Citat:
Ursprungligen postat av
Ugbug
Skola, sjukvård, polis, domstol, infrastruktur.. inget du nyttjar alltså.
Visst är det de, men har sett hur många hundratals miljoner som bara sprutar iväg pga folk som jobbar åt kommunen/statligt som egentligen inte behövs tack vare att vi ska vara en "välfärdstat". Personligen betalar jag gärna skatt om jag vet att dom utnyttjas effektivt, dessvärre gör dom inte det. Det hatas på Wallenbergarna och fam Persson pga att de är snåla jävlar och sen lever "jag" på 2000 i månaden utövar hyran är ett vanligt exempel. Utan dom familjerna hade vi inte haft den tryggheten som vi har idag.
Detta med folk som är "medmänskliga" är 95% bara bullshit, de som röstar rött och är för höga skatter gör det för de har egen vinning på göra det men direkt när dom ser chansen att tjäna lite svarta pengar tar de chansen direkt. De som röstar höger gör det för det är mindre skatter och de får ut mer pengar på det och tar egen vinning på det. Finns självklart små undantang, men de är extrema. Endast sett en enda person som faktiskt har bevisat att han tror på vara solidarisk, sa nej till svarta pengar för han tror på den rödaideologin och begärde kvitto, han själv hade garanterat tjäna mer på en moderatpolitik och finns väldigt få jag har mer respekt för än honom, om alla hade fungerat som honom hade jag gärna betalat hur mycket skatt som helst.
(Nu blev jag lite långdragen och lite off-topic, dock går jag igång på dessa debatter något enormt)