2016-02-12, 06:28
Medlem
Finna ju pizzerior som bakar och sedan frysar pizzorna som sedan säljs i affär (har för mig att man gör det i Kalmar). Detta för att maximera sin vinst och nyttjandegraden av ugnen
Citera
2016-02-12, 06:58
Medlem
Germanofils avatar
TS har helt klart en poäng. Fryspizza är ofta godare än en äcklig pizzeriapizza. Och betydligt billigare.

En god pizza från pizzeria/restaurang är dock självklart det bästa. Men det känns som att typ max 10-20 % av pizzeriorna har goda pizzor. Resten serverar bara fett och äckel.
Citera
2016-02-12, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susepuse
min ambition är inte att gnugga min överlägsenhet i ansiktet på dig utan att få dig att inse att det finns en vackrare mer gastronomsik värld där ute även för dig?
Haha överlägsen för att du är rädd för att äta pizza från en restaurang? Du är född på 90-talet va?
Citera
2016-02-12, 08:11
Medlem
Efter att ha bakat min egen pizza i ett par år så klarar jag knappt att äta vanlig så kallad turkpizza. Vissa av de frysta varianterna kan vara helt ok, men på vanliga pizzerior äter jag närmast aldrig numera. Mjuk oaptitlig deg, sunkiga blöta champinjoner från en burk, den sämsta möjliga rödrosa, konstigt formade skinka som alla pizzerior använder och den billigaste fulosten man kan tänka sig. Nej tack.
Citera
2016-02-12, 08:42
Medlem
Dr. Oetker. Case confirmed and closed. Krispigare blire inte. Alla jävla pizzerior har ju slappfismjuka bottnar, urrk.
Citera
2016-02-12, 08:53
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Klart du är fattig när du äter en pizza som kostar mer än normala människors dagsbudget för mat för hela dagen...
Ok, jag har hört sånt förut. Har dock aldrig fattat hur det funkar när mat är så dyrt.
Citera
2016-02-12, 08:59
Medlem
Ren lathet troligtvis, skulle föredra en turkpizza alla dagar i veckan framför en liten bränd findus fryspizza Slutade dock med all skräpmat och pizzaförtäring för en månad sen drygt och haft uppehåll sedan dess.
Citera
2016-02-12, 09:35
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendaralasse
Dr. Oetker. Case confirmed and closed. Krispigare blire inte. Alla jävla pizzerior har ju slappfismjuka bottnar, urrk.

Nej, alla pizzerior har inte det. Stenugnsbakade pizzor har i princip alltid krispig botten. Inte för att det är universellt "bättre", det är väl en smaksak antar jag.
Citera
2016-02-12, 09:45
Medlem
Yurichis avatar
En hel värld av möjligheter öppnade sig när jag kom fram till följande underbara kompromiss.

Köp billigaste fryspizzan du hittar (typ) och köp extra ingredienser och lägg på!

Pizza + 0,5 paket bacon + mozzarella + ett knäckt ägg i mitten = Smakrik proteinbomb!!

Kan varieras i oändlighet och är otroligt gott! Enkelheten med frysmat + variationen med hemlagat. Kan även modifieras beroende på hur hungrig man är. Mycket gott, och kan även kännas ganska lyxigt om man har typ ruccola och bea på också.

Rekommenderas verkligen!
Citera
2016-02-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yurichi
En hel värld av möjligheter öppnade sig när jag kom fram till följande underbara kompromiss.

Köp billigaste fryspizzan du hittar (typ) och köp extra ingredienser och lägg på!

Pizza + 0,5 paket bacon + mozzarella + ett knäckt ägg i mitten = Smakrik proteinbomb!!

Kan varieras i oändlighet och är otroligt gott! Enkelheten med frysmat + variationen med hemlagat. Kan även modifieras beroende på hur hungrig man är. Mycket gott, och kan även kännas ganska lyxigt om man har typ ruccola och bea på också.

Rekommenderas verkligen!

Jag tror att det är det här ts menar.

Han jämför inte pizza från pizzerior med färdigpizzor från affären utan han menar att det blir bättre råvaror om man väljer en fryspizza från affären och sedan väljer egna råvaror från affären oj lägger på.

Ts har såklart fortfarande fel, då pizzerior inte alls alltid har dåliga råvaror, även om det finns de som har det.

Det ts försöker säga är alltså "bra råvaror är bättre än dåliga råvaror" fast han säger det på ett utvecklingsstört sätt.

Mitt tips till ts blir att prova en pizzeria med riktiga råvaror istället för att demonstrera sin okunnighet.
Senast redigerad av STONERD 2016-02-12 kl. 10:05.
Citera
2016-02-12, 10:23
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STONERD
Jag tror att det är det här ts menar.

Han jämför inte pizza från pizzerior med färdigpizzor från affären utan han menar att det blir bättre råvaror om man väljer en fryspizza från affären och sedan väljer egna råvaror från affären oj lägger på.

Ts har såklart fortfarande fel, då pizzerior inte alls alltid har dåliga råvaror, även om det finns de som har det.

Det ts försöker säga är alltså "bra råvaror är bättre än dåliga råvaror" fast han säger det på ett utvecklingsstört sätt.

Mitt tips till ts blir att prova en pizzeria med riktiga råvaror istället för att demonstrera sin okunnighet.

Jag tolkar det som om trådskaparen faktiskt äter pizzorna som de är, uppvärmda direkt ur kartongen (för att spara disk). Att ingenting tillsätts, utan fryspizzorna äts som de är så att säga.

Personligen så tycker jag inte att det blir bättre av att köpa en fryst pizza och sedan lägga på saker och tillaga i ugn/mikro.

Då köper jag mycket hellre ett sånt där pizzakit (med pizzadeg och tomatsås, sedan får man lägga till valfria tillbehör och grädda i ugnen i 15 minuter). Eller Kungsörnens pizzamix där man endast tillsätter vatten. Om jag nu skulle vara lat men ändå vilja baka pizza hemma, men ändå vilja göra pizzorna precis som jag vill ha dem.

De frysta färdigpizzorna är dåliga redan från början, de blir inte bättre av att man tillsätter kryddor och andra saker som man vill ha på dem. Så det är därför jag bojkottar dem.
Citera
2016-02-12, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susepuse
Själv köper jag pizza för 20 spänn på en annasrs dyr coop i ett finare område. Det är inte den bästa pizzan de har men det är med pesto, mozarella och bra skinka inte det pastoriserade dussinskinkan som du får hos bageren. Sen har de en pizza som kostar 50 spänn också som är kanon med riktigt fina råvaror. Tilläggas ska kanske att de är mindre än genomsnittlig handbagad pizza
Åhh du store gastronom, hur får du ihop ekvationen att någonting som har varit fryst är godare än någonting som är färskt?

Om du på riktigt tror/tycker att en fryspizza slår en ugnsbakad pizza får du nog fråga din mamma om din far verkligen är din riktiga far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in