2016-02-14, 15:31
Medlem
Provokatörs avatar

Inlägg utbrutna från (FB) Asylkåta understimulerade kvinnors gullande med ensamkommande har frikort i media till ny tråd.
/Mod.

Detta är ofta propagandadriven journalistik som innehåller direkta sakfel, det finns så många fel runt allt som rapporteras om dessa 'eldsjälar' och både min bullshitometer och nepotismradar ger fullt utslag. Varje spår av kritisk granskande saknas, det ska bara hyllas och allt är gulligt.

(Under tiden jag skrev detta inlägg så framkom det att anledningen till att min nepotismradar slog i botten var att jag hittade ett samband snäppet värre än nepotism. Jag fann en journalist som i princip delat ut prispengar till sig själv, eller rättare sagt till kvinnan han har ett förhållande med, läs vidare)

Men är allt verkligen gulligt?
Är detta uteslutande barn?
Är all kontakt i samband med hanteringen av dessa 'barn' verkligen rumsren i alla delar?
Hur ser dessa 'barns' uppfattning om kvinnors rättigheter ut?
Vad är 'barnens' syn på jämställdhet?
Hur bedrivs genus och jämställdhetsarbetet för ensamkommande, och vad är resultatet av detta isf?
Ger dessa kramande kvinnor verkligen en bra bild av den svenska kvinnan och vad hon vill? Eller kan deras överdrivna kramande medverka till att dessa unga nya män får en felaktig bild av att alla kvinnor vill kramas?

SPORTJOURNALIST DELADE UT 10.000 I HEDERSPRIS TILL SIN EGEN KVINNA
Just kvinnan som länkas i inlägg #4 har visat sig ha häpnadsväckande kopplingar till Göreborgsmedia (vilket kunde misstänkas). Hon är enligt ett tips här på Flashback (som jag tror är postat av en visselblåsare som vill hålla låg profil) tillsammans dvs i ett förhållande med journalisten Eric Hilmersson som sitter i juryn på GP vilka delar ut GP-sportens hederspris.

2015 så fick just denna kvinna (Erics flickvän) detta hederspris dvs Eric gav priset på 10.000 till sig själv. Artikel och film om priset: DIREKTLÄNK / (ARKIVERAD LÄNK) (Detta är nog värt en egen tråd, dessutom har Eric själv skrivit hyllningsartikeln) Bildbevis på att dom framstår som ett par.

I artikeln från prisutdelningen som Eric skrivit kan vi läsa följande:

Citat:
När den allra första vinnaren av GP-sportens hederspris skulle utses var juryn enig. Det ideella engagemanget och den obändiga viljan att hjälpa flyktingbarn gjorde tränaren för Sandarna Lag C till vårt val.

Citat:
Och jag utgår mycket från mig själv – om jag hade ett barn som fanns någonstans i världen och var ensamt, då skulle jag vilja att någon tog ansvar för det, säger Matilda. - See more at:

I det filmade inslaget säger hon:
Citat:
"Ungar jag är alltid stolt över Er!"

Detta är inga barn eller ungar, det är unga män, bedöm själva: LÄNK

Nu när jag kommit till insikten om hur det verklige förhåller sig framstår det ju med all tydlighet att man (Eric) inte kan förväntas bita den hand som ger honom lite guldkant i tillvaron. För 10.000 så får man ju en riktigt bra middag synd bara att det blev upptäck så här ett år senare.

/Provokatör
Senast redigerad av Siegfrid 2016-02-14 kl. 22:08.
Citera
2016-02-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Detta är ofta propagandadriven journalistik som innehåller direkta sakfel, det finns så många fel runt allt som rapporteras om dessa 'eldsjälar' och både min bullshitometer och nepotismradar ger fullt utslag. Varje spår av kritisk granskande saknas, det ska bara hyllas och allt är gulligt.

