Citat:
Ursprungligen postat av
STONERD
Jag tror att det är det här ts menar.
Han jämför inte pizza från pizzerior med färdigpizzor från affären utan han menar att det blir bättre råvaror om man väljer en fryspizza från affären och sedan väljer egna råvaror från affären oj lägger på.
Ts har såklart fortfarande fel, då pizzerior inte alls alltid har dåliga råvaror, även om det finns de som har det.
Det ts försöker säga är alltså "bra råvaror är bättre än dåliga råvaror" fast han säger det på ett utvecklingsstört sätt.
Mitt tips till ts blir att prova en pizzeria med riktiga råvaror istället för att demonstrera sin okunnighet.
Jag tolkar det som om trådskaparen faktiskt äter pizzorna som de är, uppvärmda direkt ur kartongen (för att spara disk). Att ingenting tillsätts, utan fryspizzorna äts som de är så att säga.
Personligen så tycker jag inte att det blir bättre av att köpa en fryst pizza och sedan lägga på saker och tillaga i ugn/mikro.
Då köper jag mycket hellre ett sånt där pizzakit (med pizzadeg och tomatsås, sedan får man lägga till valfria tillbehör och grädda i ugnen i 15 minuter). Eller Kungsörnens pizzamix där man endast tillsätter vatten. Om jag nu skulle vara lat men ändå vilja baka pizza hemma, men ändå vilja göra pizzorna precis som jag vill ha dem.
De frysta färdigpizzorna är dåliga redan från början, de blir inte bättre av att man tillsätter kryddor och andra saker som man vill ha på dem. Så det är därför jag bojkottar dem.