2019-11-06, 17:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Rätt intressant ändå... Katja Nyberg som hoppade i säng med Linus Bylund ville inte visa sympatier åt något håll i Wallmark härvan. Nu blev det emot eftersom David Lång också är emot...

SD skulle kunna växa hur mkt som helst om dom bara värvade rätt folk. Men i stället tar dom in tjuvar och banditer.

Att medierna inte hängt Henrik Winge mer än dom gjort är otroligt. Sover David Baas eller?

Nu tog SD och höjde upp Henrik Vinge till vice partiordförande. Det om något torde trigga medias granskning om vad som hänt i Stockholms Stad.
Citera
2019-11-06, 17:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är otroligt. Man undrar varför.
Kan det vara så svårt att få ihop ett gäng som inte ägnar sig åt våldtäkter och bedrägeri? Och därtill kan nämnas att Tokholm av tradition är den kommun som leder till riksdagsjobb... Alltså det är nära kopplingar mellan riksdag och Fjollträsk kommun.

Hade SD i resten av Sverige betett sig som Stockholm hade SD legat kring 10% eller under. Sen kan grinpellarna sitta i tråden och gnälla om att "90% röstade för detta". Ja inte fan vill man rösta på kompletta tokstollar, bidragsfifflare, sexförbrytare och bedragare i alla fall. Det är sådana vi vill rösta för att hålla BORT från Sverige...

HUR MÅNGA ÅR HAR DE HAFT PÅ SIG ATT FIXA STHLM NU?!?!

Men det är kanske så att de har inget emot de här klantarslena så länge de är lojala... Och kan suga upp lite mer skattemedel till moderkommunun. Att fiffla med pengar är inget som SD Riks har problem med, som vi sett av Kinnunenfallet.....

Det konstiga är att ju mer de fixar i Stockholms Stad desto värre verkar det bli.
Citera
2019-11-06, 19:38
Medlem
Jag är av den uppfattningen efter att ha följt utvecklingen ett tag att det är inte värre i Stockholm, snarare tvärtom.

Det har varit en smutskastningskampanj som pågått under lång tid och som nu har visat sig varit falska anklagelser från nyligen uteslutna medlemmar och media.

SD STOCKHOLM FRIAS I FLERA UTREDNINGAR
https://samtiden.nu/2019/10/sd-stockholm-frias-i-flera-utredningar/?fbclid=IwAR1NsjEpcEg2rRQAubmvdJ4hKqPqK6cIS--9S6H6lY1OlWnACoK_dcBzzHc

Som den gamla politiskt intresserade stofil jag är har jag tittat lite närmare på SD och då just i Stockholm där jag själv bor och jag måste säga att jag hör väldigt mycket bra om Peter Wallmark i de kretsar jag rör mig och det är från personer och organisationer som aldrig ens skulle ta SD i sin mun för ett par år sedan.

Det är också min absoluta uppfattning att det är just därför motståndarna driver alla möjliga sorters drev mot Wallmark. De vet hur "farlig" en sådan här person är för andra partier.

Nedan är ett par exempel varför:
SD har haft svårt i Stockholm, en anledning är att det har framförallt varit unga personer eller pensionerade män utan driv som varit representanter för partiet. Nu för första gången har man en person i 50-årsåldern.

Just en man i 50-60 årsåldern vet vi historiskt är ett vinnande koncept för att locka många röster i Stockholm. En stor anledning till att Moderaterna gick så bra med Reinfeldt var för att man hade Sten Nordin i Stockholms stad. Lugn sansad man i 55-årsåldern var precis det som stockholmarna valde att rösta på och Moderaterna hade stöd av mer än 30% av stockholmarna. Sten Nordin lyckades med det som få har gjort, att kunna sitta kvar i två mandatperioder i rad i Stockholm. Många har missat Sten Nordins påverkan på riksdagsvalet då Reinfeldt hade stora framgångar. Moderaterna fick över 30% och fick makten, makten hade man inte fått i riksdagen utan Sten Nordins framgångar hos stockholmsväljarna.

STOCKHOLMSVÄLJARNA VILL INTE HA EN UNG KVINNA
Väljarnas dom är också väldigt tydlig nu när Moderaterna skyltar med en ung kvinna i Anna-König Jerlmyr i rollen som ledare för partiet, hon ser betydligt yngre ut än vad hon är och hon lyckas inte få något som helst förtroende bland väljarna.

Moderaterna med en ung blond kvinna i spetsen gjorde ett av sina sämsta val någonsin och tappade 1/3 av sina väljare. Är du representant för Feministiskt initiativ så kan det kanske vara positivt att vara en ung kvinna, men om du ska locka arbetare och konservativa väljare så ser vi att det inte funkar.

Moderaterna börjar nu närma sig en halvering under de år Moderaterna har skyltat med en ung kvinna som sin frontfigur.