(Under tiden jag skrev detta inlägg så framkom det att anledningen till att min nepotismradar slog i botten var att jag hittade ett samband snäppet värre än nepotism. Jag fann en journalist som i princip delat ut prispengar till sig själv, eller rättare sagt till kvinnan han har ett förhållande med, läs vidare)

Men är allt verkligen gulligt?
Är detta uteslutande barn?
Är all kontakt i samband med hanteringen av dessa 'barn' verkligen rumsren i alla delar?
Hur ser dessa 'barns' uppfattning om kvinnors rättigheter ut?
Vad är 'barnens' syn på jämställdhet?
Hur bedrivs genus och jämställdhetsarbetet för ensamkommande, och vad är resultatet av detta isf?
Ger dessa kramande kvinnor verkligen en bra bild av den svenska kvinnan och vad hon vill? Eller kan deras överdrivna kramande medverka till att dessa unga nya män får en felaktig bild av att alla kvinnor vill kramas?

SPORTJOURNALIST DELADE UT 10.000 I HEDERSPRIS TILL SIN EGEN KVINNA
Just kvinnan som länkas i inlägg #4 har visat sig ha häpnadsväckande kopplingar till Göreborgsmedia (vilket kunde misstänkas). Hon är enligt ett tips här på Flashback (som jag tror är postat av en visselblåsare som vill hålla låg profil) tillsammans dvs i ett förhållande med journalisten Eric Hilmersson som sitter i juryn på GP vilka delar ut GP-sportens hederspris.

2015 så fick just denna kvinna (Erics flickvän) detta hederspris dvs Eric gav priset på 10.000 till sig själv. Artikel och film om priset: DIREKTLÄNK / (ARKIVERAD LÄNK) (Detta är nog värt en egen tråd, dessutom har Eric själv skrivit hyllningsartikeln) Bildbevis på att dom framstår som ett par.

I artikeln från prisutdelningen som Eric skrivit kan vi läsa följande:

I det filmade inslaget säger hon:

Detta är inga barn eller ungar, det är unga män, bedöm själva: LÄNK

Nu när jag kommit till insikten om hur det verklige förhåller sig framstår det ju med all tydlighet att man (Eric) inte kan förväntas bita den hand som ger honom lite guldkant i tillvaron. För 10.000 så får man ju en riktigt bra middag synd bara att det blev upptäck så här ett år senare.

/Provokatör

Heliga bananer. Förbannat bra grävt.

En kvinna som inte kan skilja på vuxna araber och från barn samtidigt som hon talar barnspråk med dem. Tragiskt. 10 000 kr i belöning från insidern på GP, - hoppas hon köper välling och skänker detta till alla barnen. De herrar hon leker hönsmamma över behövs ingen läkare för att konstatera det är personer som kan ansvara och ta ansvar för sig själva. (tvätta sina egna kalsonger)

Svenska 18 åringa män fick under värnpliktstiden på födelsedagen en order som att inställa sig under fängelsehot för tjänstgöring i västerbottens inland för "strid i väglös terräng" och leva i tält i djupsnö, försöka överleva på 30 år gamla konserver och skita i gropar under överinseende av skrikande officerare.

Vad i hela skogen är det för välgärning för landet som hon gjort? För utom sin egen självtillredställelse? Att upprätthålla LÖGNEN om vuxna karlar som barn är ingen merit.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-02-14 kl. 17:04.
Citera
2016-02-14, 20:16
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Utmärkt exempel. Men jag kan fortfarande inte smälta att hon sa det där.

Det är ju en självklarhet att det är den f.n yngre generationen i landet som tar vid, ingen konstigt med det även om du inte gillar det.

Angående sportjournalisten Eric Hilmersson som premierade sin blivande flickvän:

Detta är om inte vänskapskorruption så är det ett lyckat förhållande där båda parter verkar dra fördelar av relationen. Men är det verkligen lämpligt att dom så pass ogenerat ger varandra fördelar? Finns det fler exempel på hur vänskapskorruptionen slagit rot västsvensk media?

Är det inte lite övermaga att sitta i juryn och dela ut pris till sin blivande flickvän och sen skriva artiklar om sig själv och länka till dessa? Det tycker jag men Eric och Matilda har så klart gjort en helt annan bedömning.

LÄNK TILL BEVISET PÅ DERAS RELATION.

/Provokatör
Citera
2016-02-14, 20:33
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det är ju en självklarhet att det är den f.n yngre generationen i landet som tar vid, ingen konstigt med det även om du inte gillar det.

Angående sportjournalisten Eric Hilmersson som premierade sin blivande flickvän:

Detta är om inte vänskapskorruption så är det ett lyckat förhållande där båda parter verkar dra fördelar av relationen. Men är det verkligen lämpligt att dom så pass ogenerat ger varandra fördelar? Finns det fler exempel på hur vänskapskorruptionen slagit rot västsvensk media?

Är det inte lite övermaga att sitta i juryn och dela ut pris till sin blivande flickvän och sen skriva artiklar om sig själv och länka till dessa? Det tycker jag men Eric och Matilda har så klart gjort en helt annan bedömning.

LÄNK TILL BEVISET PÅ DERAS RELATION.

/Provokatör

Det förstår jag, men det var just betoningen på att ta över och det med en invandrare i bakgrunden som gjorde att jag reagerade.

Det där var inte dåligt grävt, se på fan! Inte konstigt att godhetsknarkarna umgås tillsammans och till sist blir ett godhetsknarkande par. Trodde dock inte att det var på den nivån.
Tack för den infon. Din insats betyder mycket och jag hoppas du fortsätter med dina betydelsefulla och gedigna research.
Citera
2016-02-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Det förstår jag, men det var just betoningen på att ta över och det med en invandrare i bakgrunden som gjorde att jag reagerade.

Det där var inte dåligt grävt, se på fan! Inte konstigt att godhetsknarkarna umgås tillsammans och till sist blir ett godhetsknarkande par. Trodde dock inte att det var på den nivån.
Tack för den infon. Din insats betyder mycket och jag hoppas du fortsätter med dina betydelsefulla och gedigna research.

Detta paret har kanske ett litet "integrationsföretag" och tjänar kassan. Kan man kolla sånt?
Citera
2016-02-14, 23:51
Medlem
Står ju att hon är singel i faktarutan när hon fick priset i januari 2015 så de har har väl blivit ihop efter det. Kanske började gnistor slå redan under reportaget.
Citera
2016-02-15, 06:50
Moderator
skunkensunes avatar
Rätt tunn "bevisning". Att räcka över ett pris är inte detsamma som att dela ut det. Har ingen koll på hur nominering osv gått tillväga men gissar att det är lite fler människor inblandade än den utpekade personen.

Att de blivit ihop efteråt säger ju inte heller ett skit. Om de inte har varit det innan är det helt ointressant.
Citera
2016-02-15, 11:09
Medlem
Mer bevis att de var ett par före utdelningen är nog nödvändigt.
Citera
2016-02-15, 11:22
Medlem
Inte så snyggt om dom var ett par innan. Han satt ju i juryn.
Synd att det ska fläckas för Mathilda Brinck-Larsen har gjort ett grymt jobb och väl värd priset.
Se gärna dokumentären "ett lag utan gränser"
Citera
2016-02-15, 13:02
Medlem
Provokatörs avatar
Nu blev min riktiga trådstart en som gick i papperskorgen pga korspostning och sen bröts ut och blev denna trådstart, det blev inte helt överskådligt och vissa bitar försvann.

Så här skrev jag i den trådstarten:

Jag har inte kunnat säkerställa att dom vid tidpunkten var ett par men så här skrev hon på Facebook igår (förrgår) vilket får ses som att Eric gjorde ett lyckat val då han satt i juryn:

Citat:
Matilda Brinck-Larsen Fd Holgersson
Igår kl. 12:01 ·
Årets hederspristagare, 2016 liprepotage fint. Och snyggovan som delar ut priset är min kärlek och bästis förra året när han delade ut priset till Lag C visste jag men inte han det, än.
Den hon syftar på (snyggovan) är Eric som var prisutdelare av GP-sportens hederspris även 2016 i detta reportage.

Dock har jag fått uppgifter på att dom var ett par redan när priset delades ut förra året och att det inte väckt ngn vidare munterhet i vissa journalistkretsar vilket man kan förstå.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in