2016-02-15, 22:45
Medlem
Lite d och d har jag sett olika kommmentarer frn amerikaner p olika forum som snackar om hur viktigt det r att ha bra kredithistorik.

Finns det ngon pong att ha det i sverige? Tex skaffa kreditkort som student fast noll behov?
Citera
2016-02-15, 22:49
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Lite d och d har jag sett olika kommmentarer frn amerikaner p olika forum som snackar om hur viktigt det r att ha bra kredithistorik.

Finns det ngon pong att ha det i sverige? Tex skaffa kreditkort som student fast noll behov?

Nej, vi har ett helt annat system i Sverige.
Citera
2016-02-16, 00:31
Medlem
UC frsker infra detta mer och mer.
Har du ingen historik s fr du smre lnelfte n om du har vettig historik (typ ngot telefonabonnemang).
Citera
2016-02-16, 11:39
Medlem
FreshMilks avatar
Citat:

Kan du utveckla, vad fr pong?
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
UC frsker infra detta mer och mer.
Har du ingen historik s fr du smre lnelfte n om du har vettig historik (typ ngot telefonabonnemang).
Vad r det dom vill infra?
Citera
2016-02-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMilk
Kan du utveckla, vad fr pong?

Vad r det dom vill infra?

Pong, syfte, anledning. I USA s fr du kanske lttare att f ln, bttre erbjudanden osv om du har bra historik. Har du dlig historik s kanske du inte ens kan hyra en bostad.
Citera
2016-02-17, 12:01
Medlem
FreshMilks avatar
Citat:
Pong, syfte, anledning. I USA s fr du kanske lttare att f ln, bttre erbjudanden osv om du har bra historik. Har du dlig historik s kanske du inte ens kan hyra en bostad.
Hur fr man pong? Genom att inte lna eller ha ngot kreditkort eller tvrtom?
Citera
2016-02-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMilk
Hur fr man pong? Genom att inte lna eller ha ngot kreditkort eller tvrtom?

Du missfrstr mig. Pong=syfte=Anledning. Inte pong som i bonuspong i ett icakort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in