• 3
  • 4
2016-02-16, 22:17
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarmeisteren
Som sagd .. ställ upp om du är så säker ..
Om du har startpistol med 22kort och jag får ha machete så skulle jag våga och jag skulle sannolikt vinna, dock med ett litet antal ganska ytliga skottskador om du inte är för kass på att skjuta.

Gick det att fixa ett juridiskt bindande avtal som friskriver oss båda för följderna av detta arrangemang så skulle det kunna bli spännande men tyvärr så är jag inte villig att spendera ett stort antal år bakom galler enbart för att motbevisa någon anonym skribent på ett forum.
Citera
2016-02-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Om du har startpistol med 22kort och jag får ha machete så skulle jag våga och jag skulle sannolikt vinna, dock med ett litet antal ganska ytliga skottskador om du inte är för kass på att skjuta.

Gick det att fixa ett juridiskt bindande avtal som friskriver oss båda för följderna av detta arrangemang så skulle det kunna bli spännande men tyvärr så är jag inte villig att spendera ett stort antal år bakom galler enbart för att motbevisa någon anonym skribent på ett forum.

Jaha Mao du vågar inte för att du vet att du snackar skit....
en machete är ett dödligt vapen .. Enligt dig själv är en .22 kort ju totalt harmlös ..
Citera
2016-02-17, 01:15
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarmeisteren
Jaha Mao du vågar inte för att du vet att du snackar skit....
en machete är ett dödligt vapen .. Enligt dig själv är en .22 kort ju totalt harmlös ..
Men enligt dig är 22kort dödlig och en duell mellan en man beväpnad med machete och en med startpistol med kal22kort borde då vara ganska jämn enligt dig.

Jag är helt säker på att macheten vinner så länge du inte lyckas träffa båda ögonen med riktiga turträffar, då kan det bli svårt att vinna om man är blind.

Jag tycker heller inte tillräckligt illa om dig för att hugga ner dig med machete.
Citera
2016-02-18, 20:35
Medlem
Tammers avatar
En 22 long rifle är absolut inte harmlös, om den avlossas från en klass-4 studsare. Med 55 cm räfflad pipa och hög precision i tillverkningen kan ett sånt vapen döda det mesta. Men samma kula avlossa från en ollonpistol med leksakskvalitet och halvklantigt uppborrad är farlig bara på mycket korta avstånd. Mycket beroende på att kulan inte hinner få upp nån högre utgångshastighet i revolverns trumma, som kanske bara är 4-5 cm.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in