Mats "mysbjörnen" Nyström. Sportnisse med fotbollskväll o andra sportgrejer har numera börjat att synas på "Go morgon Sverige" på morgonen.
Frågan är: hur mycket jobbar han egentligen?
Igår dök han upp på fotbollsgalan i TV4 på kvällen, trots att han körde morgonnyheterna (gick väl upp kl 3.30). Samma sak förra veckan då han först gjorde morgonprogrammet o sen ser jag han på sena sportnytt kl 22.15.
ryktas om att han är en robot och att han under VM i Tyskland inte kommer att sova mellan Sverigematcherna för att få ut så mycket som möjligt av stämningen runt det hela... ; )
Jag gick i parallellklass med Matte under gymnasiet. I korridorerna kunde han kommentera folk som om dessa vore fotbollsspelare: "Titta, här kommer *namn* in mot mittfältet, slår en långboll med kollegieblocket" etc etc.
Efter plugget drog han iväg till olika IP:n för att skriva referat från fotbollsmatcher i Gärdsgårdsserien. Så han har nog jobbat en del i sina dar, för att komma till topic.
Off-topic: Tidigare hade han en guld-framtand. Jag frågade honom hur han fått den. Han svarade att han hade stått på sin balkong och nickat en fotboll som nån unge på gården hade kickat upp till honom. Han missbedömde dock avståndet till räcket och slog av framtanden...
Mats "mysbjörnen" Nyström. Sportnisse med fotbollskväll o andra sportgrejer har numera börjat att synas på "Go morgon Sverige" på morgonen.
Frågan är: hur mycket jobbar han egentligen?
Igår dök han upp på fotbollsgalan i TV4 på kvällen, trots att han körde morgonnyheterna (gick väl upp kl 3.30). Samma sak förra veckan då han först gjorde morgonprogrammet o sen ser jag han på sena sportnytt kl 22.15.
Ja han jobbar mycket, och dom kloka på SVT (jo det finns såna!) har fått upp ögonen för honom och tycker precis som jag att han kan betydligt mer än bara sport, som han nu tragglat med i många många år.
Han är lugn o saklig, väl påläst, och bryter av mot andra morgonprogamledare.
Hoppas att han fortsätter med det han har påbörjat på morgnarna, men risken är väl att han är för bra i SVT:S ögon och ersätts med någon avdankad hes gammal kärring eller turbannisse bara för jämställdhetens och integrationens skull....
Mats Nyström är en lönnfet åsna som ständigt ska vara bäst på allt. Jag har avskytt karlen de senaste tio åren och Fotbollskväll var en återkommande plåga på grund av Matte-Patte och den där förbannade målvaktsbögen från Göteborg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!