• 1
  • 2
2016-02-17, 20:02
Medlem
Hypotetiskt sett om du hade varit god för runt 20 miljoner idag, du ägde en villa i Stockholm värde 10 miljoner där du bor i, ett radhus i Stockholm på 3,5-4 miljoner (Dock bor en gammal släkting där). En lägenhet i Västerås 700k (uthyres i dagsläget). Villa utanför västerås ungefär värde 4miljoner. Du ägde även aktier i dagens värde runt 3miljoner (90% av kapitalet kommer du dock behöva skatta på om du vill ta ut dom, ha det i åtanke). Aktierna ligger uteslutet på stora säkra företag som körs långsiktigt.

edit: Bostäderna är knappt belånade, totalt 1,5miljoner på alla fyra fastigheter.

Vad hade ni gjort i dagens läge för att få dom att växa? Motivera svar!
Citera
2016-02-17, 20:13
Medlem
BewilderedHulders avatar
Piska på hårdare för öppna gränser så bostadsbristen minskar ännu mer?
En liten risk finns att hela systemet brakar ihop men vad gör väl det om man kan förut se när kollapsen kommer? Risken för ett tredje världskrig är ett annat hot på horisonten. Världsekonomier står på spel och din förmögenhet skulle kunna förvandlas till grus! Vad göra. Ingen aning!
Citera
2016-02-17, 20:47
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Sälj allt pröjsa skatten. Sverige behöver dina skattepengar.

Köp ett tält och lägg resten av pengarna på rött . Om du vinner lägg allt på svart. Om du vinner lägg allt på grönt . Om du vinner köp trisslotter.
Citera
2016-02-17, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord

Köp ett tält och lägg resten av pengarna på rött . Om du vinner lägg allt på svart. Om du vinner lägg allt på grönt . Om du vinner köp trisslotter.

Trisslotter för 2.7 miljarder? Seems legit..
Citera
2016-02-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Piska på hårdare för öppna gränser så bostadsbristen minskar ännu mer?
En liten risk finns att hela systemet brakar ihop men vad gör väl det om man kan förut se när kollapsen kommer? Risken för ett tredje världskrig är ett annat hot på horisonten. Världsekonomier står på spel och din förmögenhet skulle kunna förvandlas till grus! Vad göra. Ingen aning!
Nu menar jag mer saker som man själv kan påverka, krig eller invandringspolitiken kan man inte påverka mycket själv.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord

De sista jag eller någon i min närhet skulle vilja är det betala skatt, är nog en av de värsta sakerna som finns i mitt tycke. (Nu är det inte min förmögenhet, men kanske den närmsta personen i mitt livs förmögenhet. Han har ungefär samma tankesätt, kanske jag är lite mer hardcore)
Citera
2016-02-17, 21:47
Medlem
Svenskares avatar
Ja och?
Citera
2016-02-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorka44
Nu menar jag mer saker som man själv kan påverka, krig eller invandringspolitiken kan man inte påverka mycket själv.

De sista jag eller någon i min närhet skulle vilja är det betala skatt, är nog en av de värsta sakerna som finns i mitt tycke. (Nu är det inte min förmögenhet, men kanske den närmsta personen i mitt livs förmögenhet. Han har ungefär samma tankesätt, kanske jag är lite mer hardcore)
Skola, sjukvård, polis, domstol, infrastruktur.. inget du nyttjar alltså.
Citera
2016-02-17, 21:58
Medlem
Behöver du tillväxt då? Så länge du inte tänker utrota polio bör tillgångar på 20 mille räcka fint?
Citera
2016-02-17, 22:04
Medlem
Gå in på rikatillsammans och läs där.
Mix mellan guld / aktier / fonder etc.
Citera
2016-02-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Skola, sjukvård, polis, domstol, infrastruktur.. inget du nyttjar alltså.
Visst är det de, men har sett hur många hundratals miljoner som bara sprutar iväg pga folk som jobbar åt kommunen/statligt som egentligen inte behövs tack vare att vi ska vara en "välfärdstat". Personligen betalar jag gärna skatt om jag vet att dom utnyttjas effektivt, dessvärre gör dom inte det. Det hatas på Wallenbergarna och fam Persson pga att de är snåla jävlar och sen lever "jag" på 2000 i månaden utövar hyran är ett vanligt exempel. Utan dom familjerna hade vi inte haft den tryggheten som vi har idag.

Detta med folk som är "medmänskliga" är 95% bara bullshit, de som röstar rött och är för höga skatter gör det för de har egen vinning på göra det men direkt när dom ser chansen att tjäna lite svarta pengar tar de chansen direkt. De som röstar höger gör det för det är mindre skatter och de får ut mer pengar på det och tar egen vinning på det. Finns självklart små undantang, men de är extrema. Endast sett en enda person som faktiskt har bevisat att han tror på vara solidarisk, sa nej till svarta pengar för han tror på den rödaideologin och begärde kvitto, han själv hade garanterat tjäna mer på en moderatpolitik och finns väldigt få jag har mer respekt för än honom, om alla hade fungerat som honom hade jag gärna betalat hur mycket skatt som helst.

(Nu blev jag lite långdragen och lite off-topic, dock går jag igång på dessa debatter något enormt)
Citera
2016-02-17, 22:38
Medlem
Nu har jag aldrig haft sådana problem tack och lov.
Men jag skulle nog se till att försöka betala lånen på bostäderna så snabbt som det är värt det, den som är satt i skuld är inte fri!
Kanske sålt villan i Västerås om man tror på en nedgång i bostadspriserna, är väl 22% skatt på fastighetsvinster (?).
Sedan köper du GULD, haha nä men aktier är väl nästan alltid en säker långtidsinvestering.
Citera
2016-02-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorka44
Visst är det de, men har sett hur många hundratals miljoner som bara sprutar iväg pga folk som jobbar åt kommunen/statligt som egentligen inte behövs tack vare att vi ska vara en "välfärdstat". Personligen betalar jag gärna skatt om jag vet att dom utnyttjas effektivt, dessvärre gör dom inte det. Det hatas på Wallenbergarna och fam Persson pga att de är snåla jävlar och sen lever "jag" på 2000 i månaden utövar hyran är ett vanligt exempel. Utan dom familjerna hade vi inte haft den tryggheten som vi har idag.

Detta med folk som är "medmänskliga" är 95% bara bullshit, de som röstar rött och är för höga skatter gör det för de har egen vinning på göra det men direkt när dom ser chansen att tjäna lite svarta pengar tar de chansen direkt. De som röstar höger gör det för det är mindre skatter och de får ut mer pengar på det och tar egen vinning på det. Finns självklart små undantang, men de är extrema. Endast sett en enda person som faktiskt har bevisat att han tror på vara solidarisk, sa nej till svarta pengar för han tror på den rödaideologin och begärde kvitto, han själv hade garanterat tjäna mer på en moderatpolitik och finns väldigt få jag har mer respekt för än honom, om alla hade fungerat som honom hade jag gärna betalat hur mycket skatt som helst.

(Nu blev jag lite långdragen och lite off-topic, dock går jag igång på dessa debatter något enormt)
Då är jag med. Uppfattade som att du var emot skatt helt och hållet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in