2016-02-16, 23:39
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
För att du visste att föraren borde vara trött antar jag. Det kan jag köpa. Hur vet du att de var sönderdrogade, du har väl en säker källa till det antar jag så du inte sitter och bara spyr ur dig en massa skitsnack?
Högst sannolikt är ju att någon annan än föraren och passagerarna var orsak till olyckan eller hur?
Citera
2016-02-16, 23:41
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Broöppning nu, Tellus på väg in igen... om nu nån är intresserad av hur det ser ut på trafikkameran
http://www.trafiken.nu/stockholm/kam...motorvagsbron/
Denna kamera sitter med stor sannolikhet på den kontrollrumsliknande byggnad som finns mellan motorväg och järnväg.
Citera
2016-02-16, 23:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Kan vägbommen nockat föraren så han inte kunde bromsa?

Vilken höjd har bommen, kan den svänga in genom rutan eller från sidan?
Citera
2016-02-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja, när man går in på Eniro och kollar omgivningarna där så ser det ut som om det där kontrollrummet ligger precis öster(?) om motorvägen men väster(?) om järnvägen. Det finns t.om. en liten utsiktsplats som de kan gå ut på. Jag är dock inte säker på att de kan se allt som finns mellan bropelarna.

Högst tveksam till att det används. Tror allt är centrerat till kontrollrummet vid slussen ca 1-2km därifrån. Klaffbron mer mot centrum(2-3km från slussen) styrs från slussen iaf.
Citera
2016-02-16, 23:44
Medlem
Först hade vi info om att Polisen fick larmet från ett vittne vid klockan 02.34 under natten mot lördagen. Det kom ut direkt. Står i trådstarten.

En annan person har ringt 01.17 och rapporterat om en trasig bom. Sedan rapporterades att en annan person ringt in "strax efteråt", i själva verket naturligtvis kl. 02.34 som först rapporterats. Polisen har sedan hävdat att tiden 02.34 är när räddningstjänsten var på plats, och att första kroppen hittats 02.38. Det är i sig är mycket märkligt. Räddningstjänsten får larmet 02.50 och är på plats vid olyckan vid 03.00. Räddningstjänstens dykare är på plats ca 03.20 och första kroppen hittas hittas 03.29.

Polisens version:
01.17 Någon ringer om trasig bom.
"strax senare" Någon ringer om att en bil har kört av kanten.
02.34 Räddningstjänsten är på plats.
02.38 En kropp hittas i vattnet.

Räddningstjänstens version:
01.17 Någon ringer om trasig bom.
02.34 Någon ringer om att en bil har kört av kanten.
02.50 Polisen larmar räddningstjänsten.
03.00 Räddningstjänsten är på plats.
03.20 En kropp hittas i vattnet.

Frågan är varför Polisen ljuger. Det är mycket märkligt. (Responstiden Polisen anger är dessutom orimligt snabb.)

(Precis som det är mycket märkligt att vänta i en halvtimme innan man ringer och larmar om händelsen. 02.00~02.02 > 02.34, 32 minuter.)
Citera
2016-02-16, 23:45
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Nu när jag såg trafikkameran vid bron så såg jag att det är 3-filigt(påfart) i norrgående riktning. När AB intervjuar lastbilschauffören säger han att han ligger till vänster och att bilen kör om honom på vänster sida. Kan det vara så att han menade att han låg i mitten av vägen just då? AB hade även gjort en simulation eller nåt sånt och där visade de bilen i vänster fil och inte längs med mittenräcket.

Jag tolkade det först som att bilen "trängde" sig igenom mellan vänster fil och mittenräcket. Är det någon som har något konkret angående detta?

Här kan du höra Vittnet själv berätta i P4 Stockholm. Han säger typ "körde förbi till vänster ... Slog gnistor..." Men inget om att det skulle bero på in i räcket. Han uppfattad inte ens att bilen dök ner utan trodde den ev klarat sig.
Men lyssna själva och citera ej mina ord. :-)
Citera
2016-02-16, 23:47
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Här kan du höra Vittnet själv berätta i P4 Stockholm. Han säger typ "körde förbi till vänster ... Slog gnistor..." Men inget om att det skulle bero på in i räcket. Han uppfattad inte ens att bilen dök ner utan trodde den ev klarat sig.
Men lyssna själva och citera ej mina ord. :-)
... Och här kommer länken: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6368123
Citera
2016-02-16, 23:48
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
För att du visste att föraren borde vara trött antar jag. Det kan jag köpa. Hur vet du att de var sönderdrogade, du har väl en säker källa till det antar jag så du inte sitter och bara spyr ur dig en massa skitsnack?
För att det är den enda vettiga förklaringen. Ni (du och andra) sitter här och försöker förklara det med sovande förare, pareringar och all världens konstiga teorier om bromspedaler och gashäng när svaret ligger precis framför näsan på er.
När sanningen kommer fram så kommer du inse din okunskap.
Jag fattar inte hur du kan stödja diverse andra teorier men hårdnackat står emot den enda rimliga förklaringen. Kommer du må väldigt dåligt om det visar sig att hela bandet var onyktra när det hände?
Citera
2016-02-16, 23:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Denna kamera sitter med stor sannolikhet på den kontrollrumsliknande byggnad som finns mellan motorväg och järnväg.

Nej den verkar sitta längre bak (bort från bron) och högre upp. Troligtvis på balken som går över vägen vid första bommen (som även rödljusen är monterade på).

Sen är jag högst tveksam till att kontrollrummet används. Troligare att man styr allt från ett rum nära slussen, ca 1 km åt NV.
Citera
2016-02-16, 23:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Högst sannolikt är ju att någon annan än föraren och passagerarna var orsak till olyckan eller hur?
Du kan ha missat mitt tillägg till tidigare inlägg riktat till dig så jag tar det en gång till: Om du öppnar korpgluggarna riktigt djävla vidöppna så ser du kanske att jag inte heller skyller på någon annan.

Men du "glömde" av någon ooooutgrundlig anledning att svara på det jag frågade dig nu så jag repeterar även det och fetmarkerar: Hur vet du att de var sönderdrogade, du har väl en säker källa till det antar jag så du inte sitter och bara spyr ur dig en massa skitsnack?
Citera
2016-02-16, 23:50
Medlem
Citat:

Här är bild på vart kameran mest troligt sitter. Den är alltså längst upp till höger i bild. Till vänster är detta kontrollrumsliknande byggnad du pratar om.
http://i.imgur.com/v9alcqE.jpg
Citera
2016-02-16, 23:51
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Vilken höjd har bommen, kan den svänga in genom rutan eller från sidan?
Vad skulle det spela för roll? Den är gjord för att brista när den blir påkörd. Ren säkerhetsåtgärd.
Det mesta du ser i trafiken idag är gjort för att inte stoppa en bil. Det gäller bommar, stolpar, vissa räcken och vajrar som ger bilen ett mjukt stopp.

Bandet var fulla eller gick på droger, körde som idioter och stannade inte i tid.
Kalla mig Saida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in