Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-14, 14:29
  #1
Medlem
Nordfronts redaktion har stort intresse av att rentvå nazismen och samtidigt peka ut den judiska befolkningen som lögnare och bedragare. Genom att påstå att nazisternas folkmord var en "judebluff" för att främja egna intressen vill man således slå de båda flugorna i en smäll.

Därför publicerar de artiklar som den här https://www.nordfront.se/tio-vanliga...telsemyter.smr .
En mer passande rubrik hade vart Tio vanliga felargument från oss förnekare.
Jag tycker att det är trist att de publicerar sån här dynga och gör sina ouppmärksamma läsare till idioter. Därför hade jag tankar på att formulera ett svar till artikeln men jag såg i det här inlägget att organisationen Antifa redan hade gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av fum
Fråga till Palmblad:
Du har prestenterat en rad påståenden i radion som du menar är belägg för at förintelsen inte ägt rum.

I artikeln jag länkar nedan bemöts många av dessa påståenden och det känns som att mycket av det du sagt vilar på en minst sagt skakig grund. Särskilt intressant är svaret om din utläggning om uppmätta cyanidnivåer.

Jag ska vara tydlig med att afa är precis lika mycket meningsmotståndare till mig som du, men om vi bortser från upphovsmannen till artikeln, vad säger du om det som skrivs?

http://antifa.se/2016/02/1911/


Jag tyckte att deras artikel var bra överlag och jag tänkte att i den här tråden kan anhängare till Nordfront eller kanske t.om. artikelförfattaren bakom nordfronts artikel diskutera Antifas svar.
Citera
2016-02-14, 16:03
  #2
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Jag tyckte att deras artikel var bra överlag och jag tänkte att i den här tråden kan anhängare till Nordfront eller kanske t.om. artikelförfattaren bakom nordfronts artikel diskutera Antifas svar.

Jag är inte anhängare av Nordfront, har inte läst artikeln ni länkade till. men tror ni själv på den officiella historien som delas ut. Är allt som skrivits om förintelsen sant? Eller finns det frågetecken?

Ska ta mig tid att läsa båda länkarna nu.
Citera
2016-02-14, 17:30
  #3
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Är allt som skrivits om förintelsen sant? Eller finns det frågetecken?
Den som tror att allt är sant är en lika stor idiot som den som påstår att Förintelsen är en bluff.
Det är självklart att det finns en mängd frågetecken som aldrig rätats ut eller som rätats ut på felaktigt vis.

/VV
Citera
2016-02-14, 17:34
  #4
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Nordfronts redaktion har stort intresse av att rentvå nazismen och samtidigt peka ut den judiska befolkningen som lögnare och bedragare. Genom att påstå att nazisternas folkmord var en "judebluff" för att främja egna intressen vill man således slå de båda flugorna i en smäll.

Därför publicerar de artiklar som den här https://www.nordfront.se/tio-vanliga...telsemyter.smr .

Jag tog faktiskt och offrade 20 sekunder av mitt liv och klickade på länken i fråga.
I det första stycket jag läste fann jag:

" atombomberna mot Hiroshima och Nagasaki eller andra allierade massmord på civila. Dessa brott mot mänskligheten föll i glömska i och med den påstådda förintelsen på judarna."

Finns det någon här som inte hört talas om atombomberna i Hiroshima och Nagasaki?

/VV
Citera
2016-02-14, 17:35
  #5
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Den som tror att allt är sant är en lika stor idiot som den som påstår att Förintelsen är en bluff.
Det är självklart att det finns en mängd frågetecken som aldrig rätats ut eller som rätats ut på felaktigt vis.

/VV

Exakt. Därav min fundering till TS.
Citera
2016-02-14, 18:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag tog faktiskt och offrade 20 sekunder av mitt liv och klickade på länken i fråga.
I det första stycket jag läste fann jag:

" atombomberna mot Hiroshima och Nagasaki eller andra allierade massmord på civila. Dessa brott mot mänskligheten föll i glömska i och med den påstådda förintelsen på judarna."

Finns det någon här som inte hört talas om atombomberna i Hiroshima och Nagasaki?
Firar svenskarna en minnesdag till atombombernas dödsoffer? Refererar svenska politiker gång på gång till atombombningarna som en sorts moralisk referenspunkt för vad som är den renaste formen av ondska? Producerar Hollywood massor med filmer som skildrar atombombandet av Hiroshima och Nagasaki ur offrens perspektiv? Blir den liberala demokratin konstant förknippad med atombomberna som den liberala och demokratiska staten USA släppte över japan? Är namnen på piloterna som släppte bomberna bekanta för den breda allmänheten? Hålls det temadagar i svenska skolor där gråtande japaner berättar om atombomberna?

Svaret är nej på alla frågorna och det är kanske inte särskilt konstigt eller uppseendeväckande, utan det som är absurt är hur mycket fokus som faktiskt läggs på "förintelsen" av det icke-utrotade judiska folket.
Citera
2016-02-14, 18:40
  #7
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag tog faktiskt och offrade 20 sekunder av mitt liv och klickade på länken i fråga.
I det första stycket jag läste fann jag:

" atombomberna mot Hiroshima och Nagasaki eller andra allierade massmord på civila. Dessa brott mot mänskligheten föll i glömska i och med den påstådda förintelsen på judarna."

