormalt?
Citera
2016-03-05, 18:07
Medlem
Du har en goddamn förkylning, acceptera läget ta en kopp te och vänta på att bli frisk.

Hur svårt är det?
Citera
2016-03-05, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du har en goddamn förkylning, acceptera läget ta en kopp te och vänta på att bli frisk.

Hur svårt är det?

Varför sådant hat

Bara frågade om förkylningar och deras längd.
Citera
2016-03-07, 13:33
Bannlyst
Mer än 4 dygn nu med sjukdom. Inget ont eller så har dock inget smaksinne alls.
Varit så passiv man bara kan.
Idag tänker jag fan inte bara sitta och glo på dekadens. Får vi väl se om man får hjärtmuskelinflammation som vissa utlovar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in