2019-08-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnng
folk betalar för att fuska bara för att kunna gå på SU lmao

väldigt svårt att komma in på SU nu för tiden.
Citera
2019-09-02, 12:58
Medlem
Är det nån som har hela listan på fuskarna?
Jag tycker listan ska hängas upp på universitetens anslagstavlor. Det ska vara fett skämmigt att ha stulit en plats från nån annan.
Citera
2020-01-21, 22:32
Medlem
Har enligt uppgifter fått höra att fuskaren Kim Arafat går för närvarande på läkarprogrammet. Det är helt oacceptabelt att sådana får gå kvar trots bevis på att de fuskat.
Citera
2020-01-22, 18:58
Medlem
Flera som avslöjades för fusk på HP går fortfarande kvar på Läkarprogrammet på KI och Uppsala. Vad kan vi göra åt saken? Är skolorna så handlingsförlamade?
Citera
2020-01-24, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Har enligt uppgifter fått höra att fuskaren Kim Arafat går för närvarande på läkarprogrammet. Det är helt oacceptabelt att sådana får gå kvar trots bevis på att de fuskat.

Har du några mer tydlig belägg för att denne herre eller någon annan som åkte fast för högskoleprovsfuskt pluggar till läkare? Alternativmedia torde vara väldigt intresserade av att skriva om sånt, borde locka mycket läsare.

Citat:
Ursprungligen postat av Propaman
Flera som avslöjades för fusk på HP går fortfarande kvar på Läkarprogrammet på KI och Uppsala. Vad kan vi göra åt saken? Är skolorna så handlingsförlamade?

Har du några namn att bjuda på? Jag skulle möjligen kunna tänka mig att ringa och prata med någon ansvarig för läkarprogram som låter fuskare gå kvar.
Citera
2020-01-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Har du några mer tydlig belägg för att denne herre eller någon annan som åkte fast för högskoleprovsfuskt pluggar till läkare? Alternativmedia torde vara väldigt intresserade av att skriva om sånt, borde locka mycket läsare.

Har du några namn att bjuda på? Jag skulle möjligen kunna tänka mig att ringa och prata med någon ansvarig för läkarprogram som låter fuskare gå kvar.

Jag kan med nästan 100% säkerhet säga att det stämmer, sannolikheten att han har en dubbelgångare är liten.

Har tidigare skrivit några namn. Förutom Kim Arafat så är Mohannad Turan en av de.
Citera
2020-01-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propaman

Har också fått höra av det är så. Katastrofalt att dessa skolor är så pass handlingsförlamade. Har du några namn du kan dela med dig?
Citera
2020-04-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpappan
Är det nån som har hela listan på fuskarna?
Jag tycker listan ska hängas upp på universitetens anslagstavlor. Det ska vara fett skämmigt att ha stulit en plats från nån annan.

Japp, jag frågade om namnen på fuskarna, och de som sålde resultat till dessa (som nyss dömdes till fängelsestraff) i
tråden under Aktuella brott och kriminalfall men inga svar än.

Är ju väldigt viktigt att de outas, så man inte riskerar att få en läkare som fulländat sig till sin titel, det kan ju handla om liv och död.

Hela listan tack!
Citera
2020-04-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Japp, jag frågade om namnen på fuskarna, och de som sålde resultat till dessa (som nyss dömdes till fängelsestraff) i
tråden under Aktuella brott och kriminalfall men inga svar än.

Är ju väldigt viktigt att de outas, så man inte riskerar att få en läkare som fulländat sig till sin titel, det kan ju handla om liv och död.

Hela listan tack!

Håller med! Ge oss hela listan.
Citera
2020-04-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiotiotio
Ursprungligen postat av Rebax
I höstas blev 42 personer underkända. Här är listan med deras tilltalsnamn, efternamn och ort:
Tilltalsnamn Efternamn Ort
Daniel Eriksson Högskolan Dalarna
Kim Arafat Högskolan Gävle
Tony Baranou Jönköping universitet
Niklas Hägglund Mittuniversitetet
Nasim Abdullaev SU
Marina Alemi SU
Ali Alhakim SU
Alhasan Al-Hameedawi SU
Asal Alshaikhli SU
Johannes Antar SU
Berat Kendal Bakac SU
Elchin Bashirov SU
Baalaj Duru SU
Tilda Evysdotter SU
Roberth Grytterhielm SU
Sekandar Habib SU
Selam Habtemariam SU
Alex Habtezghi SU
Sara Halil SU
Kevin Heidari SU
Ali Hussain SU
Anton Juric SU
Kristina Just SU
Goran Kadir SU
Bian Karatas SU
Soran Lavehi SU
Niklas Lindgren SU
Nicholas Lubwama SU
Ahmed Mahmoud SU
Diana Mahmoud SU
Mark Mejeedson SU
Elias Mghari SU
Attila Moharamzade SU
Sergei Persson SU
Robert Rhawi SU
Caroline Rossi SU
Pola Salih SU
Behesta Soltanhamid SU
Siyar Tokat SU
Golbarg Yarandpour SU
Minah Zuwak SU
Henok Abraham Örebro universitet

http://fuskbugg.se/dl/u9jScD/Ej%20go...P-resultat.pdf

Ytterligare nio personer blev underkända för ett tag sedan:
Abboud Gülenay
Emdadullah Ebrahimi
Arin Rahim
Ammar Mirza
Karas Hardi
Azatullah Alimi
Amina Alimi
Hekmatullah Alimi
Lema Alimi

Hekmatullah/Hekmat Alimi och Emdad/Emdadullah Ebrahimi har börjat sin utbildning på läkarprogrammet. Här uppstår frågor som är av betydelse;
- Har KI blivit informerad om detta?
- Har de blivit avstängda?

Fyll på tråden med svar på frågeställningarna. Gärna deras facebook/bilder och annat som är av intresse för ändamålet.

"Underkända", alltså är detta namn på fuskarna som köpt hp-resultat?
Citera
2020-04-12, 21:47
Medlem
Citat:

Det är betydligt fler...
Citera
2020-04-23, 20:25
Medlem
Citat:
Underkänd o dömd är inte samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in