• 1
  • 2
2016-02-18, 07:26
Medlem
Nu har det skjutits i stan igen..-Någon som vet vem eller vilka som skulle få sätta livet till nu?

Mordförsök i Folkesta
ESKILSTUNA
Polisen larmades strax innan midnatt på onsdagen till ett bostadsområde i Folkesta utanför Eskilstuna.

Enligt Roland Lindkvist, länsvakthavande polisbefäl, ska någon ha avlossat ett antal skott genom fönstret till en villa. Ingen person träffades av kulorna, men boende i familjen var hemma vid tillfället.

– De vuxna var vakna och barnen låg och sov. Vi anser att man har agerat med ett klart likgiltighetsuppsåt här. Alltså, man har varit likgiltig inför riskerna och därför arbetar vi med ärendet under rubriceringen mordförsök, säger Roland Lindkvist.

Under natten har polisen arbetat med ärendet genom såväl inre och yttre spaning. Bland annat har man spårat i området med hund. Vid halvsex-tiden på morgonen hade man emellertid inte hittat några misstänkta gärningsmän.

Platsen har spärrats av för teknisk undersökning vilken kommer genomföras under dagen. Sedan kommer avdelningen för grova brott att ta över utredningen.

Några motiv till skjutningen vill Roland Lindkvist inte spekulera i. Han vill inte heller uppge om det finns någon känd hotbild mot någon av familjemedlemmarna.

– Det är inget som jag kan kommentera i nuläget, säger Roland Lindkvist.
Citera
2016-02-18, 08:52
Medlem
VolvoF12s avatar
Ja man är inte förvånad då Eskilstuna kryllar av kriminellt slödder. Stadens gatorna förfaller, det är smutsig, slitet och trasig. Staden påminner om något från DDR. Kommunpolitiker satsar på dyra konstverk, fontäner och arenabyggen.
Skolan äldreomsorgen förfaller, och på gatorna kryllar det av babbar. På en svensk ser man minst fem babbar.
Fy fan vilken skitstad det blivit.
Senast redigerad av VolvoF12 2016-02-18 kl. 08:55.
Citera
2016-02-18, 09:17
Medlem
Larmet inkom 23:53. En minut tidigare, 23:52, inkom ett larm om att en person blivit rånad och misshandlad på Eskilstunavägen i Hällby. Det är ju vägen mellan Hällby och Folkesta.

BO stod i en busskur när en röd bil stannade, passagerarna hoppade ut, rånade och misshandlade mannen.

https://polisen.se/Sodermanland/Aktu...at-Eskilstuna/

Säger inte att det har ett samband men ändå rätt bra timing.

VolvoF12, Eskilstuna har ju alltid haft dåligt rykte med kriminalitet men jävlar vad stan har gått från skit till värre med en imponerande fart.
Citera
2016-02-18, 09:44
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Larmet inkom 23:53. En minut tidigare, 23:52, inkom ett larm om att en person blivit rånad och misshandlad på Eskilstunavägen i Hällby. Det är ju vägen mellan Hällby och Folkesta.

BO stod i en busskur när en röd bil stannade, passagerarna hoppade ut, rånade och misshandlade mannen.

https://polisen.se/Sodermanland/Aktu...at-Eskilstuna/

Säger inte att det har ett samband men ändå rätt bra timing.

VolvoF12, Eskilstuna har ju alltid haft dåligt rykte med kriminalitet men jävlar vad stan har gått från skit till värre med en imponerande fart.
Ja riktigt skrämmande hur staden utvecklas åt det sämre. Finns ett antal områden jag inte skulle beträda efter mörkrets inbrott.
Är och har väl varit endel pundare i Hällby men denna stadsdel är väl förhållandevis lugn endå, tro jag.

Jag har seriöst funderat att skaffa en teleskopbatong fast möter man ett antal personer är det väl endå kört.
Citera
2016-02-18, 10:17
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Ja riktigt skrämmande hur staden utvecklas åt det sämre. Finns ett antal områden jag inte skulle beträda efter mörkrets inbrott.
Är och har väl varit endel pundare i Hällby men denna stadsdel är väl förhållandevis lugn endå, tro jag.

Jag har seriöst funderat att skaffa en teleskopbatong fast möter man ett antal personer är det väl endå kört.

Bara att glömma. Kan hjälpa för stunden,men sen får du gå med ögon i nacken. Bästa är att ta sig där ifrån när det osar fara.

Eskilstuna har sjunkigy ännu längre ner i träsket. Nyligen publicerad fakta från bråttsförebyggande rådet visar att Eskilstuna/Södermanland har näst flest våldsbrott per person i hela Sverige. Ja, till och med fler än Malmö.

Kan ju möjligtvis vara en manöver? inte troligt att händelserna inte hänger ihop! Hällby är ganska förskonat, men stans slödder kan ju som i det här fallet åka bil dit ut.
Senast redigerad av Schlaktarnn 2016-02-18 kl. 10:19.
Citera
2016-02-18, 10:32
Medlem
VolvoF12s avatar
Någon som vet vart i Folkesta det var? Jag lossade där för några timmar sedan men märkte ingenting. Samtidigt visste jag inget om händelsen då. Sitter nu fast på E20.
Behöver inte vara riktat mot familjen som bor i villan. Har hänt tidigare att gm tagit fel hus, adress och även fel stad hur otroligt det än låter.
Citera
2016-02-18, 16:07
Medlem
Enlig kuriren ligger villan i anslutning till en bilverkstad.

"Villan ligger i anslutning till en bilverkstad och flera av grannarna uppger att det varit "bråkigt" utanför garagen vid flera tillfällen.

När Eskilstuna-Kurirens reportageteam besökte platsen för skottlossningen på torsdagsmorgonen rivstartar en äldre personbil utanför verkstaden och försvinner från platsen i mycket hög fart.

– Det har blivit mycket stökigare här på sista tiden sedan kommunen börjat hyra ut husen i området, säger en av grannarna."

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...kt-in-i-villan

Vad är det för verkstad? Och vilka har kommunen börjat hyra ut till?? Var inte Folkesta rätt ok för inte så länge sedan?
Citera
2016-02-18, 16:51
Medlem
Mandibles avatar
Vilka dom hyrt ut till? vilka är det nuförtiden som tagit över bilmeckandet? Nu syftar jag på vissa grupper.
Citera
2016-02-18, 17:01
Medlem
Mandibles avatar
Jag är inte förvånad att det händer i det nya sverige framörallt inte i Esklilstuna
Citera
2016-02-18, 17:13
Medlem
Mandibles avatar
Dom här journalisterna som såg någon i bil dra iväg här har dom ett spår. Men som i vanlig ordning handlar det om fel grupper för journalisterna så skiter dom i det. Är det mc gäng då tycker dom att det är tummen upp då gräver dom väldigt djupt.
Citera
2016-02-18, 17:18
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandible
Dom här journalisterna som såg någon i bil dra iväg här har dom ett spår. Men som i vanlig ordning handlar det om fel grupper för journalisterna så skiter dom i det. Är det mc gäng då tycker dom att det är tummen upp då gräver dom väldigt djupt.
Ja är det babbar slår censurmaskinen på Eskilstuna Kuriren till direkt.
Citera
2016-02-18, 17:22
Medlem
Mandibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
Ja är det babbar slår censurmaskinen på Eskilstuna Kuriren till direkt.
Ja visst fan är det så ett högt pris vi svenskar får betala för att domgör skillnad. Ta alla grupprån dom läggs ju ner direkt massmedian skiter ju totalt i det.
Senast redigerad av Mandible 2016-02-18 kl. 17:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in