2016-02-17, 13:11
Bannlyst
Ser framför mig att inom några år kommer Cinderella och andra wt båtar ligga inne i Stockholms hamn. Fulla med inkvarterade muslimer och laglöshet råder ombord.
Citera
2016-02-17, 13:15
Medlem
Visst är jag emot detta. Men jag kan se fördelar för några.

1) Personal på båten bör kunna förhandla sig till risktillägg. Naturligtvis inte bra för skattebetalarna men det är bra för personalen...

2) Det blir nog inte svårt för migranterna att gå i land och föra med sig tjejer till båten. Det finns tjejer som har svårt att få killar. Bingo för dessa tjejer, det blir kanske 1 tjej per 20 heta killar, BINGO...

För inte kan väl personalen förhindra att tjejer tas ombord? Det vore direkt diskriminering och glöm inte att vi har en feministisk regering ....
Citera
2016-02-17, 13:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du får nog dessvärre lugnt räkna med att detta inte blir den enda stora båten med MENA-folk. Vi kommer att få se denna "fina lösning" (enligt Migrationsverket) på många ställen runt våra kuststäder framöver

Mitt förslag är att sondera efter att få hyra plats vid en rad afrikanska kuststäder. Trots allt behöver väl fartygen inte ligga i Sverige medan asylansökan behandlas? Genom att köpa in mat m.m. från de afrikanska städerna och även anställa folk från dem, så är jag rätt säker på att det går att göra stora besparingar. De som får avslag får sedan sätta sig i jollar som får driva in mot kusten. Lär inte bli värst många av dem som stannar i Sverige illegalt...
Citera
2016-02-17, 13:24
Medlem
BaraBiffens avatar
Cirkus Sverige fortsätter, alla andra länder skrattar åt oss. Själv vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Skrattar mest.
Citera
Medlem
Badios avatar
Kan tänka mig det kommer bli bråk om varför den och den får bra hytter. Vilka får sviterna, vilka får hytt med balkong osv.

Liten filmsnutt inifrån fartyget:

https://www.youtube.com/watch?v=qjUNO_uBOIo
Citera
Medlem
NeutronStars avatar
Tips till Mig-verket på lämplig befälhavare: Kapten Schettino från Costa Concordia.

Gissa om det kommer bli bråk och avundsjuka mellan dem som får hytterna med fönster och balkong och de som får fönsterlösa kategori C-hytter nära motorrummet?

En intressant fråga blir hur skeppet ska flaggas. Pestflagg eller piratflagga?
Senast redigerad av NeutronStar 2016-02-17 kl. 13:41.
Citera
2016-02-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Ojojoj, den hamnkommun som får ta emot detta pest-skepp är det synd om. Stockholm ligger illa till, många djupa kajplatser.

Så stor är inte båten så det finns gott om hamnar som kan ta hand om den där skorven.
Södertälje, Karlskrona, Nyköping, Norrköping, Oskarshamn mfl är bara ett litet axplock.
Citera
2016-02-17, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Kan tänka mig det kommer bli bråk om varför den och den får bra hytter. Vilka får sviterna, vilka får hytt med balkong osv.

Liten filmsnutt inifrån fartyget:

https://www.youtube.com/watch?v=qjUNO_uBOIo
sviterna lär väl isis ledarna fa?? sedan gar de sämsta kojerna till kvinnor och kristna
Citera
2016-02-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du får nog dessvärre lugnt räkna med att detta inte blir den enda stora båten med MENA-folk. Vi kommer att få se denna "fina lösning" (enligt Migrationsverket) på många ställen runt våra kuststäder framöver

Huggsexan om miljarderna i flyktingindustrin skapar nya möjligheter för rederierna.
Citera
2016-02-17, 13:36
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Placeringen i hamnen kräver bygglov och det kommer kommunen inte att ge. Det lär inte bli något med detta i Härnösand, men frågan är om företaget hittar någon annan plats.
Citera
2016-02-17, 13:38
Medlem
Bygglov krävs tydligen.

Om ALLA påtänkta kommuner avslår med motiveringen "stor risk för sanitär olägenhet", blir det inte av.
Migrationsverket får hitta på något annat.
Citera
2016-02-17, 13:39
Medlem
TroPelleDets avatar
Om det uppstår problem på Bert Karlssons boende med 350 asylanter, vad kan inte då följderna bli av cirka 500% fler asylanter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in