För SD är det självklart det bästa om Jerlmyr sitter kvar så länge som möjligt just för att Moderaterna blöder väljare hela tiden framförallt till Sverigedemokraterna. SD ligger däremot helt rätt i att fronta en lugn stabil, folklig person i Peter Wallmark som helt säkert kommer locka stora väljargrupper, från Moderaterna och arbetarväljare från Socialdemokraterna. Precis som Sten Nordin gjorde vilket i sin tur resulterade i att Fredrik Reinfeldt fick makten i Sverige.

Det ska bli intressant att följa utvecklingen, men jag tror att för första gången har SD chans att bli en del av regeringsunderlaget kommande val, det är först nu man har en ledare som lockar stora väljargrupper i Stockholm och en partiledare som blir mer och mer populär.

Enligt opinionen har partiet växt med 37% sen Wallmark tog över. En fingervisning om att min analys ovan kan stämma.

https://www.facebook.com/sverigedemokraternastockholm/photos/a.448154041980496/2298718243590724/?type=3&theater
Senast redigerad av solvindarfriska 2019-11-06 kl. 19:45.
Citera
2019-11-07, 09:26
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska
Väljarnas dom är också väldigt tydlig nu när Moderaterna skyltar med en ung kvinna i Anna-König Jerlmyr i rollen som ledare för partiet, hon ser betydligt yngre ut än vad hon är och hon lyckas inte få något som helst förtroende bland väljarna.

Moderaterna med en ung blond kvinna i spetsen gjorde ett av sina sämsta val någonsin och tappade 1/3 av sina väljare. Är du representant för Feministiskt initiativ så kan det kanske vara positivt att vara en ung kvinna, men om du ska locka arbetare och konservativa väljare så ser vi att det inte funkar.

Moderaterna börjar nu närma sig en halvering under de år Moderaterna har skyltat med en ung kvinna som sin frontfigur.

För SD är det självklart det bästa om Jerlmyr sitter kvar så länge som möjligt just för att Moderaterna blöder väljare hela tiden framförallt till Sverigedemokraterna. SD ligger däremot helt rätt i att fronta en lugn stabil, folklig person i Peter Wallmark som helt säkert kommer locka stora väljargrupper, från Moderaterna och arbetarväljare från Socialdemokraterna. Precis som Sten Nordin gjorde vilket i sin tur resulterade i att Fredrik Reinfeldt fick makten i Sverige.

Det ska bli intressant att följa utvecklingen, men jag tror att för första gången har SD chans att bli en del av regeringsunderlaget kommande val, det är först nu man har en ledare som lockar stora väljargrupper i Stockholm och en partiledare som blir mer och mer populär.

Enligt opinionen har partiet växt med 37% sen Wallmark tog över. En fingervisning om att min analys ovan kan stämma.

https://www.facebook.com/sverigedemokraternastockholm/photos/a.448154041980496/2298718243590724/?type=3&theater
Personan och ålder hos partirepresentanten är absolut relevanta faktorer för huruvida väljare tar till sig partibudskapet eller ej. Men jag tror att du drar något för stora växlar i det här fallet. Det är knappast Wallmarks egen förtjänst att SD har växt i Stockholm och det är knappast Jerlemyrs utseende eller ålder som är till skuld över att M tappat, utan nivåerna följer helt enkelt en generell övergripande trend hos medelklassen i större städer blir mer hårdfört konservativ på bekostnad på den nyliberalism som tidigare var populär.
Citera
2019-11-07, 13:38
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Rätt intressant ändå... Katja Nyberg som hoppade i säng med Linus Bylund ville inte visa sympatier åt något håll i Wallmark härvan. Nu blev det emot eftersom David Lång också är emot...

SD skulle kunna växa hur mkt som helst om dom bara värvade rätt folk. Men i stället tar dom in tjuvar och banditer.

Att medierna inte hängt Henrik Winge mer än dom gjort är otroligt. Sover David Baas eller?

Hur vet du att Katja Nyberg har hoppat i säng med Linus Bylund, stod du bredvid och tittade på? Illvilliga rykten är att skita i. Det finns många som vill skada SD, dels politiska motståndare men även personer inom partiet som inte har fått den karriär dom tänkt sig.
Citera
2019-11-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Hur vet du att Katja Nyberg har hoppat i säng med Linus Bylund, stod du bredvid och tittade på? Illvilliga rykten är att skita i. Det finns många som vill skada SD, dels politiska motståndare men även personer inom partiet som inte har fått den karriär dom tänkt sig.
Finns det en kvinna i SD som är lite knullbar så är oddsen låga för att byfånen knullat henne. Han är ökänd inom SD.
Citera
2019-11-07, 15:22
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polebane
Finns det en kvinna i SD som är lite knullbar så är oddsen låga för att byfånen knullat henne. Han är ökänd inom SD.

