Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-17, 22:03
  #1
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag vet att det fungerar med netflix då jag fått det att fungera men deras klena utbud lämnar mycket att önska, vilka mer sidor fungerar det med? Eller kan jag på nåt sätt få till en amerikansk VPN i mobilen för det utbudet på netflix i mobilen? Förslag på andra sidor, gärna med svensk eller engelsk text?
Citera
2016-02-17, 22:10
  #2
Medlem
Dofternas avatar
Ladda ner Cinema HD appen och Local Cast i telefonen och kör, då har du film och serier på ett bräde. Du kan inte ändra VPN i Chromecasten, du sitter fast med Netflix svenska utbud såvida du inte ändrar VPN i din router.
Du castar inte "från" telefonen, det du gör är att du med telefonen styr var CCn ska hämta median ifrån och det gör den från din router.
Citera
2016-02-17, 22:21
  #3
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ladda ner Cinema HD appen och Local Cast i telefonen och kör, då har du film och serier på ett bräde. Du kan inte ändra VPN i Chromecasten, du sitter fast med Netflix svenska utbud såvida du inte ändrar VPN i din router.
Du castar inte "från" telefonen, det du gör är att du med telefonen styr var CCn ska hämta median ifrån och det gör den från din router.

Hittar ingen sådan app. Vad jag egentligen vill göra är att kunna gå in på dreamfilm eller sweflix på mobilen och bara trycka play samt den lilla rutan på min android telefon eller ipad så det castas på tv:n. jag förstår det på din text som att det inte fungerar så?
Citera
2016-02-17, 22:33
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Hittar ingen sådan app. Vad jag egentligen vill göra är att kunna gå in på dreamfilm eller sweflix på mobilen och bara trycka play samt den lilla rutan på min android telefon eller ipad så det castas på tv:n. jag förstår det på din text som att det inte fungerar så?

http://moviehdapp.com/
Appen finns inte på Google Play eller App Store. Try it, you'll like it.
Bästa lösningen för CC jag stött på om man vill ha de senaste filmerna.
Citera
2016-02-18, 12:19
  #5
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Fildelning --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2016-02-20, 18:56
  #6
Medlem
MatthewMcConaugheys avatar
Absolut smidigast enligt mig är att köra Plex. Du laddar ner det du vill kolla på, skickar ut det med Plex server på din dator, tar emot med Plex appen i mobilen som sen castar till Chromecasten. Detta funkar laggfritt (för mig iaf) med 1080p remux. Grymt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback