• 1
  • 2
2016-02-17, 18:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Tack. Hittade ett ställe i Thailand som har Havarti. Ska prövas
Men havarti har inte den, denna klassiska fotsvettslukt som många Danska ostar har?
Och är fundersam på hur väl den funkar här, men aldrig testat så vet inte.
Citera
2016-02-18, 12:36
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hittar ingen Svensk ost, men nåt kanske finns på http://www.cheesequintessence.com/our-products.html sukkan soi 23, ligger väl en t-bana i närheten åxå så det borde vara en baggis att fara dit och kolla.

Tack. Jag det där låg ju nära o bra. Har aldrig varit där men känner till andra ost ställen längre bort.
Citera
2016-02-18, 12:44
Medlem
Apologists avatar
Jag tror jag har hittat svaret på min första fråga.

Genom tipset på Havarti som nämdes i tråden har jag hittat att Monterey Jack Cheese är den som liknar Havarti mest. Så logiken lyder:

-Om Havarti liknar svensk gräddost så liknar Monterey Jack även svensk gräddost.

Det blir bara att testa nu. Tror dock Monterey Jack innehåller 10% mer fett än svensk gräddost.

Det andra jag hittade på nätet är att på engelska talar man om "melting cheeses". Antar att det är samma som när en svensk talar om gräddost. Eller är det skillnad på smältost och gräddost?
Citera
2016-02-18, 17:28
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Jag tror jag har hittat svaret på min första fråga.

Genom tipset på Havarti som nämdes i tråden har jag hittat att Monterey Jack Cheese är den som liknar Havarti mest. Så logiken lyder:

-Om Havarti liknar svensk gräddost så liknar Monterey Jack även svensk gräddost.

Det blir bara att testa nu. Tror dock Monterey Jack innehåller 10% mer fett än svensk gräddost.

Det andra jag hittade på nätet är att på engelska talar man om "melting cheeses". Antar att det är samma som när en svensk talar om gräddost. Eller är det skillnad på smältost och gräddost?
Men snälla du, det är väl bara att testa och se?
Du pratar om en liten bit ost, det är väl bara köpa den, äta och få reda på vilket?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in