2016-02-17, 13:11
Bannlyst
Ser framfr mig att inom ngra r kommer Cinderella och andra wt btar ligga inne i Stockholms hamn. Fulla med inkvarterade muslimer och laglshet rder ombord.
Citera
2016-02-17, 13:15
Medlem
Visst r jag emot detta. Men jag kan se frdelar fr ngra.

1) Personal p bten br kunna frhandla sig till risktillgg. Naturligtvis inte bra fr skattebetalarna men det r bra fr personalen...

2) Det blir nog inte svrt fr migranterna att g i land och fra med sig tjejer till bten. Det finns tjejer som har svrt att f killar. Bingo fr dessa tjejer, det blir kanske 1 tjej per 20 heta killar, BINGO...

Fr inte kan vl personalen frhindra att tjejer tas ombord? Det vore direkt diskriminering och glm inte att vi har en feministisk regering ....
Citera
2016-02-17, 13:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du fr nog dessvrre lugnt rkna med att detta inte blir den enda stora bten med MENA-folk. Vi kommer att f se denna "fina lsning" (enligt Migrationsverket) p mnga stllen runt vra kuststder framver

Mitt frslag r att sondera efter att f hyra plats vid en rad afrikanska kuststder. Trots allt behver vl fartygen inte ligga i Sverige medan asylanskan behandlas? Genom att kpa in mat m.m. frn de afrikanska stderna och ven anstlla folk frn dem, s r jag rtt sker p att det gr att gra stora besparingar. De som fr avslag fr sedan stta sig i jollar som fr driva in mot kusten. Lr inte bli vrst mnga av dem som stannar i Sverige illegalt...
Citera
2016-02-17, 13:24
Medlem
BaraBiffens avatar
Cirkus Sverige fortstter, alla andra lnder skrattar t oss. Sjlv vet jag inte om jag ska skratta eller grta. Skrattar mest.
Citera
Medlem
Badios avatar
Kan tnka mig det kommer bli brk om varfr den och den fr bra hytter. Vilka fr sviterna, vilka fr hytt med balkong osv.

Liten filmsnutt inifrn fartyget:

https://www.youtube.com/watch?v=qjUNO_uBOIo
Citera
Medlem
NeutronStars avatar
Tips till Mig-verket p lmplig beflhavare: Kapten Schettino frn Costa Concordia.

Gissa om det kommer bli brk och avundsjuka mellan dem som fr hytterna med fnster och balkong och de som fr fnsterlsa kategori C-hytter nra motorrummet?

En intressant frga blir hur skeppet ska flaggas. Pestflagg eller piratflagga?
Senast redigerad av NeutronStar 2016-02-17 kl. 13:41.
Citera
2016-02-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Röksopp
Ojojoj, den hamnkommun som fr ta emot detta pest-skepp r det synd om. Stockholm ligger illa till, mnga djupa kajplatser.

S stor r inte bten s det finns gott om hamnar som kan ta hand om den dr skorven.
Sdertlje, Karlskrona, Nykping, Norrkping, Oskarshamn mfl r bara ett litet axplock.
Citera
2016-02-17, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Kan tnka mig det kommer bli brk om varfr den och den fr bra hytter. Vilka fr sviterna, vilka fr hytt med balkong osv.

Liten filmsnutt inifrn fartyget:

https://www.youtube.com/watch?v=qjUNO_uBOIo
sviterna lr vl isis ledarna fa?? sedan gar de smsta kojerna till kvinnor och kristna
Citera
2016-02-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du fr nog dessvrre lugnt rkna med att detta inte blir den enda stora bten med MENA-folk. Vi kommer att f se denna "fina lsning" (enligt Migrationsverket) p mnga stllen runt vra kuststder framver

Huggsexan om miljarderna i flyktingindustrin skapar nya mjligheter fr rederierna.
Citera
2016-02-17, 13:36
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Placeringen i hamnen krver bygglov och det kommer kommunen inte att ge. Det lr inte bli ngot med detta i Hrnsand, men frgan r om fretaget hittar ngon annan plats.
Citera
2016-02-17, 13:38
Medlem
Bygglov krvs tydligen.

Om ALLA ptnkta kommuner avslr med motiveringen "stor risk fr sanitr olgenhet", blir det inte av.
Migrationsverket fr hitta p ngot annat.
Citera
2016-02-17, 13:39
Medlem
TroPelleDets avatar
Om det uppstr problem p Bert Karlssons boende med 350 asylanter, vad kan inte d fljderna bli av cirka 500% fler asylanter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in