Inlägg utbrutna från (FB) Asylkåta understimulerade kvinnors gullande med ensamkommande har frikort i media till ny tråd.
/Mod.
Detta är ofta propagandadriven journalistik som innehåller direkta sakfel, det finns så många fel runt allt som rapporteras om dessa 'eldsjälar' och både min bullshitometer och nepotismradar ger fullt utslag. Varje spår av kritisk granskande saknas, det ska bara hyllas och allt är gulligt.
(Under tiden jag skrev detta inlägg så framkom det att anledningen till att min nepotismradar slog i botten var att jag hittade ett samband snäppet värre än nepotism. Jag fann en journalist som i princip delat ut prispengar till sig själv, eller rättare sagt till kvinnan han har ett förhållande med, läs vidare)
Men är allt verkligen gulligt?
Är detta uteslutande barn?
Är all kontakt i samband med hanteringen av dessa 'barn' verkligen rumsren i alla delar?
Hur ser dessa 'barns' uppfattning om kvinnors rättigheter ut?
Vad är 'barnens' syn på jämställdhet?
Hur bedrivs genus och jämställdhetsarbetet för ensamkommande, och vad är resultatet av detta isf?
Ger dessa kramande kvinnor verkligen en bra bild av den svenska kvinnan och vad hon vill? Eller kan deras överdrivna kramande medverka till att dessa unga nya män får en felaktig bild av att alla kvinnor vill kramas?
SPORTJOURNALIST DELADE UT 10.000 I HEDERSPRIS TILL SIN EGEN KVINNA
Just kvinnan som länkas i inlägg #4 har visat sig ha häpnadsväckande kopplingar till Göreborgsmedia (vilket kunde misstänkas). Hon är enligt ett tips här på Flashback (som jag tror är postat av en visselblåsare som vill hålla låg profil) tillsammans dvs i ett förhållande med journalisten Eric Hilmersson som sitter i juryn på GP vilka delar ut GP-sportens hederspris.
2015 så fick just denna kvinna (Erics flickvän) detta hederspris dvs Eric gav priset på 10.000 till sig själv. Artikel och film om priset: DIREKTLÄNK / (ARKIVERAD LÄNK) (Detta är nog värt en egen tråd, dessutom har Eric själv skrivit hyllningsartikeln) Bildbevis på att dom framstår som ett par.
I artikeln från prisutdelningen som Eric skrivit kan vi läsa följande:
Citat:
När den allra första vinnaren av GP-sportens hederspris skulle utses var juryn enig. Det ideella engagemanget och den obändiga viljan att hjälpa flyktingbarn gjorde tränaren för Sandarna Lag C till vårt val.
Citat:
Och jag utgår mycket från mig själv – om jag hade ett barn som fanns någonstans i världen och var ensamt, då skulle jag vilja att någon tog ansvar för det, säger Matilda. - See more at:
I det filmade inslaget säger hon:
Citat:
"Ungar jag är alltid stolt över Er!"
Detta är inga barn eller ungar, det är unga män, bedöm själva: LÄNK
Nu när jag kommit till insikten om hur det verklige förhåller sig framstår det ju med all tydlighet att man (Eric) inte kan förväntas bita den hand som ger honom lite guldkant i tillvaron. För 10.000 så får man ju en riktigt bra middag synd bara att det blev upptäck så här ett år senare.
/Provokatör
Senast redigerad av Siegfrid 2016-02-14 kl. 22:08.
Senast redigerad av Siegfrid 2016-02-14 kl. 22:08.