Tja är en kille på 16 år och skulle behöva lite hjälp. Har alltid varit en sportig kille, spelat fotboll sen jag var 5 och tog ett uppehåll i något år men har börjat nu igen. Har periodvis också tränat på gym.
Just nu kör tränar jag för fullt med både fotboll och gym. Tränar på gym 5 gånger i veckan och spelar fotboll ungefär 2 gånger i veckan.
Mitt mål med att träna är att tappa fett alltså få musklern att synas mer, få bättre kondition och öka i muskler. Träna vet jag hur man gör men vad ska jag äta för att lyckas? MvH Kevin
Precis som du lagar ett hus så fixar du till din kropp. Med det menar jag att du gör olika saker i olika etapper. En etapp är att försöka gå ner i fettprocent, en är att bygga muskler. En är att träna så effektivt som möjligt. Ja, du förstår. Du kanske ska köpa en bok eller söka dig till lite kunskap i ämnet.
Det är inte "bra mat" som är lösningen på ditt problem.
För att spara dig tiden så är det enklast att du fokuserar på en utav dessa två mål:
1) Bygga muskler
2) Gå ner i fettprocent/deffa
Det är svårt att göra båda samtidigt, och de flesta brukar inte komma någonstans om dem försöker sig på det. Så om du vill bygga muskler = ät mer kalorier än du gör av med, så du långsamt går upp i vikt. Om du vill gå ned = ät mindre kalorier än du gör av med, så går du långsamt ned i vikt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!