Finns det någon här som inte hört talas om atombomberna i Hiroshima och Nagasaki?

/VV
Har Nordfront påstått att någon inte hört talas om atombomberna i Hiroshima och Nagasaki?
Citera
2016-02-14, 18:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Firar svenskarna en minnesdag till atombombernas dödsoffer? Refererar svenska politiker gång på gång till atombombningarna som en sorts moralisk referenspunkt för vad som är den renaste formen av ondska? Producerar Hollywood massor med filmer som skildrar atombombandet av Hiroshima och Nagasaki ur offrens perspektiv? Blir den liberala demokratin konstant förknippad med atombomberna som den liberala och demokratiska staten USA släppte över japan? Är namnen på piloterna som släppte bomberna bekanta för den breda allmänheten? Hålls det temadagar i svenska skolor där gråtande japaner berättar om atombomberna?

Svaret är nej på alla frågorna och det är kanske inte särskilt konstigt eller uppseendeväckande, utan det som är absurt är hur mycket fokus som faktiskt läggs på "förintelsen" av det icke-utrotade judiska folket.

Du har missat filmen Hiroshima min älskade. Liksom att det är en annan frågeställning. Fast den nynazistiska världen har missat att ett planerat folkmord är en osannolik sak medan ett krigsbrott ingår (tyvärr) i krigets spel. Vem glömmer tyskarnas bombning av Polen eller t ex Rotterdam
Citera
2016-02-14, 19:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Exakt. Därav min fundering till TS.

Jag delar uppfattning med Vänlige Viktor. Jag tror t.ex. inte nödvändigtvis att 6 miljoner är den korrekta siffran för antal dödsoffer. Det måste vara väldigt svårt att uppskatta hur många det var.

Men vi har Korherr raporten, skriven av nazisternas högst uppsatta statistiker som lät meddela att mellan 1937 och december 1942 så hade antalet judar minskat med 4 miljoner i Europa varav 1 274 000 av dessa på grund av Sonderbehandlung, alltså avrättning.

Så det var ju åtminstone mer än ett par hundratusen judar (en siffra som jag sett förnekare ange) som avled på grund av nazisternas brutala politik.
Citera
2016-02-14, 19:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Du har missat filmen Hiroshima min älskade.
Ja, den fick väl inte lika många utmärkelser och hyllningar av pressen som Schindlers list, Pojken i randig pyjamas och alla andra påkostade filmer som gjorts om förintelsen...

Du är ju också uppenbarligen för dum för att förstå min poäng, annars hade du inte kommit dragandes med ett irrelevant exempel på en enstaka film om Hiroshima utan berättat exakt hur många sådana filmer som producerats av Hollywood eftersom det jag menade var att förintelsen fått oproportionerligt stor uppmärksamhet bland annat av Hollywood.
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Liksom att det är en annan frågeställning. Fast den nynazistiska världen har missat att ett planerat folkmord är en osannolik sak medan ett krigsbrott ingår (tyvärr) i krigets spel.
Man kan ju också se det som en mycket mer dramatisk enskild händelse och tragedi när man medvetet och utan förvarning massmördar mellan 90 000 - 166 000 människor, än alla de små händelser som tillsammans utgör den så kallade förintelsen. Piloterna som släppte atombomberna har ju hur man än ser det många fler människoliv på sina samveten än en tysk soldat som t.ex. deltog i exekutionspatruller som dödade judar.
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Vem glömmer tyskarnas bombning av Polen eller t ex Rotterdam
900 personer dog tydligen i Rotterdam, så det var väl ingen stor grej och ett dåligt försök från din sida att försvara de allierades terrorbombningar och massmord på civila tyskar och japaner.
Citera
2016-02-14, 19:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Firar svenskarna en minnesdag till atombombernas dödsoffer? Refererar svenska politiker gång på gång till atombombningarna som en sorts moralisk referenspunkt för vad som är den renaste formen av ondska? Producerar Hollywood massor med filmer som skildrar atombombandet av Hiroshima och Nagasaki ur offrens perspektiv? Blir den liberala demokratin konstant förknippad med atombomberna som den liberala och demokratiska staten USA släppte över japan? Är namnen på piloterna som släppte bomberna bekanta för den breda allmänheten? Hålls det temadagar i svenska skolor där gråtande japaner berättar om atombomberna?

Svaret är nej på alla frågorna och det är kanske inte särskilt konstigt eller uppseendeväckande, utan det som är absurt är hur mycket fokus som faktiskt läggs på "förintelsen" av det icke-utrotade judiska folket.

Tror du inte det kan ha att göra med geografi, att vi lever i västvärlden? Där också brottet skedde. Jag är ganska säker på att atombombningarna ägnas mer uppmärksamhet än folkmordet på judarna i skolorna i Nagasaki och Hiroshima. Där kanske det t.om. hålls temadagar där gråtande japaner som miste sin familj i bombningar berättar sin historia.
Citera
2016-02-14, 19:40
  #12
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Eftersom TS tagit upp en fråga som användaren fum ställt i samband med Nordfrontartikeln så kan det vara på sin plats att läsa ett utmärkt svar från användaren vonSnaps. Tröttsam holohoaxpropaganda från AFA/Expo tillför däremot ingenting.

(FB) Radio Nordfront (Utbruten tråd /Mod)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback