• 1
  • 2
2016-02-17, 19:16
Medlem
Citat:
En person som arbetat på en grundskola i Kungsör misstänkts nu för att ha begått sexuella ofredanden mot flera elever. Anmälan kom in förra veckan, efter att det framkommit fakta från flera elever som går på skolan där den misstänkte arbetat. Vilken anställningsform mannen haft vill polisen inte gå in på.
Citat:
- Det är skolans skyldighet när de befarar att barn far illa att anmäla. Man har även agerat på andra sätt från skolans sida.

Hur då?
- De har haft information till föräldrar som jag förstår, säger Anders Hedström.

Fredrik Bergh, barn- och utbildningschef i Kungsörs kommun bekräftar för Bbl/AT att den misstänkte personen inte längre arbetar kvar på skolan efter det som inträffat.
Det handlar alltså om en "flykting" som arbetat som rastvakt. Angående informationen till föräldrarna så stämmer det inte i den mening man vill få det att låta som.
Rektorn Jonas Karlsson har alltså INTE underrättat samtliga föräldrar på skolan. Det handlar alltså om en lågstadieskola med förskola den här nyheten kom som en chock för många av dem!
Nu säger Anders Hedström att information har gått ut till föräldrarna, han menar då antagligen de drabbades. Men hur ska man kunna veta att inte fler barn blivit antastade om man inte meddelar SAMTLIGA föräldrar på skolan!?
Det kan finnas flera pojkar som mår dåligt men inte berättat något för föräldrarna!
Det minsta man hade kunnat begära är väl ändå att informera SAMTLIGA föräldrar på skolan och ha ett möte om vad som har hänt, eller har jag fel?
Hade något sånt här hänt p mina barns skola så hade jag anmält rektorn om han inte hade informerat oss om situationen!

http://bblat.se/nyheter/nyheter/1.35...it-sexofredade
Citera
2016-02-17, 21:04
Medlem
reffis avatar
Alltså det är skrämmande vad Sverige har blivit. Min farfar skulle vända sig i graven om han bara visste. Bara plocka fram kyskhetsbälte, för det här problemet är här för att stanna
Citera
2016-02-17, 22:19
Medlem
Katthoarderns avatar
vilken skola? hagaskolan?
Citera
2016-02-18, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katthoardern
vilken skola? hagaskolan?
Japp!

Otippat att "godhetsapostlarna" och sverigehatarna går ut på Kungsörs facebook grupp och tar mannen i försvar.. De gnäller om rasism och nynazism när de läggs fram att mannen var en "nyanländ" och bryr sig inte ett dugg om att det faktiskt handlar om lågstadiebarn som blivit utsatta!
Facebook tråden försvann illa kvickt men jag hann ta några printscreens i alla fall..
Citera
2016-02-18, 06:09
Medlem
Helsingborg1s avatar
Lägg upp bilderna du har tagit på "printscreen" Blir fan mörkrädd när man tar sådant här i försvar!! Hur en "flykting" blir rastvakt är det heller ingen större logik i..
Citera
2016-02-18, 06:11
Medlem
Sjukt! Och när jg diskutera manliga förskolepedagoger i tråden( (FB) Manlig förskolepedagog. Skulle du våga skriva in ditt barn där? ) så säger någon att diskussionen är osmaklig!
Citera
2016-02-18, 10:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Alltså det är skrämmande vad Sverige har blivit. Min farfar skulle vända sig i graven om han bara visste. Bara plocka fram kyskhetsbälte, för det här problemet är här för att stanna

Min mormor dog för fyra år sedan. Jag är glad att hon slipper bevittna det som sker. Hennes bästa hemvårdare var en kille som hade en SD-knapp i sin tröja berättade hon. Han tog med respekt hand om min mormor.
Citera
2016-02-18, 10:57
Medlem
Lolinona12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Sjukt! Och när jg diskutera manliga förskolepedagoger i tråden( (FB) Manlig förskolepedagog. Skulle du våga skriva in ditt barn där? ) så säger någon att diskussionen är osmaklig!

Precis! Hur ska vi kunna resonera på ett annat sätt när vi läser om sånt här??

Om man ska jobba/praktisera på skola/fritids osv så krävs det utdrag ur belastningsregistret,hur tänker man då när man har en nyanländ som rastvakt?
Citera
2016-02-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Japp!

Otippat att "godhetsapostlarna" och sverigehatarna går ut på Kungsörs facebook grupp och tar mannen i försvar.. De gnäller om rasism och nynazism när de läggs fram att mannen var en "nyanländ" och bryr sig inte ett dugg om att det faktiskt handlar om lågstadiebarn som blivit utsatta!
Facebook tråden försvann illa kvickt men jag hann ta några printscreens i alla fall..

Lägg upp dem då? Sitta där å skryta.
Citera
2016-02-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolinona12
Om man ska jobba/praktisera på skola/fritids osv så krävs det utdrag ur belastningsregistret,hur tänker man då när man har en nyanländ som rastvakt?
Exakt!

Sedan får vi inte glömma att de flesta förskolepersonal som har begått sexualbrott mot förskolebarn har varit prickfria och ostraffade sedan innan. Så belastningsregister är tyvärr ingen garanti det heller.

Långa fängelsestraff åt dessa dårar som förstör oskyldiga barns liv!
Citera
2016-02-18, 11:23
Medlem
Lolinona12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Exakt!

Sedan får vi inte glömma att de flesta förskolepersonal som har begått sexualbrott mot förskolebarn har varit prickfria och ostraffade sedan innan. Så belastningsregister är tyvärr ingen garanti det heller.

Långa fängelsestraff åt dessa dårar som förstör oskyldiga barns liv!

Helt sant, men när du anställer en "flykting" så har du inte en blekaste aning vem du anställer. Det är ju inte så att alla kommer hit med pass eller annan id. Och om de har det, hur vet vi att det inte är falska id-handlingar?
Hur kan man chansa med barn? Hur kan man chansa med andras barn??
Citera
2016-02-18, 11:30
Medlem
negrofobens avatar
Ingen som har namn och bild på negern?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto