Citat:

Ursprungligen postat av Tynnhammar

Hm.. Vad spelar det för roll om sidorna är dynamiska, det gäller ju endast server-side iallafall. Jag menare webbläsaren t ex skickar ju bara http-requests.

Hehe.. Ledsen för OT:
Läs det jag skrev igen så förstår du nog. Av 19 personer så är det 1 (en) som inte förstod; du.
Hur som helst, precis som jag skrev, om du får hem en statisk .htm-fil och kollar md5-hash ena dagen, och gör likadant imorgon, så kommer du få samma hash eftersom filen inte förändrats. Är den dynamisk så är sannolikheten att sidan förändras ganska ofta (utan att för den delen behöva klassas som "uppdaterad") rätt så stor. Eller hur? Jag menar.. Meningen med att göra en dynamisk sida är ju att innehållet i den skall kunna variera, om inte så kan du lika gärna ha en statisk sida.
Nu behöver inte ett php-dokuments genererade HTML-kod möjligtvis variera enbart för att den innehåller php-kod, men i de flesta fall gör den det. Det finns undantagsfall, exempelvis om du gjort ett php-dokument som enbart söker igenom en mapp på servern efter filer som uppfyller vissa kriterier och raderar dem automatiskt, eller skapar en "hemlig" loggfil eller skickar in en ny post i en databastabell för att logga alla besökares IP-nummer och datum eller liknande..