Jag vill ha konkreta bevis på att det skett och inte några jävliga illvilliga spekulationer i syfe att misskreditera SD-s ledamöter.
Citera
2019-11-11, 10:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solvindarfriska
Jag är av den uppfattningen efter att ha följt utvecklingen ett tag att det är inte värre i Stockholm, snarare tvärtom.

Det har varit en smutskastningskampanj som pågått under lång tid och som nu har visat sig varit falska anklagelser från nyligen uteslutna medlemmar och media.

SD STOCKHOLM FRIAS I FLERA UTREDNINGAR
https://samtiden.nu/2019/10/sd-stockholm-frias-i-flera-utredningar/?fbclid=IwAR1NsjEpcEg2rRQAubmvdJ4hKqPqK6cIS--9S6H6lY1OlWnACoK_dcBzzHc

Som den gamla politiskt intresserade stofil jag är har jag tittat lite närmare på SD och då just i Stockholm där jag själv bor och jag måste säga att jag hör väldigt mycket bra om Peter Wallmark i de kretsar jag rör mig och det är från personer och organisationer som aldrig ens skulle ta SD i sin mun för ett par år sedan.

Det är också min absoluta uppfattning att det är just därför motståndarna driver alla möjliga sorters drev mot Wallmark. De vet hur "farlig" en sådan här person är för andra partier.

Nedan är ett par exempel varför:
SD har haft svårt i Stockholm, en anledning är att det har framförallt varit unga personer eller pensionerade män utan driv som varit representanter för partiet. Nu för första gången har man en person i 50-årsåldern.

Just en man i 50-60 årsåldern vet vi historiskt är ett vinnande koncept för att locka många röster i Stockholm. En stor anledning till att Moderaterna gick så bra med Reinfeldt var för att man hade Sten Nordin i Stockholms stad. Lugn sansad man i 55-årsåldern var precis det som stockholmarna valde att rösta på och Moderaterna hade stöd av mer än 30% av stockholmarna. Sten Nordin lyckades med det som få har gjort, att kunna sitta kvar i två mandatperioder i rad i Stockholm. Många har missat Sten Nordins påverkan på riksdagsvalet då Reinfeldt hade stora framgångar. Moderaterna fick över 30% och fick makten, makten hade man inte fått i riksdagen utan Sten Nordins framgångar hos stockholmsväljarna.

Jag får hälsa dig välkommen till Flashback! Kul att du hittat hit.

Ditt inlägg är ganska komiskt. Förklaringsmodellen att ålder och kön är avgörande för väljarna är säkert rolig att bolla med, men i fallet Wallmark är hans historia innan och efter att han blev SD bedrövlig.

Hur menar du att siffrorna visar att Wallmark är en vinnare? Han verkar inte vara en figur som åtnjuter något vidare förtroende i de flestas ögon.

Kul i alla fall att trollfabriken försöker hylla honom här i tråden. Politiskt är han mest troligt och objektivt en belastning för SD i Stockholm.
Citera
2019-11-11, 14:23
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Lojalisterna blåser faran över. Om detta stämmer kommer vi inte få se fler konflikter i SD-Stockholm. Wallmarks ledaregenskaper kommer få blomma ut när nu sabotörerna är borta. Vilka enorma framgångar det är att vänta. Eller.... så är Wallmark en person som hamnar i konflikt med allt och alla han kommer i närheten av (vilket en snabb googling och databas körning antyder).

Den som lever får se.
Citera
2019-11-11, 18:49
Medlem
Nordelfs avatar
Googlingar efter folk som leker viskningsleken i all ära, men ska man bedriva förtalskampanj mot nån får man faktiskt lära sig ljuga lite bättre... https://nyheteridag.se/aftonbladets-anklagelser-mot-sd-politikern-peter-wallmark-motsags-av-ogonvittne/

Att den här "Björnligan" som hatar Peter inte ens dragit sig för att ljuga ihop ett brott som urkundsförfalskning (kolla på signaturen) säger allt om deras drivkrafter när de gav sig in i politiken. Det är ju uppenbarligen bara makt och pengar och hela härligheten som gäller.

Tyvärr inte första gången infiltratörer från yttersta nationalhögern i SD försökt sig på såna här grejer. Jag är inte ens förvånad.
Citera
2019-11-13, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu tog SD och höjde upp Henrik Vinge till vice partiordförande. Det om något torde trigga medias granskning om vad som hänt i Stockholms Stad.

Men det gör ju bevisligen inte det. Folk måste börja langa upp papper som styrker det som sägs. Då först kan vi sätta fingret på det. SD Stockholm är bara ett exempel på flera lokala partidistrikt som drivs som rena familjeföretag ute i landet.
Citera
2019-11-13, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Det viktiga är väl inte hur jag vet det. Det viktiga är ATT jag vet det. Vem tror du låg bakom påhoppet på Riksdagskansliet? Linus Bylund... finns inte med i år... kommer enl. mina källor göra comeback 2022
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in