2016-02-12, 19:44
Medlem
Tjena!
Jag har Windows 10 Home, och skulle vilja ha BitLocker för att kryptera och skapa ett lösenord på ett usb-minne, för att inte andra folk ska se min data där, men såg att home versionen inte har det programmet installerat i windows, (Såg att Windows 10 Pro har detta program installerat redan)

Finns det möjlighet och köpa bitlocker på windows sida som ett tillägg eller på något annat sätt?
Tack!
Senast redigerad av ReweloX 2016-02-12 kl. 20:16.
Citera
2016-02-13, 09:59
Medlem
Det finns ett ställe under kontrollpanelen, där du köper till en uppgradering till din licens så att den blir en pro.
http://winsupersite.com/windows-10/h...windows-10-pro
Citera
2016-02-13, 11:28
Medlem
cykelsadels avatar
I Windows 10 Home finns inte Bitlocker. Du måste välja att uppgradera till Pro för ca 1500 kr. Detta är en engångskostnad.

Men om du inte väljer att uppgradera så finns andra alternativ. Ta en titt i (FB) Tråden om krypteringsverktyg: truecrypt, diskcryptor, bitlocker, filevault, m fl så hittar du alternativ.
Citera
2016-02-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelsadel
I Windows 10 Home finns inte Bitlocker. Du måste välja att uppgradera till Pro för ca 1500 kr. Detta är en engångskostnad.

Men om du inte väljer att uppgradera så finns andra alternativ. Ta en titt i (FB) Tråden om krypteringsverktyg: truecrypt, diskcryptor, bitlocker, filevault, m fl så hittar du alternativ.

Känns ovärt och köpa windows 10 pro, när jag köpte windows 10 home för ca 1000 kr, (fick inte win 10 gratis då jag hade pirat win7) bara för att få bitlocker programmet..

måste jag verkligen köpa windows 10 pro för att få bitlocker? kan man inte köpa bitlocker separat?
Senast redigerad av ReweloX 2016-02-13 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in